Toch maar open kaart spelen.

A

Anoniem

Guest
Hey meiden!

Steeds meer mensen om mij zijn (zichtbaar) zwanger of zijn net bevallen. Niet iedereen van die mensen wist dat wij wat moeite hebben met zwanger worden en al bijna 2 jaar bezig zijn. Als het dan even ter sprake kwam, vertelde ik het wel gewoon, hoor!
Op een gegeven moment kon ik echt niet meer bijhouden wie nou wat wist en wie nog niets. We maakten het onszelf dus erg moeilijk!

Daarom hebben we ook besloten om gewoon open kaart te spelen tegen iedereen. Ik ben lid geworden van 2 hyves en ga er in gesprekken gewoon vanuit dat iedereen onze situatie kent. Zo niet, leggen we het gewoon nog een keertje uit!

Op deze manier hoop ik dat ik wat meer rust vind en op verjaardagen wat meer relaxed kan reageren ipv 'ik hoop dat niemand ernaar vraagt, want zus en zo weet nog van niets'.

Het proberen zwanger te raken is nu eenmaal gewoon een stukje van ons leven en we willen er gewoon open over zijn.

Gisteren hebben we dit besloten en ik moet zeggen dat alleen het idee van openheid me al heel veel rust geeft!
Het gaat dus de goede kant op, want ik merk dat ik er zelf ook minder mee bezig ben. Het is voor ons meer een 'way of life' geworden eigenlijk.
Als ik dat zo typ, klinkt dat ook wel erg raar, maar zo voelt het op dit moment.

Misschien komt het ook wel dat we een periode niet meer zo vaak naar het ziekenhuis hoeven, maar nu voelt het niet meer als ons probleem, maar als een stukje van ons leven.

Toch heerlijk die openheid!!

Liefs Daisy

PS, Verder trouwens nog helemaal niets aan de hand hier wat betreft kwaaltjes... NOD komt er bijna aan (21e), maar nog geen positieve en geen negatieve tekenen.

Hoi, knap dat je het verteld hebt. Het is soms heel fijn als mensen in je omgeving van bepaalde dingen afweten.
Ik had bv al heel snel verteld dat ik zwanger was, dus toen ik de miskraam kreeg, kon ik dit ook gewoon kwijt. Is dan fijn te weten dat mensen weten wat er aan de hand is.

Op naar de 21e en maar hopen dat het nu goed gaat!

x Yvonne

Ja precies! Maar eerst hadden we nog zoiets van het is van ons samen en hadden we alleen echt goede vrienden en familie ervan verteld.

Het lucht nu echt op dat we gewoon open kaart spelen! We gaan het nu niet ineens aan iedereen vertellen, maar wie het nog niet wist, komt er nu wel achter!

Het scheelt idd veel als je bij wat mensen je verhaal kwijt kan!

hoihoi,
knap dat jullie deze beslissing hebben genomen. denk dat het veel rust gaat geven. ik hoop voor jullie dat je ook snel ander nieuws kan vertellen, want ik gun het jullie echt van harte

gun het je ook echt zo erg daycey.
Duim elke week wel een keer voor je..
goed dat je open kaart speelt.
succes en liefs hanneke

Knap van je hoor. Ik durfde het niet te vertellen. Maar je hebt gelijk als het je oplucht. Ik heb het ook zeker wel vaak verteld toen het wel raak was. Dat mensen toch wel weten dat het allemaal niet vanzelf gaat en dat sommige dingen en opmerkingen flink verkeerd kunnen vallen. Hoop in ieder geval op een snelle positieve test en anders wat meer haast bij het ziekenhuis.

Dikke knuffel Supertje

Terug
Bovenaan