Toch naar de kinderfysio

hallo

ik kom net van het cb terug en ze wordt toch doorverwezen naar de kinderfysio omdat ze nog steeds niet wilt rollen op haar buik.

Alles was voor de rest in orde alleen ze hoort nu toch echt wel met 11 maanden te rollen op haar buik maar ze verstijft wel, lijkt zo.

Ben toch blij dat ze er eens naar willen kijken want zitten doet ze prima, niet uit zich zelf maar als je haar neerzet dan blijft ze erg goed zitten.

Hopelijk komt er binnenkort vooruitgang want ik zit er toch wel mee.

Groetjes

Hetty
 
Hoi Hetty,



Het is goed dat ze je doorverwijzen naar een kinderfysio. De fysio kijkt waar het vandaan komt, het niet willen rollen en geeft je dan erg veel tips om te oefenen, meestal gaat het dan erg snel. Het is belangrijk dat ze rolt naar haar buik anders kan ze nl. nooit zelfstandig tot zitten komen, ze kunnen nl niet van uit hun buikspieren gaan zitten zoals wij volwassen en vanuit zelf zitten ga je naar zelfstandig staan en lopen.
Onze zoon heeft ivm een aangeboren afwijking vanaf een mnd of 4 fysio gehad tot een mnd of 14 toen kroop hij, kon zelf gaan zitten en staan. Hij liep met 18 mnd. Ik ben blij dat we het gehad hebben en dat ze hem op allerlei manieren hebben gestimuleert tot bewegen nu merk je niets meer aan hem.

Succes met de fysio, ik vond het naast noodzakelijk ook erg leerzaam en leuk om dit samen met mijn kind te volgen heb er veel van geleerd.

Groetjes Marian
 
Hallo Hetty,

onze dochter van 14 maanden is nu lekker bezig met lopen moet ze van het cb ook kruipen. Omdat ze laat zien dat ze wel wilt gaan we thuis flink aan de slag met haar. Als ze voor sinterklaas nog niet kruipt gaan we naar de fysio. Voor het rollen is ze ook één keer geweest en dat was genoeg.
Het kruipen is van belang voor de samenwerking tussen de hersenhelften, vandaar..

Succes!
Groet Renske mv Meike 12-07-06
 
Onze dochter van 1 jaar gaat ook naar de kinderfysio omdat ze niet wilde rollen. We hebben inderdaad een paar goede oefeningen gekregen. Ze kan het wel, maar doet het niet zo vaak. We moeten haar echt uitdagen om haar aan het rollen te krijgen. Verder tijgert ze wel en kan ze goed van zitten naar tijgeren. Zelf gaan zitten kan ze niet, maar ze kan wel zelf gaan staan.

Onze fysio vond het niet zo'n probleem als ze niet ging rollen. De rotatie van de heupjes kun je nl. ook krijgen met tijgeren/kruipen. Sommige kinderen doen dit nu eenmaal niet. Onze dochter gaat overigens wel bijna zitten vanuit haar buikspieren. Deze zijn enorm sterk en ze zit al bijna... ze moet nog een klein stukje.

Goed dat je naar de fysio gaat hoor. Je krijgt goede oefeningen mee. Ook vond ik het prettig dat zij ook aangaf wat wel heel erg goed ging.. het cb is alleen gericht op het negatieve, waardoor mijn vertrouwen ook weer een stukje groeide
 
vrijdag komt de fysio bij ons thuis. Dat is echt wel lekker want dat is in haar eigen omgeving.
Het kon wel eerder maar vrijdag is mijn man ook thuis en dat vind ik wel zo belangrijk.

Hoe reageerde jullie directe omgeving dat jullie naar de kinderfysio?

Mijn schoonouders, met name mijn schoonvader, vindt het allemaal maar onzin.
Ze gaat vanzelf rollen, zegt hij. maar ze tygert ook nog niet. de draait wel rondjes als ze op haar rug ligt.

Nu echt afwachten dus......
 
Hey Daisy,

ik heb geen ervaring met de fysio. Maar ik ben met mijn kleine al bij de osteopaat geweest, homeopaat en ze heeft een week in het ziekenhuis gelegen omdat ze zoveel huilt. (ECHT veel, en we zaten er BEHOORLIJK door) Er is niets ernstigs aan de hand, maar ik merk idd ook dat sommige (vooral die van de oude stempel) er al snel een mening over hebben. De oma van mijn vriend zegt continue "huilen is goed voor de longen" en "voeger stonden die kleine van mij gewoon buiten in de wandelwagen met de radio er naast" "die bademmers, dan kan toch niet goed zijn?" etc etc... ik wordt er niet goed van, maar het is MIJN kind en als ik denk als er iets niet goed zit dan maak ik daar werk van, gelukkig zijn het vaak mensen die niet up to date zijn kwa kennis die een mening hebben en het cb en het ziekenhuis hebben daar hele protocollen voor en wordt je serieus genomen.
Als je je ergens zorgen over maakt is het juist goed dat je wat met je gevoel doet, en zo te lezen zijn er veel meer die naar een fysio gaan, dus dat lijkt me helemaal normaal!
succes!!
 
Hoi Hetty,


Wat vervelend dat je opmerkingen krijgt. Ik heb er geen ervaring mee omdat bij ons vanaf heel vroeg al duidelijk was dat hij dit nodig zou hebben.
Je wil het beste voor je kind en als ze door fysiotherapie geholpen is dan is dat toch alleen maar fijn. Meestal kan je door kleine oefeningen je kind zo erg stimuleren om wel bepaalde bewegingen te maken en die moet je toch even van een expert horen. Trek je er niks van aan (makkelijker gezegd dan gedaan hoor).
En beter vroeg dan laat toch??

Succes met de fysio, hoop dat je er ook een beetje van geniet want het is best gezellig even zo'n "speelsessie"   met je kind.

Groetjes Marian
 
hallo

de kinderfysio is geweest.
En omdat lonneke in een onvolkomen stuit lag, zijn haar bilspieren dus overrekt.
Ze is dus te soepel in de heupjes.

We hebben nu dus oefeningen gekregen om haar bil- en bovenbeenspieren sterker te laten worden en om haar te leren draaien.
Over 2 weken komt ze weer thuis.

Wat ze wel vroeg was, waarom we niet eerder hadden gebeld.............
ik trek al 2 maanden aan de bel dat Lonneke niet draait!!!!!!!!!!!
Dus hier ga ik wel wat van zeggen de volgende keer dat ik op het cb moet zijn!!!

 
Terug
Bovenaan