toch maar even gaan wegen

Hoi meiden,

Zoals veel van jullie weten is Evi een slechte drinker. Maar sinds een week of 4 is het alleen maar minder geworden. Ik dacht komt door een sprongetje gaat vast weer snel beter. Helaas, als ik er 700cc per 24 uur in krijg dan ben ik blij. Dat is voor gewoon veel te weinig, met 12 weken dronk ze veel meer dan nu met 20 weken.
Je krijgt veel opmerkingen van, ze ziet er toch goed uit, ze plast toch nog dan is ze in iedere geval niet uitgedroogd , ze is vrolijk en slaapt goed. Ja dat is ook zo, maar dat wil niet zeggen dat ik me daar geen zorgen over maak. 3 weken geleden op cb geweest toen woog ze 6260 gram, was toen 560gram aangekomen in 4 weken tijd.
Vandaag ben ik ze toch even gaan wegen, gewoon voor mijn eigen gevoel, ze is in 3 weken tijd maar 190 gram gegroeid.
Ik heb met de arts en de verpleegkundige gesproken (hun vonden  190 gram  ook wel weinig) en heb nu afgesproken om over te gaan op 4 voedingen en te beginnen met fruit (deed ik al af en toe maar ze griezelt ervan)  en doorgaan met rijstebloem in de laatste voeding.
Als Evi vanaf het begin al slecht had gedronken had ik me misschien minder zorgen gemaakt als nu, ze heeft meer gedronken. Over twee weken moet ik opnieuw komen wegen.
Nou het is een heel verhaal geworden.

meiden bedankt voor het lezen,

groetjes Sonja

p.s voor de mama's die al fruit geven, welk soort vinden jullie kindjes het lekkerst?

hoi sonja
wat vervelend dat evi zo weinig drinkt en groeit.ik kan me voorstellen dat je moedeloos word van het commentaar dat ze er toch goed uit ziet.want je wil natuurlijk dat ze er goed uit BLIJFT zien.en ze moet natuurlijk ook wel groeien.wel prettig dat je goed begeleid word door t cb toch?sta je er niet alleen voor.wat ik alleen wel vaag vind van het cb is dat ze het altijd eerst over fruit hebben terwijl groente veel beter is.voedzamer en minder prikkelend voor de darmpjes.als ik ga beginnen met bijvoeden begin ik zeker met groente.worteltjes,bloemkool,spercieboontjes en broccoli zijn heel geschikt om mee te beginnen.broccoli heb je geloof ik niet in potjes maar dat kun je zelf ook pureren.alles trouwens,maar die potjes zijn toch wel makkelijk he.
ik hoop dat ze snel bijkomt!!
groetjes kari

Hoi

wat naar dat ze niet "goed" groeit. Maar gelukkig is ze verder vrolijk en slaapt ze goed.

Mijn dochter nu 2,5 vond vooral banaan met appel lekker.

Nou succes met je dochter en hopelijk gaat ze snel weer groeien.

Groetjes annegien

vervelend joh.

ik heb er zelf nog niet veel ervaring mee, maar kreeg zelf de tip van andere moeders om appels te koken / verhitten in magnetron zodat het minder prikkelend is voor de darmpjes. peer schijnt al weer milder te zijn dan appel

en als je banaan verwarmt (en daarna laat afkoelen!), kan ook makkelijk in de magnetron, wordt het heel zoet en dat vinden kinderen vaak wel lekker. Ik heb gisteren ons zoontje voor het eerst een papje gegeven van verwarmde banaan vermegd met melk en het ging er bij hem goed in.

Hoi Sonja,

Je gevoel was in elk geval goed en ben blij dat je toch bent gaan wegen voor de zekerheid. Hopelijk zal Evi snel weer meer eten en wat meer groeien. De groei wisselt volgens mij ook per periode hoor. Misschien is het fijn voor je eigen geruststelling Evi elke week te gaan wegen. (heb je wellicht al afgesproken met het cb)

Ik ben zelf nog niet bezig met fruithapjes, dus geen idee wat ze lekker vinden. Ik heb wel eens gelezen dat baby's pas na een paar keer hetzelfde smaakje gaan wennen. In het groeiboekje staat ook dat je een paar keer achter elkaar hetzelfde moet geven.

Succes ermee!

Groetjes,
Dionne

Hai Sonja

Wat vervelend zeg, dat Evi niet genoeg is aangekomen! Je hebt natuurlijk altijd grote en kleine eters, grote en kleine baby's. Loek is ook een kleintje en zit wb gewicht ruim onderin de curve. Maar als je je er niet goed bij voelt, dan is het fijn om er wat aan te doen. Ik hoop dat ze de fruithapjes gaat eten en het ook lekker vindt. Ik kan je helaas geen tips geven omdat ik er nog geen ervaring mee heb.

Groetjes,
Rosanne en Loek

Vervelend. En ik snap goed dat je je zorgen maakt. Gelukkig dat ze er nog goed uitziet en het verder goed doet, maar zoals hierboven gezegd, wil je dat natuurlijk graag zo houden. Slim dat je even naar het CB bent gegaan.
Succes met alle voedingen.
Groetjes Veerle

Ha Sonja,

Lotta groeit ook slecht (al vanaf het begin).
Ze lijkt wel genoeg te drinken, genoeg natte luiers en tevreden. Maar met bv weet je 't nooit precies. Moet dus op doktersadvies elke week komen wegen.
Belangrijk is of je kindje alert en helder is, niet steeds slaperig of suf, en of ze zich goed ontwikkeld. Dat zegt meer dan zo 'n curve. Groeien gaat in sprongetjes, zeker bij bv kids, maar vast ook bij flessenkids.

Elke week wegen is fijn/niet fijn tegelijk: je houdt het in de gaten, maar je zit er ook de hele tijd bovenop waardoor je je extra druk kan gaan maken.

Succes
Gr Irene

Terug
Bovenaan