Toch maar even naar de dokter.

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Bas eet de laatste dagen slecht. Ik dacht/denk dat door het warme weer kwam.
Gelukkig dronk hij wel heel goed. Flesjes met water en sap gingen er in sneltreinvaart in. Maar ik vond dat hij in verhouding zo weinig plaste. Drie luiertjes per dag met een minimaal plasje.
Bas is levendig alert en wakker en is niet echt ziek (wel hangerig). Heeft lichte verhoging (rond 37,8). Vandaag toch maar een afspraak met de huisarts gemaakt.
Ik dacht dat die waarschijnlijk wel zijn urine willen controleren, dus bij de apotheek 'plaszakjes' gehaald. Om 9.30 uur er een op geplakt, maar die was om 11 uur (toen hij in bad ging) nog helemaal leeg, terwijl hij wel fruit en drinken op had.
Ik hoop maar dat dit zakje straks een beetje gevuld is, want stiekum maak ik me toch een beetje zorgen......

Jullie horen nog wel hoe het was.

Groetjes, Karin

Hoi Karin,

Super goed dat je toch even naar de dokter gaat. We horen straks wel hoe het was. Maar beter een keer te vaak dan een keer te weinig.

Groetjes

Linda

Tjonge, we waren bij een nieuwe dokter. Wat een warrig mens was dat.

Het kwam er op neer dat als hij geen vocht vast houdt, dat hij het vocht dan toch wel kwijt raakt. Als hij er niet ziek bij was, dan zou het wel weer over gaan.

Het resultaat van ruim vier uur een plaszakje was slecht 10 cc urine. Daar schrok ik wel van. Ik heb toen gevraagd of ze voor de zekerheid niet even konden kijken dat hij geen blaasontsteking heeft. Nou, dat kwam bij zulke kinderen (en zeker bij jongejtes) maar weinig voor.
Uiteindelijk bleek er toch eiwit in zijn urine te zitten. Nu moet ik voor morgen proberen om meer urine op te vangen en het dan opnieuw laten controleren.

Afwachten dus.

Groetjes, Karin

Jeetje... Met zo een dokter kom je ook geen stap verder! Goed van je dat je hebt gevraagd om toch te testen... Al is het alleen maar voor de zekerheid!!
Succes morgen en ik hoop dat het allemaal mee valt!!
Gaat het met de kleine man nu wel goed of wordt hij nu ook zieker???

Succes!!

Liefs,

Frieda

hoi hoi

GOED dat je zo aandringt en alert blijft

Ryan heeft al meerdere malen ( ook door zijn medische achtergrond)
een blaasontsteking gehad
soms zie je idd dat er niks aan de hand is
Ryan gaat dan minder eten en meer slapen verder is het een vrolijk kindje hoor

en idd het komt bij jongens minder vaak voor als bij meiden maar dat vind ik geen reden
om het NIET te controleren
gewoon zijn plas opvangen en eisen op een test

ik hoop dat het geen blaasontsteking is en het met de warmte te maken heeft

ik wens je heel veel beterschap en ik hoop dat hij snel opknapt en weer lekker gaat eten

groetjes moekje en Ryan

Terug
Bovenaan