Toch meer moeite met stoppen van de bv

Kan niet helemaal goed omschrijven hoe ik me nu voelt..aan ene kant vind ik het goed geweest met de bv.hij is nu 9 mnd,maar aan andere kant voelt het als falen,ik kan hem niet meer als 1 keer per dag meer voeden,want is gewoon op.en aan Kyandro merk ik het ook...hij vind het gewoon niet meer zo fijn aan de borst,tja als er niet meer uitkomt wat ie gewend was...is natuurlijk ook de lol er vanaf.
had hem het liefs toch wel tot 1 jaar zelf gevoed,maar dat gaat niet lukken.mn dochter tot 10 mnd,maar toen had ik niks geen moeite,
nu wel,hij is bijna helemaal los van me.en dat voelt toch wel onwerkelijk.als weer een fase voorbij.weet dat ik niet moet klagen hoor,het is goedzo.en dat gevoel zal ook wel weggaan,maar van mij had het nog even gemogen.meer mama s die dit herkennen??of ben ik nu een heel ontervreden mens?kan niet helpen hoor.en eventueel een 3de kindje probeer ik net zo lang weer zelf te voeden.vind het zo mooi dat het zo kan.
liefs jootje

Hoi hier een juni 2010 mama,

Ik heb ook 9 maanden gevoed zonder enig probleem. Met 9 maanden wilde ik toch graag mijn 'eigen' lijf weer terug en tegelijk liep ook de BV terug. Ik had het natuurlijk weer kunnen opbouwen door veel vaker aan te leggen.
Uiteindelijk ben ik gestopt, maar met veel schuldgevoel en ik vond het vooral toch wel erg jammer dat er een einde kwam aan deze bijzondere fase.

Na het stoppen heb ik nog wel een tijd nagedacht over of het wel het juiste besluit was.
Nu drie maanden later doet mijn kleine meid het prima op vast eten en 2 FV en kan ik nog steeds genieten van het geven van de fles.
Ik heb toen voor ons samen de juiste weg gekozen denk ik.

Die 9 maanden zijn een hele mooie ervaring geweest en ik ben trots op ons!
Maar nu is het helemaal goed zo!!!!!!!

Succes!

Totaal onherkenbaar. Ik heb de eerste x 5 weken borstvoeding gegeven en de tweede x 3 weken. Ik gaf melk als slagroom en dat is dan ook weer niet goed!
Ik viel bij de 2e 12 kilo in twee weken af! Ik zag sterretjes en had permanent honger. Ik at voor het slapen gaan een bord pasta anders redde ik het niet.

Driewerf hoera toen ik was gestopt! lekker een glaasje wijn, je lijf weer terug en 's nacht ook eens papa er uit sturen voor een fles. Zalig! Gewoon weer aan het werk zonder kolven en gedoe.

Dat je zo lang borstvoeding zonder problemen hebt gegeven is toch fijn? En dat je nooit verlangt hebt naar jezelf weer zijn, en definitief ontzwangeren is toch prettig? Hoe heb je dat met je werk gedaan al die maanden?

Ja het is ook goed zo,hij drinkt nu nog 1 keer in de avond.verder heb ik gewoon niet meer genoeg voor hem.hij eet en drinkt verder gewoon ook goed,
een wijntje drinken deed ik soms ook al hoor,zeker toen hij al wat ouder was.geloof nou niet dat 1 wijntje meteen kwaad kan.en ja ik voel het eigenlijk niet als mn lijf weer terug:ik bedoel ze zijn zo snel groot,dat ik er juist van geniet dat hij nu nog bij me drinkt.en ik vond het juist zo makkelijk dat ik er snachts niet uit hoefde voor de fles,maar zo aan kon leggen in bed en we tijdens de voeding allebei alweer in slaap vielen.echt ik ga dat toch missen.
maar er is overal een tijd voor,en we gaan gewoon weer een andere fase in.ook leuke fase nu.
ik ben weer gaan werken toen Kyandro 15 weken was en heb toen nog 3 mnd op het werk gekolfd dat ging goed,ben er mee gestopt toen het minder werd,toen kreeg hij ook fv,en thuis bv,
een zus van mij viel ook altijd heel veel af van de bv.das ook de bedoeling niet natuurlijk,ik ben nu nog maar net terug op gewicht,dus dit keer niet dunner van geworden,bij mn dochter zat ik ook 3 kg onder mn gewicht
liefs jootje

Lieve Jootje,

Je hebt het toch maar prachtig volgehouden? Petje af! Ook ik heb de volle 6 maanden gelukkig vol kunnen maken. Afbouwen vond ik ook vreselijk, maar het was niet met mijn werk te combineren. Ik was allang blij dat ik de belangrijke 6 maanden had volgehouden. En ondanks de verandering blijft mijn meisje er erg vrolijk en blij onder. Dus wij vermenselijken het idee meestal te erg als volwassenen. Wij hebben er meer last van dan de kleintjes. Ga lekker genieten van je eigen lijf. Nu kun je tenminste alles weer eten en drinken en kun je meer kanten op. Dat is ook wat waard. Een wijntje drinken kan altijd is mij verteld, zolang je dat maar doet na de avondvoeding en dat er minstens 4 uur tussen zit per glas. Ik drink niet, dus ik heb er nooit aan hoeven denken.

Liefs, Irene

Ik snap je hoor.
Ik heb op 2 mei voor het laatst bv gegeven. Door die scherpe tandjes was de lol er snel af bij mij. Maar nu nog steeds, als ik vrouwen bv zie geven mis ik het. Ik vond het ook echt super en bij een evt. 2de kindje zou ik zeker weer gaan proberen om zo lang mogelijk zelf te voeden.

Maar als je lichaam niet meer genoeg geeft en je zoon er niet meer zo veel mee heeft( omdat hij niet genoeg binnen krijgt) is het denk ik, hoe moeilijk ook, tijd om toch te stoppen.
Meid je hebt het super gedaan, petje af!
Maar ja het missen snap ik zeker!

Ha, ik snap je ook .
Ik geef ook nog steeds bv, maar voel ook dat het op een eind ga lopen. Geef 's morgens nog en 's avonds (echt heel klein beetje).
Toch moet ik zeggen dat ik het ook wel lang genoeg vind. Ze hebben nu nog genoeg maar als dat veranderd stop ik echt. Maar inderdaad vind ik het 's morgens wel erg makkelijk. Ik weet ook nog niet hoe ik het moet inplannen als ze pap krijgen.
Over 2 weken hebben de oudste kinderen vakantie, dus hoop het in ieder geval nog zolang vol te houden.Dan zijn ze bijna 10 maanden.
Ik zal het stiekem ook wel een beetje missen. Maar we hebben ons best gedaan toch??!!

Ik ben gezegend met het feit dat de bv hier nog super gaat, ik maak nog genoeg aan en Warren drinkt nog steeds goed.

Als ik aan stoppen dénk word ik al verdrietig dus Jootje: supergoed gedaan en sterkte! Het lijkt me een pittige stap maar zo te lezen goed weloverwogen! En wat de andere meiden ook zeiden: wat heerlijk dat je je kindje zolang zelf hebt kúnnen voeden!

X
Evje

Terug
Bovenaan