toch nog een derde?

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal.

ik ben wendy 24 jaar en gelukkig getrouwd
ik heb twee heerlijk gezonde kereltjes 1 van 2 en half en 1 van 11 maand oud.
ik dacht altijd dat ik twee kinderen wou maar nu begint het me weer te kriebelen.
het lijkt me zo heerlijk om alles nog een keertje mee te mogen maken.

ik twijfel alleen nog zo erg over de timing.
ik heb erg veel moeite gehad met het feit dat de oudste nog zo klein was toen de tweede werd geboren.
ik ben bang dat dat weer zal gebeuren als ik zo vroeg weer zwanger ben.
aan de andere kant lijkt het me heerlijk als ze alle drie dicht bij elkaar zitten kwa leeftijd.
mijn man wil ook nog een derde maar ik weet niet of we nu nog even moeten wachten of dat we er gewoon voor gaan

ik ben benieuwd of er hier iemand is die ook zo in twee strijd is met zn gevoelens en mij misschien een beetje raad kan geven

hoop gauw iet te horen

groetjes wendy
ik heb nu nog een spiraaltje maar voel me daar niet zo gelukkig mee
ik zit er dus sirieus over na te denken om het spiraaltje te laten weg halen.

Hoi Wendy,

Ik kan me goed inleven in je gevoel! Ik heb datzelfde gevoel gehad. Wij hebben er bewust voor gekozen dat er tussen onze 2 oudste jongens maar weinig leeftijdsverschil zat (zit 16 maanden tussen). Ik heb tijdens de zwangerschap van de 2e erg veel last gehad van bekkeninstabiliteit en daarom heb ik altijd gezegd dat ik tussen de 2e en een eventuele 3e wat meer leeftijdsverschil wilde.

Onze jongste is inmiddels 2 en we hebben nu besloten om voor een 3e te gaan. Daardoor zal er dus 3-4 jaar tussen de 2e en 3e zitten. Dat lijkt me nu wel prettig aangezien Dylano (onze oudste van 3,5 jaar) nu wat zelfstandiger is.
Hopenlijk lukt het   jullie om samen een beslissing te nemen.

groetjes Linda

Hoi,

Ik ben zelf moeder van drie kinderen. Tussen de oudste die in maart 6 wordt, en de tweede zit maar anderhalf jaar. Toen ze nog klein waren had ik het niet in de gaten wat ik miste, toen was ik alleen maar druk om alles gedraaid te krijgen (werk, huishouden, kinders enz.)
Onze derde is nu bijna 1 jaar en de tweede was  al zowat  3,5 jaar toen zij geboren werd en ik merk wel dat ik van onze jongste veel meer kan genieten omdat ik er nu wel de tijd voor heb aangezien de anderen al op school zitten.

Was nog niet klaar maar toen drukte ik weer eens op t verkeerde knoppie...
Wat ik nog wou zeggen is dat ik het erg leuk vind dat ik twee kinderen snel op elkaar heb gekregen want die hebben wat aan elkaar maar ik vind het ook erg leuk
dat onze derde wat later kwam want nu heb ik alle tijd om van haar te genieten.
En het is trouwens ook erg leuk om te zien hoe onze oudste met de kleinste omgaat, hij is een echt vadertje voor dr.

Hoop dat je wat aan mn verhaaltje heb

Groetjes Monique

Hoi Wendy,

Ik heb ook 2 kids, 2 meiden van net 3 en bijna 8.
De eerste komt uit een eerder huwelijk.
Ik wilde ook altijd maar 2 kids, en ineens begon het te kriebelen, ik had het eerst maar zo gelaten, ik wist niet wat ik ermee aan moest. Toen het verlangen erg groot werd, ben ik gestopt met de pil. Ik wilde nu niet meer zo`n groot leeftijdsverschil erin hebben. Helaas ben ik nu al 7 maanden bezig terwijl ik van de 2 meiden meteen zwanger was.
Doe was je gevoel zegt, Ik weet neit hoelang het duurde voordat je zwanger was van je eerste 2.

hallo meiden

wat leuk dat jullie zo snel reageerde.
tussen mij eerste en tweede zit ruim 20 maand
en was bij beide na 4 maand zwanger
maar was toen aan de pil en heb nu een spiraaltje ze zeggen dat dan het hormoon eerder uit je lijf is.
ik denk dat we alle voors en tegens maar is op papier moet zetten en kijken wat ons gevoel dan zegt
in ieder geval erg bedankt voor jullie mening en julie horen nog van mij hoe het verder gaat.

groetjes wendy

Terug
Bovenaan