Toch geen tweede kindje?

<p>Onze zoon is 4,5 maand oud en doet het super goed! We genieten volop en hebben voor mijn gevoel een fijn nieuw ritme gevonden als gezin. </p><p style="text-align: left;">Gister lagen we in bed nog wat te praten en kwam het onderwerp  2e kindje aan bod. We lagen altijd erg op een lijn dat we het liefst 2 of 3 kinderen zouden willen met niet al te veel leeftijdsverschil. Nu vertelde partner heel erg te twijfelen of hij nog wel een 2e kindje zou willen. Hij vind het eigenlijk wel goed zo. </p><p>Ik voel me zo verdrietig hierover. Zag het al helemaal voor me. Als onze kleine man 9 maand is zouden we de natuur weer op zn beloop laten en met de hoop dat er voor hij 2 is, er een broertje of zusje zou zijn. Voor mijn gevoel is ons gezin nog niet af.</p><p>Wie heeft dit nog meer meegemaakt? Hoe is dit uiteindelijk afgelopen?</p><p> </p>

Hoi Komma,
Ik heb het gezien bij een vriendin van mij. Hij zei ook dat hij een 2e toch niet meer zag zitten en uiteindelijk is die er wel gekomen. Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat hoe lief je baby ook is, een man die eerste tijd toch pittiger ervaart dan wij vrouwen. Ik kon na mijn bevalling door blijven gaan (adrenaline, hormonen etc.) en vond de kraamperiode ook helemaal niet zwaar, terwijl mn man later toegaf dat het hem juist wel zwaar viel. Misschien dat je man er daarom op dit moment niet aan moet denken en misschien dat 2 kinderen kort op elkaar ook echt niet meer is wat hij wil, maar geef het wat tijd. Blijf praten en geef elkaar de ruimte, neem de tijd om eerst te wennen aan de nieuwe grorpsdynamiek en vraag je man vooral ook naar de reden.  Is hij misschien ergens bang voor, is het hem tegen gevallen? Zolang jullie blijven praten komt het vast goed! 

Joh over een paar maanden is miss alles weer anders. Geef het even rust, als je kindje wat zelfstandiger wordt denkt hij er mogelijk weer anders over.

Ik heb ook een tijd gehad dat ik dacht toch niet nog een tweede kind te willen. Maar toen werd dochter 1 jaar en begon t toch weer te kriebelen. Nu zwanger van de tweede en dochter is 1,5. Geef het de tijd 4,5 maand is nog jong!

Bij ons is het juist andersom. 
Ik zie het op dit moment niet zitten een 2e. Mijn man juist wel. En het is niet dat ik het als zwaar vind o.i.d maar ben juist bang voor een 2e bevalling 

Ik zou me hier nog niet echt druk om maken, je kindje is nog zo klein!! Bij mij kwam na een jaar de drang weer om voor een tweede kindje te gaan, eerder moest ik er ook nog niet aan denken.. ondertussen heb ik een dochter van 17 maanden en ik ben 17 weken zwanger :)
Maar t is heel normaal dat je partner het even goed vindt zo. Als je kindje wat ouder is vindt je partner het waarschijnlijk allemaal wat makkelijker en leuker. Wacht het gewoon nog een paar maanden af. T is toch ook niet erg om 'pas' aan een tweede te beginnen als je kindje 1/1.5/2 jaar oud is??

Hier hebben wij juist beide gezegd geen 2e voor ons. Nu 20 weken zwanger en onze eerste word in mei 4. Het begon toch enorm te kriebelen bij ons... na 3 jaar pas maar ok ?

Ik zou me hier inderdaad nu ook nog niet druk om maken. De omstelling van geen naar 1 kind is voor veel mensen best groot. Zodra je samen weer een nieuw ritme hebt gevonden en de rust en regelmaat weer terug is, kan je gaan nadenken over hoe verder. Mijn zus haar zoontje sliep de eerste 1,5 jaar niet door. Daardoor waren zij en haar man ook nog niet eerder toe aan een 2e.
Bij mij begon het weer te kriebelen toen onze eerste 9 maanden was. Toen sliep hij door, en hadden manlief weer energie en het gevoel dat wij weer de controle hadden over ons gezinsleven. Ben nu in week 38 van de 2e en manlief vroeg gisteravond of ik zeker wist dat ik geen 3e wilde :D We hadden eigenlijk gezegd dat 2 kindjes geweldig zou zijn en een 3e toch wat veel. Maar hij is nu zo gek met onze oudste, dat hij dus als zelfs zit te twijfelen of hij een 3e wil :D  Ik heb hem gezegd, laten we eerst de baby op de wereld brengen en dan zien we wel weer verder :D
Komt tijd, komt raad ;) (Oja, de eerste 8 jaar van onze relatie, heeft mijn man altijd gezegd, dat hij helemaal geen kinderen wilde.. en gister sprak meneer dus al over een 3e.. hihi.. hoe dingen kunnen veranderen..)

Terug
Bovenaan