Toch het ziekenhuis in, maar zonder baby er weer uit.

Hoi Dames,

Nou ben afgelopen zaterdagcht toch opgenomen met een zwangerschapsvergiftiging omdat ik onzettende last kreeg van hoofdpijn, braken en misselijkheid.

Meteen de Triage gebeld en moest meteen komen en ben opgenomen met de mededeling dat ze zondag verder zouden gaan kijken en afspraken gingen maken voor een inleiding.
Ik heb zondag heel de dag daar in bed moeten liggen maar heb geen dokter gezien. Maandag na herhaaldeijk vragen wanneer komt nou de dokter (ik had inmiddels nergens meer last van) kwam de zaalarts om 4 uur met de mededeling dat de eiwitten te hoog waren (mag 0,3 zijn en waren 0,68) en de gyn komt tussen 5 en 6 om te bespreken wanneer de inleiding plaats gaat vinden.

Komt om 6 uur de gyn, hallo mevrouw, hoe voelt u zich, ja uhhh goed, bloeddruk was inmiddels ook weer netjes, ja zegt u u ziet er ook goed uit.
Ik stel voor dat u lekker met de visite mee naar huis gaat en donderdag weer 24 uur urine gaat sparen en dan vrijdag op controle komt.

?????? en ik dacht dat er een afspraak gemaakt moest worden voor de inleiding? Nee hoor zegt ie, u ziet er goed uit, maar u moet wel rust houden thuis en als de klachten terugkomen weer aan de bel trekken.

Nou, okee, dus ik heb mijn spulletjes gepakt en ben nu weer thuis.
Waarom overleggen die artsen niet voor ze iets tegen je zeggen, ben het inmiddels eigenlijk best moe allemaal (ja ik weet het de laatste loodjes) en had me er al zo op ingesteld thuis te komen met een kindje, maar ja, we moeten nog even wachten.

Veel liefs Anouska
37 wkn en 5 dagen

hoi Anouska,

wat vervelend zeg! kan me helemaal voorstellen dat je dan erg teleurgesteld bent.
bij mij ging het ook zo..alle artsen lopen langs elkaar af..de een wou inleiden en de ander wou streven naar de uitgerekende datum..heeeel frustrerend zoiets!
gelukkig is je bloeddruk wel weer in orde..en hopen dat je vrijdag geen raar nieuws krijgt..anders moet je gewoon zeggen dat je je er totaal niet prettig bij voelt!
Liefs KIm .34.1 wkn (maart mama)

Hey,

Wat moet dat een teleurstelling zijn zeg... dan ga je naar het ziekenhuis met het idee dat je binnen een paar dagen je kindje in je armen hebt, laten ze je zo aan je lot over...

Hou jezelf goed in de gaten en laat niet met je sollen hoor!

Vraagje: Wat zijn de symptonen van zwangerschapsvergiftiging? ik heb de laatste tiijd namelijk onwijs veel hoofdpijn en soms zo misselijk toen ik jou verhaal las schrok ik daar een beetje van..

Ik hoop dat je je wat beter voelt.

Groetjes

Marielle

Hi Anouska,

Ja, soms vraag je je af waar de communicatie blijft tussen artsen. Heb het hier in het streekziekenhuis ook meegemaakt toen mijn schoonvader in het ziekenhuis lag: 6 weken lang niks anders dan andere antwoorden en verschillende behandelmethoden... pfff... Daarom ga ik dus niet hier in het streekziekenhuis bevallen, maar ruim een half uur verderop in Nijmegen. Tis een stukje rijden, maar mijn vader is daar op zijn sterfbed heel goed verzorgd en daar liep de communicatie beter. Nu maar hopen dat dat op de afdeling verloskunde ook is.

Ik denk ook dat het goed is, dat je vertelt dat je je niet prettig behandeld voelt. Vaak kunnen artsen daar wel wat mee. Let ook op wie iets zegt: is het een gyn, zaalarts (die vaak alleen maar algemeen opgeleid is, net als een huisarts) of verpleegkundige. Vaak is alleen de gyn bevoegd om beslissingen te nemen. Bespreek met hem of haar, dat je dat lange wachten niet leuk vond en nu het gevoel hebt tussen de wal en het schip te belanden.

@Marielle: zwangerschapsvergiftiging wordt, zover ik weet, vaak opgemerkt door het (plotseling) stijgen van je bloeddruk. Dit geeft dan weer aanleiding voor een urineonderzoek. Hier zitten dan te veel eiwitten in. Maar kaart je hoofdpijn in ieder geval aan bij de vk, want hoge bloeddruk geeft vaak hoofdpijn.

Gr. Tamara.

wat vervelend zeg, maar zo typisch ziekenhuis!
Iedereen zegt weer wat anders!
Wel lekker dat je weer thuis zit en je beter voelt!
Hoop dat je een goede bevalling mag hebben straks en dat de baby zich toch nog spontaan aanmeld!!
Strekte meid!
groetjes Mirjam

Het kan aan mij liggen, maar als je zaterdagnacht (!) opgenomenword in het ZH, is donderdag sparen en vrijdag pas weer met controle niet erg (belachelijk) laat?
Ik ben er natuurlijk niet bijgeweest, maar het komt uit je verhaal op mij over alsof ze je niet echt serieus nemen daar.
Laat je niet afschepen hoor, gewoon flink hard aan die bel gaan trekken als je je voor vrijdag al weer achteruit voelt gaan.
Ik wens je iig heel veel sterkte,
Liefs Gwenno
(maartmama 32+2)

Terug
Bovenaan