Toch een teleurstelling

Nee, geen zorgen, niks mis met zwangerschap. Dit is iets totaal anders.
Deze week hebben we de rest van de omgeving ingelicht. Helaas is een vriendin niet zo enthousiast als ik hoopte. Zij heeft het er heel moeilijk mee dat ik zwanger ben terwijl zij nog geen relatie heeft..
Valt me zo enorm tegen van haar. Zelfs mijn buurvrouw die geen kinderen kan krijgen en collega die net miskraam heeft gehad zijn dolenthousiast. Waarom zij dan niet? Heeft een van jullie dit wel eens eerder meegemaakt?

Ja, een vriendin van mij kan ook geen kinderen krijgen en dan is het best moeilijk als er 'weer' een aankondiging van een zwangerschap komt.

Heb begrip voor haar, zij zou dit zo graag mee willen maken en voor haar is het (nog) niet weggelegd, steun haar in haar verdriet. Wees er voor haar.

Wij hebben ook eens aan de 'andere'kant gestaan, toen onze zwangerschap rond de twintig weken eindigde en onze buurvrouw vrolijk kwam melden dat ze zwanger was. In die tijd heb ik er veel moeite mee gehad om zwangere dames te zien. We hebben het naar elkaar uitgesproken en over en weer was er begrip voor de situatie. Uiteindelijk is het mijn beste vriendin geworden.

Ik snap jou ook, je wilt dat iedereen blij met jullie is, maar soms kan iemand dat gewoon even niet. Heb er alsjeblieft begrip voor. Ga eens een kop koffie met haar drinken en vraag haar ernaar, openheid is heel belangrijk. Anders kan het je jullie relatie kosten, en ik kan mij niet voorstellen dat je dat wilt.

Succes.

Dank je voor je mooie woorden. Ik denk dat ik het nu nog maar even laat rusten. Zie wel wat de toekomst gaat brengen. Maar het voelt zo naar, zeker in de wetenschap dat ik wel altijd haar met alles steun (en dat is nogal wat geweest de laatste paar jaar).

hoi,

Ik ken je verhaal ook, we hebben het nog niet veel mensen verteld maar wel onze ouders, en beste vrienden, ik vond het helemaal spannend om het mijn beste vriendinnetje te vertellen, toen ik dat deed reageerde ze alleen met OO okee.. en dat was het.. Was voor mij ook een teleurstelling, zei is nog helemaal maar niet bezig met zulke dingen heeft zelfs nog nooit een vriendje gehad.. dus snap wel dat ze het misschien niet leuk vind maar om dan zo te reageren... vond ik ook erg vreemd!! nu wel benieuwd hoe de rest gaat reageren.

liefs x

Hoi Ilse,

Ik herken jou verhaal ook. Wij hebben het iedereen verteld. Vrienden van ons reageerde ook heel koeltjes en een felicitatie kon er met moeite vanaf. Ik heb daarna ook niets meer gehoord van ze. Valt heel erg tegen. De mensen van wie je een enthousiaste reactie verwacht reageren heel koel en andere zijn helemaal door het dolle heen. Ik snap ook dat mensen tijd nodig hebben om het een plekje te geven maar zeg het dan. Geniet van de mensen die wel blij voor je zijn!!!

Hoi!

Ik ben een "net juli mama!", maar wilde even reageren op jouw stukje..

Ook ik ben een hele goede vriendin kwijtgeraakt... Zij wilde heel graag een derde kindje, maar haar man niet... Toen ging ik haar vertellen dat wij ons derde kindje verwachtte... Heb daarna bijna niks meer van haar gehoord... Ze is zo ontzettend jaloers..
In het begin dacht ik ook "ik laat t even op z'n beloop, ze zal er even tijd voor nodig hebben om eraan te wennen.." maar helaas... Nu is de kleine lieve meid 10 dagen en nog geen kaartje, kadootje of bezoekje gehad... Voor mij is het nu klaar...!!

Weet je wat het is... Sommige mensen wandelen je leven binnen, maar ook weer eruit... En sommige blijven... Je gezin... Dat is het aller aller belangrijkste!!!

Geniet van je zwangerschap!! Je zal zien dat er heel veel mensen wel met je meeleven en super blij voor jullie zijn!!!

Liefs, Marielle

Terug
Bovenaan