Toch ongi.....

Hey Fred,

Ik ben nu toch echt ongi.
Balen dus, het "leek" zo goed.
Gisteren was het al iets meer maar vanddag is het toch een echte ongi.
Vreemd he, vanaf vorige week do-dag ging mijn temp. omhoog en een week later al ongi.
Klopt toch niet.
Ik vraag me af of ik wel een eisprong heb gehad want mijn maybe gaf ook al niks aan.
Het enige positieve wat ik er uit kan halen is dat mijn cyclus wat korter is.
Hij was nu n.l 4 weken en 4 dgn.
Scheelt toch weer een week. [misschien door het maansteentje??]
Ik ben uiteraard wel een beetje telurgesteld maar we gaan vol goede moed weer verder.
Kunnen we weer saen naar de volgende ronde en wie weet lukt het dan wel!
Jouw klusperiode breekt alweer aan he!
Spannend hoor we gaan duimen hoor.
Doei meis!
Liefs, Monique2

Lieve Monique,

Dit geloof je misschien niet maar ik zweer dat het echt waar is. Ik heb vannacht over je gedroomd. Ik droomde dat je me vertelde dat je ongesteld was geworden. Ik vond het zo erg voor je omdat het zo goed klonk allemaal en toen ik wakker werd, was ik blij dat het maar een droom was. Het zou immers veel te vroeg zijn voor je ongi... maar nu zie je maar. Heel apart hoor!
Ik vind het echt klote voor je!! Ik had ook dat ik veel te vroeg (4 dagen) ongesteld werd. Jij bent volgens mij nog veel vroeger! Misschien heb je je ei wel al eerder gehad? Of misschien geen ei deze maand? Wat raar. Kan me voorstellen dat je het heel verwarrend vind allemaal. Komende maand komt er vast weer een ei. Ik merk ook aan mijn lijf dat het nu pas weer hersteld is van de mk. Mijn lichaam gaf allemaal kwalen op de meest rare momenten en ik heb veel pijn gehad bij mijn laatste eisprong. Deze was er ook ineens. Normaal heb je met de CB test eerst een iets donkerder streepje en daarna pas een hele donkere streep. Bij mij was het ineens heel fel. Mijn laatste ongi was ook best erg dus ik denk dat onze lijven gewoon nog niet helemaal klaar waren met die rottige mk. Wij gaan gewoon voor de volgende ronde meid!!
We hebben immers geen haast (al voelt dat wel vaak zo omdat we het zo graag willen) maar ik ben er van overtuigd dat wij Nien ook snel gaan volgen!
Alleen dat wachten tot je ei duurt altijd zo lang he?! Ik heb (als ik tenminste weer een cyclus heb van 35 dagen) rond 14 augustus mijn eisprong dus met jouw korte cyclus hebben we het misschien wel tegelijkertijd!
Ik slik nu trouwens teunisbloemolie. Schijnt goed te zijn om de cyclus iets te bespoedigen als het allemaal wat langer duurt dan normaal. Ik probeer het gewoon een maandje. Het is ook nog goed voor allemaal andere dingen dus baadt het niet dan schaadt het niet.
Heeft dat maansteentje dezelfde werking???
Ik heb vanmorgen weer voor het eerst de MB gebruikt, natuurlijk nog niets maar ik begin er al wel mee. Als ik straks ineens een kortere cyclus heb dan wil ik mijn ei natuurlijk niet missen.
Die Nien, wat zal die lekker op vakantie gaan zeg. Ik denk dat Nien al in de 11e week ofzo zit, wat gaat dat snel!!!!!!!
Ik ga maandagavond naar de sportschool om te kijken of het wat is. Ik wil nl. echt wat aan mijn conditie/lijf gaan doen. Ik zwem nu 1x per week maar dat is echt niet genoeg. 1 maal de trap op en ik klink als als een astma patient! Ik wil dus nu ook nog 2x in de week naar de sportschool. Ja ja, goede voornemens! Als ik zwanger ben moet ik het natuurlijk wel wat rustiger aan doen maar ik wil niet stil staan omdat misschien de kans is dat ik snel zwanger word. Ik heb trouwens het idee dat het helemaal niet snel gaat deze keer. Ik weet niet waarom maar mijn gevoel zegt gewoon dat ik nu wat langer geduld moet hebben.
Heb jij ook het gevoel dat het misschien wat langer gaat duren?
Nou meis, succes met je ongi (een schrale troost maar het is wel een lekker idee lijkt mij dat je nu zo'n korte cyclus had).
Ik spreek je snel weer.

X F.

