Toch miskraam?!

A

Anoniem

Guest

Gistermiddag al een topic geopend dat het angst me om m'n hart vloog, omdat ik ineens alle zw.kenmerken miste... mijn vermoeden klopte...
Gisteravond laat had ik bruin (mokkakleurig) bloedverlies. Helemaal herkenbaar met de vorige miskraam en ik ga er ook vanuit dat het MIS is.
2 Jaar geleden is het ook zo begonnen.

En mijn vakantie is net begonnen en we gaan met mijn zoontje van 10 maanden naar CP, VEEL ZWEMMEN dus. Kijk ik al maanden naar uit.
Maar de vorige keer dat mijn lichaam het begon af te stoten, leek het wel een slagerij in het toilet... wat een bloed... Maandverband hielp niet eens wat. Mijn grootste zorg is dus het bloeden, wanneer en hoe erg... Uit ervaring weet ik dat het ook wel 3 weken kan duren voordat het loskomt. Maar we hebben best veel plannen, veel erop uit, irritant dus...

Een paar weken geleden zei de dokter dat ik door de borstvoeding regelmatig bloedverlies kan hebben, zelfs tijdens een zwangerschap... Dus wie weet. Natuurlijk hopen we ergens dat het nog goed is, maar voor mij is het zo klaar als een klontje.  Mijn gevoel is  best goed sinds de geboorte van mijn zoontje en vanaf gistermiddag wist  ik het al. Ik wil mezelf geen illusie maken. Wil er nu zo snel mogelijk vanaf.  

Heel vervelend, maar wat kunnen we eraan doen? Het mag dus (weer) niet zo zijn.

Moest het even kwijt dames... sorry...

Wendela

Tja..... ik heb ook een zoontje van 10 maanden en toen ik 8 weken zwanger was van hem had ik ook bloedverlies.

Ik was er zeker van dat ik een miskraam zou krijgen......en nu ligt ie lekker in zijn bedje een dutje te doen.

Probeer het wat positiever in te zien. Misschien is er niets aan de hand! Ik weet niet hoe lang je zwanger bent maar bel anders naar de HA en vraag voordat je weggaat een inwendige echo! Dan ga je misschien wat geruster weg!

Succes ik hoop op het beste voor je.

Gr.

Hoi! goed advies vind ik, van die echo. Heb ik vorig jaar ook gedaan
toen we op vakantie zouden gaan en ik vlak ervoor ook wat last had van
'spotting'. Dat bleek toen helaas wel mis, maar we wisten in ieder
geval wat we konden verwachten.

Ik zal voor je duimen dat je het helemaal mis hebt met je gevoel en dat je toch netjes zwanger blijkt. Sterkte meis!

Groetjes van sisi.

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat het loos alarm is en je nog zwanger bent. Ik zal zeker, als ik jou was, proberen om de verloskundige of de huisarts te bereiken. Misschien dat je nog voor je vakantie een verwijzing voor een inwendige echo kunt krijgen.

Nogmaals sterkte.

Hoi meid!

Wat een vervelende toestand! Laten we nog maar even duimen dat alles goed zit, want dat kan natuurlijk best nog.. maar ik moet eerlijk zeggen dat je eigen gevoel vaak wel goed zit. Dat was tenminste bij mij wel zo toen wij vorig jaar sept een miskraam kregen.

Ik heb toen van de gyn medicatie (cytotec)  gekregen die ik 's avonds in moest brengen, waardoor het sneller los zou komen. Zo hoefde ik niet gecurreteerd en had ik toch een beetje controle over het moment dat het zou beginnen. Ondanks dat ik een halve nacht met flink veel pijn (weeen) op de wc heb doorgebracht, vond ik het heel prettig (in hoeverre het dan prettig kan zijn..) om op die manier het vruchtje te verliezen. Ik hoefde het niet constant in de gaten te houden en hoefde niet bang te zijn om op een ongewenst moment extreem veel te verliezen. Voor ons is dat een fijne manier geweest, maar als ik jou was zou ik gewoon zsm even contact opnemen met de vk. Dan krijg je ook sneller zekerheid of het wel of niet goed is. Ga je in ieder geval rustiger op vakantie!!

Meid, sterkte gewenst!!
Harma 37w3d

Terug
Bovenaan