Toch nog zwanger na 1,5 dag licht bloedverlies?

Hallo
Ik heb maandag een positieve test gehad,maar vervolgens woensdag en vandaag wat licht bloedverlies gehad. (Bij het afvegen zeg maar)Wat bruinig verlies maar ook in combi met donkerrood en af en toe lichtrrood verlies.Vanmiddag stopte het ineens.Geen buikkrampen gehad.
Nu ben ik zeer benieuwd of ik nog zwanger ben!
Ik ben pas 5 weken en 1 dag.. dus hoe kom ik hierachter?
Of is het weer een kwestie van afwachten????

Iemand ervaring?

Gr onzekere zwangere

Ik denk dat je nog gewoon zwanger bent hoor. Het was zo weinig en je hebt geen kramp gehad. Als je een miskraam hebt, krijg je meestal buikpijn en veel bloedverlies. Een heftige mestruatie zeg maar. Dit lijkt me een onschuldig bloedinkje.
Hoe was je test? Sterk positief? Of vaag? Als ie vaag is kun je volgende week testen of ie donker is, dan weet je zeker dat je nog zwanger bent. Als je een miskraam krijgt zal het hormoon niet sterker worden. eerder gelijk blijven of zelfs afnemen.
Dus om helemaal zeker te zijn: nu testen en volgende week testen, is ie donkerder??? Ben je lekker nog zwanger. Maar goed, als ie nu al donker is dan heb je aan mijn tip dus niets. Dan zul je moeten afwachten.

Succes ermee!

Hoi Bloempje
Bedankt voor je reactie!
Ik had een digitale test met zwangerschapsduur indicatie gedaan! Dus geen strepen..
Maar heb nu wel een nieuw test gehaald en volgens mij moet de zwangerschap indicatie dan nu veranderen van 1-2 weken naar 3-4 bij een verhoging van de hcg waarde.. en zo niet dan is het misgegaan denk ik.
Verder wachten we maar af, ik ben gelukkig al weer wat rustiger geworden..
Hoe is het verder met jou?

Gr Sola

hai

ik heb dat mijn eerste kindje de eerste paar maanden ook steeds gehad. kan oud bloed zijn of een innestelingsbloeding. ze zeiden toen tegen moij als het gene helder rood is hoef je je gene zorgen te maken.

groetjes, Audrey

Oh als je evt een miskraam denk te hebt gehad kun je dat helaas niet nogmaals gaan testen omdat de zwangerschaps hormoon nog lang in je urine kan zitten. Maar in jou geval denk ik dat het wel goed is en dat er dus niks aan de hand is.

maar waarom had ik dan vanmiddag ineens een test met NIET ZWANGER?
Ik had nog goede hoop maar snap er nu niks meer van... ik had wel veel gedronken mijn urine was niet geconcentreerd (heel licht ook)maar dan zou de test toch alsnog zwanger moeten aangeven?
Het hormoon kan toch niet zo snel uit mijn lichaam zijn? en het beetje bloedverlies dat ik had is er inmiddels ook niet meer, dus het is ook niet echt een ongi..
Snap er helemaal niks meer van..
Moet ik morgen ochtend nog een keer testen vinden jullie?

Gr Sola

Lieve Sola,

Wat vreselijk rot voor je zeg! Om heel eerlijk te zijn denk ik wel dat het dan idd een miskraam is geweest. De testen van tegenwoordig zijn zo gevoelig dat hij vast wel positief had getest als je nog zwanger was geweest. Om het echt zeker te weten zou ik idd over een week nog een xtje testen en dan met ochtendurine. Dan weet je het helemaal zeker. Wat bloedverlies betreft weet ik niet hoe heftig dat moet zijn. Het zou natuurlijk om een hele vroege miskraam gaan dan dus vlgns mij hoeft het bloedverlies dan niet zo heel heftig te zijn. Ik heb zelf een mk gehad met 10 weken, toen was het bloedverlies wel behoorlijk heftig en grote stolsels ook (sorry voor het vieze verhaal) Als je weer opnieuw heftige krampen krijgt zou ik toch even langs de huisarts gaan of een verloskundige. Dan kun je misschien een echo laten maken. Dan weet je tenminste zeker of je nog zwanger bent of anders of de vrucht wel helemaal afgestoten is (het is niet zo goed als dat niet helemaal het geval is)
Of hormonen snel uit je lichaam zijn ligt helemaal aan de persoon en de zwangerschap. Bij mij waren ze na een paar dagen ook al uit mijn lichaam (denk dat het vruchtje niet lang heeft geleefd omdat mijn kwaaltjes ook al snel waren afgenomen) meestal word je na 4 tot 6 weken weer ongi. Oh en je kunt prima gelijk weer klussen mocht je weer snel zwanger willen raken (meestal raden de vk's dit af maar dat is alleen omdat ze dan de zwangerschapsduur moeilijker kunnen bepalen ivm een verstoorde cyclus)
Ik hoop natuurlijk ontzettend voor je dat het allemaal niet zo is en dat je gwn nog zwanger bent!

Succes meid!

Liefs Jolien

Terug
Bovenaan