Toch nog eng!

A

Anoniem

Guest
Hoi ladies,

misschien ben ik wel een doemdenker, maar heb de laatste tijd veel last van het in mijn hoofd halen van rampscenario's.

Soms kom je dan ineens op van die websites terecht waar je allemaal vervelende dingen leest, getsie niks aan!

Ben wel blij met zwangerschap, maar merk toch dat ik ook nog erg bang ben dat het mis gaat.

Is dit 'normaal' of ben ik de enige, boehoew?!

Hoi,

die twijfels zijn heel normaal!!!
Ben zelf nogal een nuchtere denker en ook heel positief ingesteld en zelfs ik heb er af en toe last van, helemaal als je dan van die nare verhalen leest...
Ik probeer er altijd maar aan te denken dat de meeste zwangerschappen gewoon goed gaan en probeer niet al te veel negatieve verhalen te lezen, wanneer ik die verhalen wel lees heb ik namelijk een paar dagen last van twijfels (voel ik de beeb nog wel genoeg, is er nix verandert in de bewegingen enz.)

Ach, twijfels (over alles) tijdens je zwangerschap zijn heel normaal; ik denk dat ze je op de een of andere manier een beetje voorbereiden op de verantwoordelijke taak als ouder en de twijfels stoppen ook niet wanneer je een kind hebt; je blijft je zorgen maken, daarom noemen ze het ouderschap wel eens een van de zwaarste banen die er bestaan... Maar wel de leukste!!!

Liefs Nika

Ja, vooral als je leest dat bij sommige mensen hun kindje met bijv 29 weken in de buik overlijd, daar word ik ook onzeker van hoor.
Dan probeer je meteen te voelen of je kind nog wel goed beweegt etc.

Dus gewoon maar proberen nuchter te denken en als het kindje met 29 weken overleed dan zou er toch al wat mis moeten zijn geweest? Mama zwangerschapsvergiftiging of dat er toch iets mis was met het kindje ofzo?

Ja ja, de zorgen beginnen al in de zwangerschap en als je kind geboren wordt ga je je weer zorgen maken over het feit dat je kind gezond geboren is, maar ook gezond moet blijven.....Neeeee, dat houd nooit meer op......Zucht, waar zijn we aan begonnen...

Geniet van je zwangerschap en liefs van Renata.

ja hoor heel normaal
ik hebdat soms ook dan zit ik te denken wat nou als dit of wat nou als dat?!!

niet te druk over maken zie het als een zwangerschaps kwaal!!

ik heb ook wel is gehoord dat het heel normaal is als je zwanger bent en je droomt rare dingen nou dat heb ik dus ook steeds!! ik droom de meest rare dingen dat me man vreemd gaat en dat me oudste dochter in een boom met ijs hing nou hele vreemde dingen!! echt blij als ik dan wakker ben hahaah

veel liefs cora

Hoiii,

nou zoals ik op het andere topic ook al schreef, hangt het erg samen met de hormoonhuishouding denk ik.
Ineens ongerust zijn of je wel zult deugen als ouder, of dat je man onderweg iets over komt! Getsie, niet leuk.
Nu de hormonen weer een beetje zijn gaan liggen, gaat het wel weer gelukkig ;o)

Hallo ,

Ik herken je angst ook goed. Helaas zijn de verhalen die ik ken niet van internet , maar vanuit mijn directe omgeving. Toch blijf ik positief over het verloop.:)

Groetjes Patricia

Hoi,
Ik ben voor de 6e x zwanger en herken dat heel goed! De enige remedie is goed uitgerust blijven  Maar dat valt niet altijd mee!   Het wisselt wel, maar de nare gedachten komen vaak overeen (bij mij dan) met de dagen voor mijn menstruatie, dan heb ik dat ook vaak.

Francien

Dag Francien,

ja klopt idd ja!
Bij menstruatie kan het ook zo fijn oplopen

hihi

Terug
Bovenaan