Heee Fred,

Tjee, echt apart van die droom!!!
Als ik straks wel zwanger mag worden weet jij het misschien wel eerder!
Het is nu weer een ouderwtese ongi...
Is nu ook meer dan de vorige keer dus misschien was mijn lijf er nog wel niet klaar voor.
Alleen geestelijk ben ik er zo aan toe.
Ik heb momenteel soms even een dipje, ben bang dat het niet goed komt, terwijl ik vorige maand nog zo positief was.
En inderdaad was mijn cyclus wat koerter en dat is inderdaad een schrale troost.
Hoelang is jouw cyclus momenteel?
Voor de volgende ronde zit ik ong. op 8 sept [nod] De dag dat wij op vakantie gaan.
Wat jij zei over het sporten komt mij zeer bekend voor.
Ik had steeds ook zoiets van, straks ben ik zwanger...
Tot met oud en nieuw een vriendin zei, laten we in het nieuwe jaar gaan sporten.
Toen toch maar gedaan en geen spijt van gehad.
Het is lekker en schijnt ook nog goed voor de vruchtbaarheid te zijn.
Ik slik tarwekiemoliecapsules, als ik zo lees lijkt het wel wat op teunisbloem.
Je doet toch wat he!
Toen ik in maart zwanger raakte had ik in febr. gelijk met de maybe baby ook pillen besteld voor de mannelijke vruchtbaarheid.
Mijn man was er eerst niet zo voor, tot ik zei dat ik er zelf ook alles aan deed.
De maand erop was ik wel zwanger...
Hij zei gisteren nog anders moeten we die pillen maar weer bestellen.
Ik heb de HA niet gebeld, het word n.l steeds kleiner[misschien de hormonen-ongi]
Ik ga deze maand volledig op de maybe af, hopelijk deze maand wel varens.
Ik weet nog dat ik ze toen zag, geweldig vond ik dat!!!!
Nu maar hopen dat we op het mei forum mogen.....saampjes zou echt helemaal te gek zijn!!
Succes met je maybe, alos je varens ziet hoor ik het wel!!!

Knuf, Monique2

Lieve Monique,

Weet je, de ene keer als ik in een dip zit dan trek jij me er uit met je positieve verhalen dus nu ga ik dat proberen bij jou te doen!
Ok, bij ons gaat het niet zo snel als bij Nien of knuffelbeertje. Onze lichamen zijn duidelijk meer van slag door de mk en het is een cliche maar als je lichaam er niet klaar voor is dan is het ook maar beter dat het nog niet gebeurt. Ik weet zeker dat wij ook over een niet te lange tijd zwanger zijn. We steunen elkaar tot het einde EN daarna! En Monique, hoe lang zijn we nu eigenlijk bezig na de mk. We zijn nog maar een paar rondes bezig na onze vorige zwangerschap. Als iemand van ons hechte groepje dan zo snel zwanger wordt dan is het soms moeilijk om de moed er in te houden dat wij ook snel volgen maar dat moeten we wel proberen. Onze geest is helemaal klaar voor zo'n kleintje, en reken maar dat ook mijn verlangen super groot is en Robin's verlangen ook maarja, we kunnen niet meer doen dan dat we doen. We slikken tarwekiemolie en ik dan teunisbloemolie, we houden onze eisprong goed in de gaten, klussen op tijd en leven (vrij) gezond. We kunnen niet meer doen dan dat. Ook een perfect gezonde vrouw heeft per eisprong maar een kans van 20% op bevruchting dus er is echt niets mis met ons of onze mannen. We zijn al zwanger geweest dus we weten dat we niet onvruchtbaar zijn. Ik weet het, allemaal cliche's maar wel even goed om ze af en toe allemaal even te noemen. Net als jij was ik de afgelopen keer ook erger ongesteld dus ons lijf is misschien nog druk aan het reinigen voor het volgende kindje er komt, en die komt er!!!!
Ik verwacht mijn eisprong rond 14 augustus (als ik dezelfde cyclus heb als de afgelopen maand = 35 dagen) en dan heb ik 28 augustus mijn nod. Vaak word ik eerder ongesteld. Meestal al 10 dagen na mijn eisprong maar ik probeer met testen te wachten. Na die teleurstellingen van de afgelopen maanden ben ik het zat om te vroeg te testen om vervolgens toch weer een negatief resultaat te zien.
Vanmorgen had ik trouwens wat vochtafscheiding, dit heb ik normaal alleen maar met mijn eisprong maar mijn MB gaf niets aan en het kan ook helemaal nog niet dus het zal wel ergens anders aan liggen.
Trouwens, wat voor een pillen slikte je man voor de vruchtbaarheid? Misschien ga ik dat Robin ook wel aansmeren. Net wat je zegt, wij doen er alles aan dus mogen zij ook wel iets doen (behalve zaad leveren haha). Ik denk dat Robin daar ook wel voor in is. Hij kijkt zooooooooooo uit naar een kindje dat ik me elke maand weer rot voel om te zeggen dat ik ongesteld ben geworden (terwijl hij altijd heel lief reageert). Zucht, ik hoop dat ik je een beetje heb op kunnen beuren want bij me zelf lukt het nog niet echt haha. Nee hoor, het is alleen zo wisselend. Het ene moment ben ik bang dat het nooit meer gaat lukken of het een meerjarenplan wordt en het andere moment ben ik heel positief. Het zal er allemaal wel bijhoren! Wij blijven elkaar in ieder geval steunen en als je even je ei kwijt moet (een ander ei haha) dan weet je me te vinden.

