A
Anoniem
Guest
helaas hebben we onze Bo vorige week moeten laten inslapen
het kon gewoon niet anders
ze werd te agressief
Bo is altijd al een hond geweest met een gebruiksaanwijzing en ze is altijd al wel wat agressief geweest maar nu begon ze op Bram te grommen, eerst dachten we "komt misschien van de warmte" maar ook toen de warmte weg was bleef ze grommen als Bram in in de keuken kroop en zij gewoon in de gang lag......
vorige week zondag gromde ze weer en liet de tanden erbij zien en we hebben toen besloten om meteen de volgende dag de dierenarts te belllen
toen ik thuis kwam van het werk heb ik meteen gebeld en de situatie uitgelegd
de dierenarts antwoorde hierop "er is maar 1 oplossing voor en dat is laten inslapen" we hadden hier al op gerekend maar als het dan officieel wordt is het toch erg moeilijk
we hebben haar s'avonds mee genomen naar de dierenarts en we konden kiezen uit een narcose en dan een spuit in het hart of via een infuus maar dan moest Bo goed meewerken, maar aangezien Bo agressief werd was dat geen optie.....
de dierenarts wou dat we haar bij haar hoofd zouden pakken maar dit ging al mis, de dierenart zag het al meteen en zei ook "laat maar want ze grijpt jou en daarna mij" en hij zou een andere oplossing bedenken
Bo kreeg een ijzeren stropketting om van hem en we moesten met haar naar buiten, buiten stond een grote hok met een ijzerendeur ervoor
Hendri moest in het hok en de riem ging door het hek en hij moest Bo met haar kop strak tegen het ijzeren hek trekken zodat ze geen kant meer op kon en toen heeft ze de narcose gekregen
op het moment dat Hendri het hok uitkwam wou Bo nog even proberen om hem te grijpen....
we zijn weer naar binnen gegaan en hebben in een kamertje bij haar gewacht tot ze sliep maar helaas had ze niet genoeg narcose gekregen en moest ze er nog wat bij hebben
na 15 min. heeft de dierenarts haar het spuitje in haar hart gegeven en heet ze nog een paar keer gesnurkt en sliep toen weg......
het is nu bijna 1 week geleden maar vindt het nog steeds erg k** en mis haar ook ondanks ze een moeilijke hond was
we hebben haar bijna 10 jaar gehad en ze had zo haar eigenaardigheden maar voor ons was ze meestal heel erg lief en beschermend
helaas konden we haar niet meer houden want Bram gaat natuurlijk voor alles en als we niets hadden gedaan had het heel anders kunnen gaan en als er dan wel iets was gebeurt vergeef je jezelf dat nooit natuurlijk
ook volgens de dierenarts hadden we een hele verstandige keus gemaakt want zoals hij Bo even had meegemaakt was ze totaal niet vertrouwd bij kinderen en had ze waarschijnlijk wel gegrepen......
maar toch mis ik haar
het voelt zo dubbel
van de ene kant denk ik, het is beter zo en van de andere kant denk ik, wat heb ik gedaan
maar over een tijdje zal het allemaal wel anders voelen
Bo ik mis je