toch koemelkallergie

A

Anoniem

Guest
hoi,
onze zoon Cas heeft eerst BV gehad , toen hij starte met FV zijn we gestart met hypo allergene voeding (omdat onze 1e zoon koemelkallergie had). Dit is best prijzig en de verzekeraar komt pas tegemoet hierin na provoceren.
Toen Cas 3 maanden was zijn we gestart met nutrilon standaard, dit voorzichtig in 2 weken opgebouwd (schepje van het een en een schepje van het ander), na 3 weken (lees 1 week volldedige nutrilon) kreeg hij meer krampen, meer spugen. En sinds hij de standaard voeding had was Cas 1 tot 6 x per nacht wakker, wij dus ook. HIj moest dan zijn speentje of had een krampje of wat dan ook. En dit terwijl hij met 8 weken al doorsliep.
Vervolgens over gegaan op de comfort, want dat spugen is ook zo sneu. Inmiddels 4 maanden oud. Spugen blijft, krampjes blijven. Hij start met een beetje fruit en krijgt hele erge huiduitslag. Er gaat bij mij nog geen lichtje branden. Achteraf voel ik met olie-dom.
Vorige week vrijdag op het buro mijn verhaal gedaan over het spugen (laatst mijn hele bank explosief onder voeding....vies hoor) en de consultatieburo vplk vertelde mij dat zij Cas stellig verdenkt van koemelk allergie.
Sinds vorige week meteen over op de koemelkvrije voeding (22 euro per pak...) en ...
het helpt. Cas slaapt weer door, doet overdag geen hazeslaapjes meer, maar slaapt 2 keer goed, zijn huid gaat goed vooruit. Hij spuugt niet meer en geen krampen meer.
Geweldig he!
Wat voeding al kan doen.

groetjes,
Stanneke, mama van Cas (5 maanden) en van Stan, 4 jaar.

Stanneke,

onze zoon (bijna zeven maanden) heeft ook een koemelkallergie en wij gebruiken nutramigen melk voor hem. Dit gaat heel goed. Als ik je een tip mag geven: ik zag namelijk dat je zoontje 5 maanden is, laat je doorverwijzen naar de diëtiste voor de zijn groente en fruithapjes en zijn voeding voor daarna. Zij kunnen je zinvolle tips geven en lijsten van dingen die hij wel en niet mag eten. Het is voor kinderen met koemelkallergie belangrijk dat ze bepaalde producten nog niet eten!

succes

bianca

Hoi,

Mijn dochtertje(bijna 7 maanden) heeft ook koemelkallergie. Zij gebruikt nutramigen 2 op dit moment en dit gaat super. We hebben een keer moeten provoceren, maar daar zijn we snel mee gestopt, omdat de krampjes en het krijsen weer terug kwamen. Toen ze 5 maanden was mochten we van het cb voorzichtig beginnen met een groentehapje. Dit ging heel erg goed. Nu eet ze eigenlijk alles waar geen koemelk in verwerkt zit. Tot nu toe heeft ze geen last van het normale eten dus ik hoop dat ze over de koemelkallergie heen groeit. Ik hoop dat ullie ook de goede voedingen en hapjes kunnen vinden voor de kleine.
groetjes van Lieke en haar mama

Terug
Bovenaan