Toch nog even een berichtje met een vraag...

A

Anoniem

Guest
Twee cycli geleden heb ik een zeer vroege miskraam gehad, dat zal bij de meeste nog wel bekend zijn denk ik.
Na een bezoekje aan de gyn kwam naar voor dat deze miskraam zo vroeg was, dat mijn lichaam er eigenlijk niets aan over heeft gehouden. Mijn lichaam pakte zelf de normale cyclus weer op.
Nu is het wel zo dat ik al twee keer een erg late eisprong heb gehad. Mijn nod blijft na 24 dagen precies, maar mijn ei schuift steeds verder naar achter.
Mijn vorige cyclus kwam mijn ei pas op dag 16 (8 dagen voor NOD) en nu zit ik op dag 13 (11 dagen voor nod) en heb nog geen positieve ovulatietest gehad. Dat betekend dus dat mijn ei op z'n vroegst rond cyclusdag 15 komt. (9 dagen voor NOD)

Dan heeft mijn ei (indien bevrucht) toch nooit genoeg tijd om in te nestelen?? Zou dit ook de oorzaak van die ene vroege miskraam geweest kunnen zijn??

Ik wil tussendoor eigenlijk de gyn niet meer bellen. De volgende cyclus mag ik toch niet zwanger worden ivm provera voor de operatie, dus dan spelen ook al deze twijfels geen rol.

Ondanks mijn voornemen er minder mee bezig te zijn (en hier even minder actief te zijn), zit ik toch ineens vol twijfels en vragen...

Liefs Daisy

Hei, moet ff lachen hoor dat er toch een berichtje van jou komt ;) Leuk, is toch ook OK, je bent er toch mee bezig en ik weet dat je zo'n belangerijk iets niet zomaar ff kan 'uitzetten'...

ik heb eerlijk gezegd niet zo 1,2,3 een antwoord voor je, maar wat ik denk dat door alle hormonen die met een bevruchting en zwangerschap te maken hebben, er wel voor wordt gezorgd dat het vruchtje kan gaan innestelen hoor. maar vraag het zeker een deskundige!!

Succes, toitoitoi

Knuf en goeie vakantie.

lieverd, snap dat je er ook wat onzeker van wordt!
wat ik altijd begrijp..is dat je 2 week na je ongeveer ongi wordt! is dit bij jou dan niet het geval? jij wordt eerder ongi? begrijp ik het goed?! dan zou je kunnen denken dat je ei idd geen kans heeft om te nestelen maar vind het een moeilijk vraag...
maar als je de vraag je bezig houdt zou ik wel gewoon de gyn of misschien huisarts bellen?!
hoop dat misschien iemand een beter antwoord heeft!
liefss

Hey meiden!

Kan mijn gevoel idd moeilijk uitzetten, maar het lukt me toch wel redelijk. Totdat er 'vreemde' dingen gebeuren, haha!

@ Neomi, mijn ongi komt nu idd erg vroeg, iets meer dan een week na mijn ei. Mijn ongi blijft dag 24, dus mijn ei komt steeds later. Pfff... was eigenlijk blij dat ik tenminste op mijn cyclus kon vertrouwen, krijg ik dit...

Maandagochtend moeten we weer naar het ziekenhuis voor een opzwemtest van mijn vriend. (Kijken of zijn zaad bewerkt kan worden voor behandeling) Denk dat ik dan meteen even langsloop bij de gyn... Ben ik er toch en krijg ik sneller antwoord dan door de telefoon!

Morgen eerst lekker naar de Efteling!

Liefs Daisy

Hoi,

Mijn cyclus is ook altijd 28 dagen en tot een half jaar geleden met 14 dgn een eisprong. De laatste maanden ging het erg schommelen of met 10 dgn of met 18 dgn enz. Wel altijd na 28/29 dagen ongi. De eerste maand dat we besloten om te kijken of ik zwanger kon worden was mijn eisprong rond de 18 dgn. Op 3 dgn na mijn NOD getest, niet zwanger, week later weer toen wel zwanger.
Weet dus niet hoe het zit, maar als de bevruchting goed is dan zal je ws ook pas 2 weken na je eisprong positief testen en niet op je NOD
Daarbuiten houd jou lichaam (net als de mijne) denk gewoon altijd een 28 dgn cyclus aan.

succes in elk geal met alles

@ Javo, ben wel blij dat er nog iemand is met deze ervaring! Het zou heel goed kunnen dat je ook gewoon na 14 dagen positief test. Eigenlijk ook wel zo logisch.
Ben door jouw verhaal eigenlijk wel gerustgesteld.

Ik probeer me er iig niet zo druk over te maken...

Hey meid,

helemaal niet raar!
Ik heb een laat ei maar wel 12 - 14dagen voor mijn ongi. Maar reken jij als dag van ongi de eerste dag van bloedverlies of echt als je flink bloedverlies hebt? Je moet nl dat laatste aanhouden dan dat scheelt bij mij vaak wel. Ik heb al wel eens vanaf dag 6 na mijn eisprong bloedverlies, heel irritant.
Je hebt er medicatie voor volgens mij, maar je kunt t gewoon vragen aan de gyn hoor!

@ Charlotje, ik moet van de gyn de eerste dag dat het voor 18:00 uur losbreekt als dag 1 tellen. Dat houd ik dan ook aan. Anders scheelt het bij mij maar 1 dagje.

Ik wacht eerst de kijkoperatie even af. Volgende cyclus mag ik niet zwanger worden ivm het slikken van provera. Pas na de kijkoperatie heb ik dan mijn volgende nod (door de provera weer ik niet precies wanneer). Daarna zal ik het aan de gyn vragen, voor mijn vakantie zal er geen plekje meer zijn voor een afspraak. Maandag ben i ker toch, dus dan schiet ik wel de balie ff aan!

Thanx voor al jullie geruststellingen meiden!

Liefs Daisy

Terug
Bovenaan