toch niet

Moest vanochtend voor een termijn-echo om te bepalen hoe ver ik zwanger zou zijn.
Dat viel erg tegen, want in plaats van een hartje te zien zaggen we een vruchtzakje met niets.
Heel erg verdrietig. Nu is het afwachten wat er gaat gebeuren. Komt het uit zich zelf en hoe lang laten ze je er op wachten?
Ze dachten dat het met 3-4 weken niet meer deed het vruchtje. Maar dat zou betekenen dat het nu waarschijnlijk al 4 weken zit. ben benieuwd hoe het nu verder gaat.

Hallo anoniem,

Wat vervelend allemaal! Ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ik had een echo bij twaalf weken en toen was het vruchtzakje ook leeg. Is in het hele begin misgegaan zeggen ze. Vreemd is wel dat je alle zwangerschapsverschijnselen nog hebt. Maar goed, ik heb er ook op gewacht. MOcht eerst 1 week wachten, heb daarna contact gehad met de verloskundige en ik mocht toen kiezen: nog wachten of een currettage. Ik heb besloten nog een week te wacht: het zou er toch vanzelf uit moeten komen als het al langer niet goed was. Maar nee, het kwam niet. Na twee weken nog een echo gehad om te zien hoe en wat: alles zat er nog. Doorgestuurd naar Gyn. Afspraak kon pas een week later, daarna weer een week moeten wachten tot de currettage. Al met al vond ik het erg vervelend na de eerste 2 weken. Toen had ik graag gewild dat het snel weggehaald kon worden: des te eerder kun je ook herstellen. De eerste 2 weken wachten heb ik bewust voor gekozen om het eerst voor mijzelf een plekje te kunnen geven, maar ik wist niet dat het daarna nog 2 weken zou duren voordat ik gecuretteerd kon worden. Dat duurde te lang: ik werd er af en toe helemaal gek van. Maar goed, alles uiteindelijk toch goed afgelopen. Heb twee weken bloedverlies gehad en na 5 weken na de curr. voor de 1e x weer ongi geworden. Lijf is weer op orde, maar ik denk er nog steeds heel veel aan.

Ik denk dat het goed is om het eerst voor jezelf een plekje te geven en dan niet meer af te wachten maar tot currettage over te gaan. Ik zag daar erg tegenop (kom nooit in een ziekenhuis), maar het is me erg meegevallen. Je hebt als je het afwacht en het vanzelf komt ook nog eens kans dat je alsnog gecurretteerd moet worden omdat niet alles naar buiten is gekomen.

Maar het is jouw beslissing. Misschien heb je iets aan mijn verhaal....
Ik wens je veel sterkte komende tijd.

Knuffels Sammy

Wat ze ook als advies geven om te doen: laat geen pillen rondom je baarmoedermond inzetten om een miskraam op te wekken, hebben ze destijds bij mij ook gedaan en ik heb er vreselijke spijt van gehad, enorm veel gebloed en uiteindelijk toch een curretage gehad, en vervolgens een dikke infectie in mijn baarmoeder...

Ik ben het overigens eens met Sammy, neem tijd voor jezelf, en kies dan voor een curretage..

Veel liefs en sterkte

hoi anoniem,
Heb ook hetzelfde gehad,natuurlijk laten komen was het adv ies in het ziekenhuis.Na twee weken wachten kwam er niets,dus toch maar een afspraak gemaakt voor een curretage.Kon na twee dagen al terecht,maar de avond voordat ik gecuretteerd zou worden moest ik inene heel nodig naar de w.c,niks kramp zo inene alles eruit wat een ravage.Ze hadden me verteld dat het een paar stolsels zouden zijn nou ik heb nog nooit zoveel bloed en grote stolsels bijelkaar gezien.Wat ik nog steeds het bizarre vind ik heb geen krampje gehad niet een.Volgende dag toch naar het ziekenhuis,een echo gehad en alles was eruit behalve een klein beetje bloed.Dus mijn advies: natuurlijk laten komen is het beste,maar als je het niet langer uit kunt houden gewoon laten cureteren.
Heel veel succes en sterkte met het verlies!

Fijn om reactie's van andere te lezen.
Vind het moeillijk om te beslissen, maar de gedachte dat het nog 4 weken kan duren. Nee daar kan ik niet tegen.
Wordt morgen door de verloskundige gebeld en zij zou ook het ziekenhuis bellen. Hoe lang het nog duurt weet ik niet. Vind het wel een rare gedachte dat ik naar het zelfde ziekenhuis gaat als waar ons dochtertje van 4 jaar is geboren, maar nu dus voor iets totaal anders. Ik hoop dat dit de juiste beslissing voor ons is. Maar die twijfel blijft altijd denk ik.
Heb nog steeds de zwangersschaps verschijnselen en dat vind ik ook heel erg moeillijk. Hoe kan je lijf je zo in de steek laten. Bedankt voor jullie reactie's weet dat we er nog lang niet zijn.

Ik vind dat zo jammer dat je het ziet alsof je lijf je in de steek laat, jouw lijf heeft het beste met je voor, maar kan niet doen wat het niet kan doen.
In juli heb ik ook twee week gewacht op een miskraam die niet kwam, deels ook omdat ik het vruchtje nog niet kwijt wilde.
Maar toen heb ik ook een afspraak gemaakt voor een curretage, en uiteindelijk ben ik gecurreteerd. Ik wilde verder, en dat lukte mij niet, zolang de miskraam niet kwam.
Omdat ik eerder een abortus heb meegemaakt, was ik erg bang, het riep hoewel het allemaal anders is toch ook veel oud zeer op, maar kwam erachter dat ik in het ziekenhuis fantastisch werd geholpen.
heel veel sterkte.
Ben nu 10 week zwanger ;-)

Ik heb ook gisteren gehoor dat ook een vruchzakje heb zonder hartje. PIJN maar niet verbaas ben ik,mijn gevoel was niet veel weg van wat ik heb gehoor maar ik moet ook een week wachte en dan een afspraak maken ik wil zo snel mogelijk doen.ik voel me niet goed,zwangerschapsverchijnselen heb ok.

Terug
Bovenaan