toch maar gastoudergezin...

hey allen,

Na al mijn geklaag is het nu eindelijk zo ver: de spreekwoordelijke druppel: met het oppassen zijn mijn schoonouders te ver gegaan!!

Ik had 's avonds een kindje met 39 graden koorts. 's ochtends was dat nog maar 38, dus in overleg ben ik toch gaan werken, na de afspraak dat ze lekker thuis en binnen zouden blijven met mijn zieke meisje.
Kom ik vroeger thuis uit mijn werk, bel ik ze op dat ik haar op wil komen halen, zijn ze niet thuis!!! Zijn ze op de fiets een bakkie gaan doen bij iemand, omdat ze beter was!!! 's middags had ze weer 39 graden en uiteindelijk zat ik 's avonds bij de dokterspost met een kindje met 40 graden koorts en een dikke vette oorontsteking....

pff.. ik ben zo ontzettend teleurgesteld!! en ze blijven maar herhalen dat ze niet ziek was!!! ongelofelijk... ze heeft de hele dag koorts, maar bij hun was ze niet ziek... grr... heb me meteen ingeshcreven bij een gastouder bureau en kreeg zojuist het nieuws dat er direct plek is!!! HEERLIJK!

zo.. dat heb ik weer ff van me af geschreven!

Liefs,

T

hey truckerbabe

dat is een hele stap!
vind het goed van je dat je het gedaan hebt.
jij bent de ouder en jij bepaald.
ben wel benieuwd hoe je partner heeft gereageerd toen je met het nieuws thuis kwam.
wat fijn dat er snel plaats is.

groetjes Dango

Mijn man was ook echt in shock. Hij heeft uiteindeljik aan zijn ouders verteld dat ze vanaf komende week niet meer hoeven op te passen, omdat het de relatie tussen ons allemaal behoorlijk kapot maakt.
Uiteraard kreeg ik toen een telefoontje met allerlei onaardige dingen, maar, het voelt heel fijn dat hij, ondanks dat het heel moeilijk is om negatief te zijn over je eigen ouders toch mij (of eigenlijk, zijn dochter) steunt.

Mijn moeder past komende week op: de week erna ga ik op de koffie bij de gastouder (dan heb ik vakantie) en als het goed is kan ze daarna terecht :)
Echt een opluchting!

liefs,

HOERA! Heerlijk meid, en het is niet leuk om even heibel te hebben met je schoonouders, maar ik kan me voorstellen dat de maat vol is!

Je hebt al meerdere keren over de frustraties geschreven en misschien maar blij toe dat het nu een keer geëscaleerd is. Maar wel heel vervelend dat je je meisje met koorts terugkrijgt na een dag dat ze jouw instructies (weer eens) genegeerd hebben.

Die afstand tot de gastouder gaat je goed doen. Diederik gaat 2 dagen naar het KDV en oma past incidenteel op. Dat bevalt me opperbest!

En fijn dat Trucker nu ook ziet dat ze te ver zijn gegaan. Niet leuk om je even van je eigen ouders af te keren, maar het leert ze wel wie zijn prioriteiten zijn!

Good luck en keep us posted!

Oooo wat zul jij boos (geweest) zijn!

Kan me heel goed voorstellen dat de maat vol was en je voor een gastouder hebt gekozen.
Hoop dat dit de band met je schoonouders niet kapot maakt.

Succes!!!

Wat een goede stap!het was vaker dat niet goed ging he?
lijk me moeilijk,maar je wil toch het beste voor je kindje.
mijn schoonouders zullen ook laaiend zijn als ik zoiets zou doen.....maar vind heel knap dat je toch de knoop hebt doorgehakt.
ze horen gewoon te doen wat jij wilt en zoniet dan maar niet he!
zijn ze nou nog zo boos?
liefs jootje

hey,

yep. nog steeds heel boos. Hebben wel gebeld dat ze willen praten. Heb een brief met alle dingen die ik ze wil zeggen. heb het zo geformuleerd dat ik de nadruk leg op een oplossing, en ook de goede dingen noem, in de hoop dat onze band niet kapot gaat.

Maar dit oppassen zorgt er dus wel voor dat dat gebeurt. En als het goed is moeten we nog zo'n 40 jaar met elkaar verder... dus ;)

Ben heel benieuwd wat ze te zeggen hebben!

Liefs,

T

Terug
Bovenaan