Toch niet zo heel kleine meid :D

Hallo allemaal,

Was even wat stiller, maar maandag de 25e is onze dochter en kleine zus: Kaelyn Hailey geboren.
50 cm lang en 3485, en daarmee dus zwaarder als haar broer vorig jaar.

Bevalling is erg vlot gegaan, wel nog even spannend geworden maar gelukkig met de best mogelijke uitslag.

Na de 41 weken controle in het ziekenhuis daar gestript om half 3. Dat begon al snel met rommelen.

Echte weeën vanaf een uur of 7, om kwart over 8 spontaan de vliezen gebroken en is de vk gekomen: hup door naar het ziekenhuis. Daar bleek alleen de hartslag van de kleine te reageren op de weeën voor de zekerheid aan de CTG terecht gekomen en bleek ze inderdaad te dippen in de hartslag op de weeën. Na anderhalf uur bleef even de ontsluiting hangen en waren ze bang voor hetzelfde als de vorige bevalling: geen vorderende ontsluiting. Daarom zijn we officieel medisch geworden om 11 uur en werd ons verteld dat als het zo door zou gaan we eventueel rekening zouden moeten houden met een spoedkeizersnede omdat het er toch op leek dat ze het niet meer prettig had.

Schijnbaar had Kaelyn dat gehoord en wilde daar net als mama daar niet aan! Rond half 12 begon ik persdrang te krijgen, toen is meteen de arts geroepen en bleek ik op 8 cm te zitten. Een wee later hoppa van 8 naar 10 cm (en stond het koppie al) en die wee erna is ze geboren om 23.37.

Later vertelde de verpleging dat ze op de gang al besloten hadden dat ik een ks zou krijgen en werd zelfs al een infuus aangelegd, deze heeft er echter nooit ingezeten. Wel zijn meteen zuurstofgehaltes gecontroleerd en die bleken boven verwachting goed. Dus al met al heeft ze het weer spannend weten maar is het helemaal goed gekomen.

Dezelfde nacht lekker naar huis gegaan!
Wat een lekker ding!

Gefeliciteerd!!!!
Wat fijn dat alles goed is gegaan en dat jullie een ks bespaard is gebleven!
Bizar ook in een wee van 8 naar 10!!

Nu lekker genieten van de kleine meid.

Hoe gaat t met jouw herstel?

Liefs mama3007

Nou zou klein is ze niet idd. Heb je daar al die extra controles en stress voor gehad. Naja... Als je alles van te voren weet. Onze dame was groter dan verwacht haha dat is ook niet alles. Wel schrikken als ze zo dipt maar ook weer humor dat het niet tot een keizersnede kwam. Gefeliciteerd en geniet van de kleine ;-)

Terug
Bovenaan