Toch maar minder werken: opluchting!!

Zo, hier even een zucht van verlichting die eruit moet....
Na een week ziek (lees: moe) te zijn geweest per vandaag toch maar 50% gaan werken.
Was vorige week zo totaal uitgeput en zelfs met al het bijslapen bleef ik moe. Dan de bekken/rugpijn en de verstopping daarbij, ruzies hier en daar, ik zag het helemaal niet meer zitten.

Vanochtend bij de VK geweest (met beeb gelukkig alles goed) en toch maar tot dit besluit gekomen. en een poederdingejte tegen de verstopping, hopsakee.
Het idee alleen al geeft mij veel rust, 36 uur werken is toch te veel, ook met een kantoorbaan. Maarja, eerst moet je instorten voordat je dat wil toegeven (geen fysiek werk, geen hoge bloeddruk dus ik vond het zelf aanstellerij).... nu tenminste tijd en hopelijk energie ook voor het wandelingetje en de oefeningen die de fysio adviseert!
ben nu wel opgelucht!

heb alleen vandaag mijn manager nog niet gesproken, dat morgen dan. Hopelijk geen gedoe. Morgen ook extra echo ivm de placenta, dus ben benieuwd!

Dus een tip voor een ieder die net zo eigenwijs is als ik: geef er aan toe als je twijfelt... je kan altijd nog terug toch!

groetjes,
Marij

Hoi Marij,

Het klinkt als een heel goed besluit:) Wat een opluchting hè. Ik heb zelf in overleg met de vk hetzelfde besloten. Had de hele dag hartkloppingen, was niet werkbaar. Heb dan wel een hele fysieke baan maar hield het gewoon niet vol. NU halve dagen werken en het is heel relaxed. Ik ga ook niet meer anders tot mijn verlof. Gawoon een beetje tijd voor mezelf en de beeb. Daarmee maak je straks een veel relaxtere start samen. Ik voelde me ook schuldig, maar na 3 wk ben ik daar overheen:) Nu geniet ik ervan. Doe jij dat ook lekker.

Groetjes, Marijne 28+

Je hebt helemaal gelijk. Met mijn tweede zwangerschap ben ik na 30 weken ook halve dagen gaan werken. Dit was veel en veel beter te doen. Nu werk ik nog hele dagen, maar goed, ik werk parttime, 24 uur, dus dan is het nog wel haalbaar.

Wat goed van je dat je dit verstandige besluit hebt genomen. Geniet er nu gewoon lekker van en blijf gewoon goed naar je lichaam luisteren.
Hoe is de echo vandaag gegaan??

Liefs marielle

Heb mn manager gesproken, deed gelukkig niet moeilijk (ben tijdelijk getacheerd dus tis allemaal wat lastig afstemmen enzo). of t dan voor een week was of tot aan het verlof, had de Vk dat expliciet gezegd haha (nee dus). eehhhhhh tot aan het verlof

meteen een pluspunt eraan gehangen: alle bezoekjes aan VK en fysio hoeven nu niet meer onder werktijd maar kan ik eromheen plannen. maar dat drong niet echt door geloof ik.

@wildcat: de echo is vanmiddag! Ben nu het zo dichtbij is toch erg benieuwd of het nu allemaal goed zit (hoefde me geen zorgen te maken volgens de VK). spannend en leuk om hem weer te zien natuurlijk

Goed gedan Marij ik was ook 1 van de eigenwijze tot ik niet meer kon lopen en instorte (met als gevolg een flinke uitbarsting naar manlief) Maar ik ben toch blij dat ik de stap heb gezet!! Dus als t niet meer gaat gewoon helemaal stoppen!!
Alleen wil mn afd. hoofd nu dat ik arbeidstherapeutisch kom werken door met bewoners krantje te lezen enz. pfffffffffffffffff daar heb ik echt geen zin in eigenlijk!! Ik heb nu echt zo iets van laat me toch met rust!! Maar ja wat moet ik zeggen tegen haar??

xxx

Hi Marij, lekker hoor. Ik begrijp je opluchting. Zwanger zijn is niet niks en stoer doen helemaal niet verstandig. Zelf heb ik mijn baas ook verteld dat ik 2 wk eerder met verlof ga. Sinds een paar weken werk ik al halve dagen, maar het was echt nog teveel. Thuis moet alles voor de baby nog in orde gemaakt worden en wanneer ik werk is alle energie op. Volgende week kom ik een beetje bij en kan ik eindelijk aan de slag! Ik hoop dat jij ook lekker gaat genieten van de xtra tijd.
Jedie, wat zijn jouw klachten? Als je bekkenklachten hebt, is zitten ook helemaal niet goed. Zou niet zomaar instemmen, maar dit goed overleggen met je vk!
x Taraneh

@Taraneh ik heb last van mn rug liezen, benen, schaambeen eigenlijk alles onder maar kan soms bijna niet vooruit ook thuis niet,... dus dan zou ik daar moeten komen mensen bezig houden..... Ga morgen gewoon bedrijfsarts bellen of dit de bedoeling is!

Terug
Bovenaan