Hallo anoniem,
Wat vervelend allemaal! Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ik had een echo bij twaalf weken en toen was het vruchtzakje ook leeg. Is in het hele begin misgegaan zeggen ze. Vreemd is wel dat je alle zwangerschapsverschijnselen nog hebt. Maar goed, ik heb er ook op gewacht. MOcht eerst 1 week wachten, heb daarna contact gehad met de verloskundige en ik mocht toen kiezen: nog wachten of een currettage. Ik heb besloten nog een week te wacht: het zou er toch vanzelf uit moeten komen als het al langer niet goed was. Maar nee, het kwam niet. Na twee weken nog een echo gehad om te zien hoe en wat: alles zat er nog. Doorgestuurd naar Gyn. Afspraak kon pas een week later, daarna weer een week moeten wachten tot de currettage. Al met al vond ik het erg vervelend na de eerste 2 weken. Toen had ik graag gewild dat het snel weggehaald kon worden: des te eerder kun je ook herstellen. De eerste 2 weken wachten heb ik bewust voor gekozen om het eerst voor mijzelf een plekje te kunnen geven, maar ik wist niet dat het daarna nog 2 weken zou duren voordat ik gecuretteerd kon worden. Dat duurde te lang: ik werd er af en toe helemaal gek van. Maar goed, alles uiteindelijk toch goed afgelopen. Heb twee weken bloedverlies gehad en na 5 weken na de curr. voor de 1e x weer ongi geworden. Lijf is weer op orde, maar ik denk er nog steeds heel veel aan.
Ik denk dat het goed is om het eerst voor jezelf een plekje te geven en dan niet meer af te wachten maar tot currettage over te gaan. Ik zag daar erg tegenop (kom nooit in een ziekenhuis), maar het is me erg meegevallen. Je hebt als je het afwacht en het vanzelf komt ook nog eens kans dat je alsnog gecurretteerd moet worden omdat niet alles naar buiten is gekomen.
Maar het is jouw beslissing. Misschien heb je iets aan mijn verhaal....
Ik wens je veel sterkte komende tijd.
Knuffels Sammy