Toch gaan spuiten

Heb gisteren van de gyn te horen gekregen dat ik toch hormonen moet gaan spuiten vanaf de volgende cyclus (ipv Clomid).
Ik ben blij dat we were aan iets nieuws beginnen, had al het gevoel dat Clomid het niet ging worden.
Ik zie niet zo erg tegen het spuiten op, ik heb me eerder zeven weken lang trombose-spuitjes moeten geven en dat moest ik ook zelf doen iedere dag.   Weet iemand of het daarmee te vergelijken is? (dit waren kleine naaltje in je buik spuiten).
Over anderhalve week krijg ik de instructies en dan moet ik zo'n beetje meteen beginnen gezien mijn cyclus.

Groetjes Astrid

Hoi Astrid,
Moet je nu Puregon gaan spuiten in je buik? Ik heb in november 2005 mijn eerste IUI behandeling gehad waarbij ik een week Puregon moest spuiten. Op de laatste dag moest ik Prygnyl (als je het zo schrijft) spuiten om de eisprong te veroorzaken. Ik moet je zeggen dat ik een vreselijke bangeschijterd ben en dat mijn pijngrens erg laag is. Je kunt wel begrijpen dat ik dan heel erg opzag tegen het spuiten in mijn buik. Toen ik de instructie kreeg deed de 1e keer de assistente dat. Toen moest ik het zelf doen en dat durfde ik in eerste instantie niet. Uiteindelijk ging dat goed en moest ik thuis aan de gang. Ik zag er als een berg tegenop en het is best vervelend om te doen, maar ik voelde er niets van. Het zijn hele dunne naaltjes en het stelt niets voor (met de prikpen gedaan). De laatste spuit was wat vervelender, omdat je dat met een echt spuitje moest doen. In principe kwam het wel op hetzelfde neer, maar met de prikpen was het toch makkelijker. De spuit was in ieder geval wel net zo dik, dus een peuleschil. Maak je dus geen zorgen. Je bent het al gewend en dit stelt echt heel weinig voor. Veel succes ermee.
Groetjes Jeanette

Hoi Astrid,
Moet je nu Puregon gaan spuiten in je buik? Ik heb in november 2005 mijn eerste IUI behandeling gehad waarbij ik een week Puregon moest spuiten. Op de laatste dag moest ik Prygnyl (als je het zo schrijft) spuiten om de eisprong te veroorzaken. Ik moet je zeggen dat ik een vreselijke bangeschijterd ben en dat mijn pijngrens erg laag is. Je kunt wel begrijpen dat ik dan heel erg opzag tegen het spuiten in mijn buik. Toen ik de instructie kreeg deed de 1e keer de assistente dat. Toen moest ik het zelf doen en dat durfde ik in eerste instantie niet. Uiteindelijk ging dat goed en moest ik thuis aan de gang. Ik zag er als een berg tegenop en het is best vervelend om te doen, maar ik voelde er niets van. Het zijn hele dunne naaltjes en het stelt niets voor (met de prikpen gedaan). De laatste spuit was wat vervelender, omdat je dat met een echt spuitje moest doen. In principe kwam het wel op hetzelfde neer, maar met de prikpen was het toch makkelijker. De spuit was in ieder geval wel net zo dik, dus een peuleschil. Maak je dus geen zorgen. Je bent het al gewend en dit stelt echt heel weinig voor. Veel succes ermee.
Groetjes Jeanette

Ik weet niet of het Puregon is, maar daar ga ik wel vanuit omdat ik daarover altijd hier lees. Woensdag moet ik de spullen ophalen op de afdeling, dus dan weet ik het zeker.

Groetjes Astrid

Hoi,
Hierbij even een reactie op je vraag of de Puregon hetzelfde is als de trombosespuitjes.Het antwoord is heel duidelijk: NEE. De trombosespuitjes zijn veel erger, die steken heel gemeen. Ik heb ze na een auto-ongeluk (met een zeer gecompliceerde beenbreuk) ook 2 maanden zelf moeten zetten en ook nu was ik bang dat hetzelfde zou zijn, omdat ik de trombose-spuitjes gemeen vindt prikken. De Puregon stelt echt niks voor. Je moet wel je buik niet te strak samenpletten (ha, ha,
gro. miranda

Hoi Miranda,

Nou dat klinkt goed dan kan het alleen maar meevallen.
Al vond ik die trombosespuitjes niet zo'n ramp, alleen na een paar weken gaat het steeds zeerder doen lijkt het wel.
En ach, al doet het zeer het is voor een goed doel zullen we maar denken.

Groetjes Astrid

Hoi Aslan,

spannend zeg dat je gaat beginnen met spuiten. Ik ben ook aan het spuiten en het is wisselend. De ene keer voel je het goed de andere keer niet. Het wordt wel gevoeliger naarmate je langer spuit. Maar het is goed te doen.
Wens je veel sterkte toe! en succes. Ik hoop voor je dat dit wel goed gaat aanslaan!!

dikke knuf
Sjan

Terug
Bovenaan