Toch nog een oktoberbaby.... onze Thim geboren!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

We hadden het niet meer verwacht, maar toch is onze zoon Thim nog net in oktober geboren.
Vorige week woensdag, 31 oktober, ben ik bevallen.
Hij was bij zijn geboorte 3540 gram en hij is 53 cm lang.
Thim heeft tot en met gister borstvoeding gekregen.... maar daar zijn we acuut mee moeten stoppen want ik blijk niet genoeg voedingsstoffen in m'n melk te hebben.
We hebben Thim ook bij moeten voeden.... eerst Thim aanleggen totdat hij zelf losliet.... daarna bijvoeding via (eerst nog een spuitje en daarna) het flesje... en dan moest ik nog mijn borsten leegkolven..... En dan was het onderhand weer etenstijd! (dus het ging niet meer... Helaas)

Ik zal even kort mijn bevallingsverhaal proberen te vertellen;
Vorige week dinsdagochtend werd ik wakker van pijn in m'n onderrug (ja inderdaad... ik heb rugweeën gehad).
We hadden een afspraak staan in het ziekenhuis omdat ik overtijd was voor het CTG-apparaat en een echo om te kijken of ik nog genoeg vruchtwater had, en we zijn ook nog gewoon naar die afspraak gegaan (na overleg van de verloskundige)
Op het CTG was al heel duidelijk te zien dat ik weeën had. De gyneacoloog heeft een echo gemaakt en ook alvast een keer getoucheerd... toen had ik al 2 cm ontsluiting. (het was toen 11.30 uur 's ochtends). We zijn toen weer lekker naar huis gegaan in afwachting van wat er komen ging.
De weeën werden alsmaar heftiger en op een gegeven moment heb ik de verloskundige gebeld. Deze is om 17.30 uur komen kijken; toen had ik nog maar 2... een krappe 3 cm ontsluiting. Mijn vliezen waren ook nog steeds niet gebroken. De verloskundige is weer gegaan. Om 22 uur zijn mijn vliezen gebroken en daarna waren de weeën helemaal niet meer op te vangen en had ik ook nog een weeënstorm. De verloskundige was er om 22.40... ik had toen nog maar 3 cm ontsluiting.
We hebben daarom besloten om naar het ziekenhuis te gaan omdat ik het niet meer vol kon houden en het nog waarschijnlijk heel lang zou gaan duren.

Om 23.45 kwamen we bij het ziekenhuis aan... om 00.45 zat de ruggeprik erin en kon ik me weer wat ontspannen.
Toen werd het ook duidelijk dat we zowieso naar het ziekenhuis hadden moeten komen, want ik had verhoging en waarschijnlijk ook een bacteriële infectie... Thim had het op een gegeven moment ook wat moeilijk.
Om 02.30 uur kwam de gyn. om te kijken of ik al wat meer ontsluiting had... 6 cm! Dus dat was wel fijn.
Om 05.30 uur kreeg ik wat persdrang en had ik ook al volledige ontsluiting, maar de ruggeprik moest nog uitgewerkt raken, dus heb ik een uur passief (lekker op m'n zij) mee mogen persen. Oh, wat een opluchting... ik kon wat gaan doen!
Om 06.40 uur mocht ik echt gaan persen... en na een aantal persweeën, een knip en wat hulp met de handvacuum.... werd onze Thim om 07.10 uur geboren.

Ik heb totaal geen last van de hechtingen en voel me nu kiplekker... en onze Thim doet het nu ook ontzettend goed.

Ik zal proberen om zo spoedig mogelijk ook een foto van Thim hier op te zetten.

Groetjes,
Marga en Thim

Hoi Marga,

GEFELICITEERD met de kleine Thim.

Wat fijn dat je je zo goed voelt. Geniet maar lekker van je kleine man.

Kruimel

Van harte gefeliciteerd met jullie zoon Thim. Je hebt een pittege bevalling gehad, maar goed te horen dat alles goed gaat met jullie.

Geniet lekker van Thim en rust maar lekker uit.

Groetjes Sylvia

Terug
Bovenaan