Ik herken het wel hoor. Ben nu 15 weken van de tweede. Het werd beter toen ik de baby dagelijks goed kon voelen. Maar ook toen heb ik wel in paniek de verloskundige gebeld omdat het al een halve dag stil was. Was altijd gewoon goed. Het laat zien hoeveel je nu al om je kindje geeft. Ik kan je zeggen, dat moedergevoel blijft. Ze is nu 17 maanden en er is altijd weer iets om me zorgen over te maken
je hart op pootjes. Maar probeer te blijven relativeren.
Die buik, geen zorgen over maken. De verloskundige houdt de groei van de baby in de gaten. Zelf ben ik van de grote buiken en kan je het bij mij wel vroeg zien. Maar bij een vriendin zag je met 8 maanden echt niet dat ze al zo ver was. Heel bescheiden buikje dat pas rond week 25 zichtbaar werd. En dat is een normaal formaat gezonde baby geworden hoor. Elk lijf is anders. Je bouw, en de sterkte van je buikspieren en huid, de ligging/groei van de baarmoeder enzo hebben daar allemaal invloed op. Die buik zegt verder helemaal niks. Als het met je kindje maar goed gaat.
Tip: ik heb zowel bij mijn dochter als nu wel gebruik gemaakt van de mogelijkheid tot een pretecho. Van de week gaan we kijken of het geslacht zichtbaar is bijvoorbeeld, en dan zie je toch ook weer even dat alles goed is. En de verloskundige hier heeft ook een hartjesspreekuur, waarbij ze even het hartje luisteren als je je zorgen maakt (bij een duidelijke aanleiding altijd bellen!).
Oh en ik voelde mijn eerste vanaf 17 weken, na 20 weken dagelijks meerdere keren, bobbels onder de oppervlakte en alles. En toch een voorliggende placenta. Dus dat je dan de baby helemaal niet voelt hoeft niet hoor. Maar ergens tussen 16-22 weken ga je het wel voelen denk ik.