Lieverd, ik spreek je snel weer en kop op! Wij gaan gewoon weer 'vrolijk' verder!

Dikke knuffel F.

Hallo digi vriendinnetje,

Wat lief, deze opbeurende woorden had ik net even nodig!
het gaat ook alweer een beetje beter.
Het is net zoals je zegt het ene moment ben je vol vertrouwen en het andere moment zie je het somber.
Vind het ook wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben dit dit zo voelt.
Jij hebt dus ong. 10 dagen na je eisprong je ongi.
Volgens mij is dat bij mij ook kor op elkaar.
Als ik al een ei had leek het deze maand wel na 8 dagen.
En wie weet is het ook wel "beter" dat ons lichaam helemaal kan "ontzwangeren".
Ik bedenk maar wat......
Mijn man slikte toen Gember vitelle[betseld waar ik de maybe ook weg heb]
Het zijn wel dikke kanjers hoor!
Ik geloof 3 per dag slikken.Weet je van de week zei iemand tegen me , ja 1 op de 3 zwangerschappen eindigt in een miskraam.
Ik vind ht moeilijk om hietr op te antwoorden.
Het is net of is het dan minder erg.
Ik ga zo nog even van het zonnetje genieten.
Meis, ik spreek je gauw weer, enne op tijd klussen hoor!!!haha

Kus, Monique

Hoi meis,

Wat kunnen mensen dan raar reageren he? Ookal komt het nog zo vaak voor, dat maakt het verdriet EN de angst dat het weer gebeurt er niet minder om. Ik denk daarbij ook dat als je nog geen gezond kindje op de wereld hebt gezet en je dus meteen de eerste (of meerdere keren) een miskraam krijgt dat je dan ook extra met angst te maken krijgt. Je gaat je toch afvragen of het ooit goed zal gaan. Maar goed, net als jij heb ik ook die ups en downs. Vooral als ik weer van Jan en alleman hoor dat die en die weer zwanger is (vooral als ze net zijn gestopt met de pil) dan zakt de moed me wel eens in de schoenen maar het volgende moment ben ik weer heel positief. Ik voel me nu ook weer een stuk beter. Het leek trouwens vanmorgen of de MB al een iets drukker beeld aan gaf. Dat kan volgens mij nog helemaal niet. Morgen nog maar eens goed kijken (we gaan vanavond toch wel klussen denk ik want de komende dagen komt er niets meer van).
Over die ongi na de eisprong. Ik heb het volgens mij nooit pas 2 weken na de eisprong. Eerder inderdaad na een dag of 8/10 dan 14. Maar voor het testen houd ik het maar wel op 14 dagen. Weet ik zeker dat ik geen testen verpest!
Ben jij nog erg ongesteld?
Ik zit nu nog op mijn werk maar ga vanavond heerlijk in de tuin zitten!!
Nou meis, geniet van het weer en ik spreek je snel weer.

Kus F.

Hoi meis,

Ik schrijf hierboven dat de MB al een drukker beeld aan gaf maar vanmorgen niets en de CB gaf ook niets aan dus nog geen eisprong te bekennen (verwacht ik ook nog niet hoor maar de MB leek gisteren die kant op te gaan... helaas!!
X

Hoi Monique, dit gedicht stond op het forum, als zwanger worden langer duurt. Erg herkenbaar.

Kinderwens

Het is maar een hele strijd
Al dat verdriet om je kinderloosheid
Je hebt het gevoel of iedereen door gaat
Terwijl het voelt of jij stil staat
Voor de wereld moet je vrolijk blijven
Maar jij ziet je droom steeds verder wegdrijven
Overal om je heen gebeuren leuke dingen
terwijl jij niet meer weet waar je moet beginnen
Iedereen heeft plannen, zijn zwanger of gaan trouwen
En niemand weet dat je om kinderloosheid ook kan rouwen
Af en toe word er door de omgeving wel eens naar gevraagd
Maar ze willen niet dat je er al te veel over door zaagt
Voor hun eigen lol maken ze dan een grap
En zonder dat ze het door hebben geven ze jou een trap
'Er is nog meer in het leven dan een kind'
'Je mag er wel een van mij als je het zo leuk vindt'
'Anders doet mijn man het wel, zijn zaad is zeker goed'
'Lukt het richten wel als je het samen doet'
Je denkt er ook veel te veel aan zegt men dan
begreep iedereen maar dat je nu niet anders kan
Niets dan goede bedoelingen, vrolijk makende opmerkingen
Jij zit met je verdriet en met de ziekhuis beperkingen
Ondanks dat iedereen het goed bedoelt,
heb jij van die momenten dat jij je erg alleen voelt
Bedenk dan dat je er niet alleen voorstaat
Maar dat je partner er met je in mee gaat
Wat een ander ook allemaal zegt
Jullie staan samen sterk in dit gevecht

Je bent niet alleen, je bent met zijn twee!

Terug
Bovenaan