Toch in ziekenhuis...

Ben vandaag voor controle naar de gynaecoloog geweest. Eigenlijk liep ik gewoon bij de verloskundige maar mn bloeddruk is iets te hoog. Verder is alles prima, bloedwaarden, urine, toestand van de baby enzo. Ik heb ook geen klachten dus dat de gynaecoloog het ineens over gaat nemen kwam wel even rauw op mn dak.

Ik wilde graag thuisbevallen maar dat gaat nu niet meer gebeuren. Morgen ben ik uitgerekend, kans is groot dat ik niet door kan/mag blijven lopen tot 41 weken. Wat een gek idee om ten eerste ineens niet thuis te kunnen bevallen en ten tweede al zo'n beetje te weten dat we volgende week om deze tijd zeker weten ons baby-tje vasthouden :)

We proberen alles maar een beetje over ons heen te laten komen. Zijn er meer mensen die na een zorgeloze zwangerschap toch ineens naar het ziekenhuis moesten?

Groetjes lin

Heb ik ook gehad bij de eerste, maar dat was omdat ik zoveel overtijd liep. Ik heb dus geen gyn gezien, alleen maar vk's van het ziekenhuis. Had zelf eigenlijk geen vorkeur voor thuis of zh bevalling, maar het zh was mij erg goed bevallen. Je mag en kan daar bijna net zoveel als thuis is mijn ervaring. Alleen niet naar de koelkast lopen om wat eten of drinken te halen.
Succes in elk geval met alles!

Waarom alles over je heen laten komen? Denk (nu het nog kan) na over hoe je je bevalling in het ziekenhuis zou willen. Welke dingen die je thuis zou willen doen zijn er in het ziekenhuis nog mogelijk, welke niet? Wellicht kan het opstellen van een geboorteplan je daarbij helpen. Met een geboorteplan in de hand kunnen ze in het ziekenhuis veel beter rekening houden met jouw wensen.
Ik wens je een fijne bevalling toe.
Groetjes, Teddy

Haha ja je hebt gelijk hoor, gisteren waren we nog een beetje beduust, we hebben nu inmiddels al een hoop zaken op een rijtje gezet mbt onze wensen en vragen. Alles is een beetje bezonken en we hebben vooral zin om eindelijk ons kindje te zien en vast te houden dus het gaat vast helemaal goedkomen :)

We hebben inmiddels een geboorteplan gemaakt en ik moet zeggen, dat geeft een hoop rust. Aan te raden voor iedereen die zoals ik lekker snel zit te malen ;-)
We hebben een hoop punten op papier gezet en hopelijk kan er rekening mee gehouden worden. Bedankt voor je tip Teddy!

hallo

ik zou eerst ook thuis bevallen maar ik moest ook naar het ziekenhuis omdat ik nog maar 36,4 weken was toen mijn vliezen braken,

achteraf ben ik heel blij dat ik in het ziekenhuis was want ik kon de rugweeen niet opvangen en kreeg snel iets tegen de pijn, bij een 2e ga ik zeker weer naar het zh

ik wens je een fijne bevalling , en geniet van de kraamtijd
gr rebecca

Terug
Bovenaan