toch nog een medische indicatie?

Nou... kom net van bij de vk... Ben vandaag 36w6d en dus bezig met de laatste voorbereidingen voor de thuisbevalling. Maar die voorbereidingen mag ik voorlopig even staken. Ben nl. doorverwezen naar de gyn omdat de baby nog steeds niet is ingedaald. Dat is bij een eerste kind op deze termijn blijkbaar toch niet zo'n positief teken... Moet dus woensdag naar de gyn, alweer voor een extra echo en een bekkenmeting. Zoonlief is immers erg groot (dat wisten we al) en het zou dus wel eens kunnen dat hij niet indaalt omdat het gewoon niet past... Vk raadde me aan om me toch maar voor te bereiden op een een keizersnede... Kwestie van "voorbereid te zijn op het ergst".
Vind het wel allemaal even slikken momenteel. Verder is alles dik ok met mezelf en de baby, maar als je heel de zwangerschap zo bezig bent met een thuisbevalling is dit toch wel effe een nare boodschap :-/

hoi indra
goh wat rot voor je, omdat zo te horen. mijn oudste was ook niet ingedaald tot het moment van persweeen.. en hij was niet heel klein, bijna 4 kg. maar er heel netjes uitgekomen. hopelijk gaat het allemaal goedkomen, en zijn je bekken breed genoeg. Wel goed dat ze dat kunnen meten en niet dat je dat middenin de bevalling te horen krijgt, alle moeite voor niks!!
succes woensdag dan!

hoi indra

wat nog een tegenvaller, hopelijk valt het allemaal mee en mag je lekker thuis bevallen.
ik had vorige week een afspraak bij de gyn en beeb was ook nog niet ingedaald, dat was met 36.2.
als bij mij de vliezen breken moet ik direct bellen maar meer ook niet.
controle was verder zo goed dat ik zelfs over 2 week pas weer hoef. daar keek ik dan wel weer van op omdat ik dacht vanaf 36 week elke week heen moest.
ik heb nu wel het idee dat de beeb aan het zakken is, gisteravond behoorlijke steken in mijn buik en als ik opsta doet het ook goed zeer. en mijn moeder vond ook dat mijn buik gezakt was. we zullen wel zien.
zal voor je duimen!

groetjes jolanda

Hoi Indra,

Mijn eerste was ook niet ingedaald. Bij 41 weken heb ik toen ook  zo'n echo gehad om te kijken of het paste. Hij had  een groot hoofd maar volgens de metingen zou het toen moeten kunnen. Ik moest wel in het ziekenhuis bevallen  omdat thuis mijn vliezen braken en mijn zoontje in het vruchtwater had gepoept, iets wat vrij vaak gebeurt als je over de uitgerekende datum gaat, hoorde ik later.  Uiteindelijk is er een vacuumpomp gebruikt om hem eruit te krijgen en daar heb  ik een gebroken stuitje aan  overgehouden. Wellicht dat het toch niet helemaal paste...?

Nu daalt de kleine weer niet in, ik heb al metingen gehad bij 36 weken die wezen uit een normaal kindje, dit keer geen groot hoofd. Nou ik ben benieuwd!

Sterkte! Hoop op goed nieuws voor je.

Groet,
Lies

Dag Indra!
Vervelend voor je dat het misschien anders zal lopen dan je denkt.
Je bent inderdaad ergens mee bezig, niks aan het handje en dan moet het misschien toch anders gaan, dat is geen pretje, zo op het laatste moment.

Maar...niks is nog zeker toch? Geniet nog even lekker na al dat harde werken van je!
Veel succes!

Natalie

Wel, het is officieel... Over een week ben ik mama! Kom van de gyn en echo voorspelt niet veel goeds. Zoonlief wordt vandaag (op 37w1d) op 4,4kg geschat... Maandag wordt er zelfs een röntgenfoto genomen van mijn bekken om heel accuraat te kunnen meten, wordt slechts in uitzonderlijke gevallen gedaan, omdat het natuurlijk eigenlijk niet goed is, dus dat geeft al aan hoe de gyn erover denkt :-S
Dinsdagavond ga ik sowieso binnen in het ziekenhuis en als de meting blijkt dat het zou moeten kunnen, dan word ik ingeleid (gyn: "het lijkt me echt onnodig om hem nog zwaarder te laten worden") en als het niet past, dan wordt het een keizersnede. In beide gevallen wordt de geboorte dus volgende woensdag, op 6 mei gepland...
Vind het erg slikken, maar goed, een gezond kind is het belangrijkste... Langs de andere kant is het vooral ook heel raar dat het nu erg concreet is, nog 7x slapen en ik ben mama.... Héél bizar gevoel hoor!

Wow Indra!
That's heavy...
Nu is het ineens allemaal even heel duidelijk ja.
En inderdaad, megabizar lijkt me, ontzettend spannend.
Aan de andere kant zal het misschien rust geven, op een vreemde manier.

Ik zou zeggen, wen er aan, leef er rustig naartoe.
Ik weet niet of het een klap is, maar deze informatie moet je natuurlijk wel even verwerken. Succes, stay happy!

Groetjes,
Natalie

Terug
Bovenaan