toch ook hier maar een berichtje....

A

Anoniem

Guest
hoi allemaal,

ik schrijf zo nu en dan een berichtje op het zwanger worden forum.

En keek zo nu en dan hier mee.... na de uitslag van vandaag, toch ook hier een berichtje, had stiekem gehoopt dat het niet nodig was....

we hebben vandaag de uistalg van het sperma van mijn vriend gekregen....

poeh poeh... we zaten al in de auto om naar de huisarts te rijden. ( hij zou voor 5 uur bellen) het was kwart voor 5... ja wachten duurt lang!
We hebben al een week langer moeten wachten omdat ze test verkeerd was gegaan. Dus anders hadden we hem opgewacht .... niet nodig dus.... we wilden starten en de telefoon ing....

uitslag... niet goed - niet drastisch..... 10 % van het zaad zou me zwanger kunnen maken.... het klinkt niet veel.. mijn vriend is helemaal in zijn nopjes..... haha... ja altijd beter dan helemaal niets.

WOensdag hebben we een afspraak, hoe nu verder.

poeh poeh.. het is allemaal niet niks.... dus er staat ons ons nog vanalles te wachten.
Of we moeten wel heel veel geluk hebben.........

liefs LA, wie van jullie mannen heeft ook geen optimaal zaad??

Hoi LA,

Ondanks het slechte nieuws klink je niet erg geschrokken. Waren jullie er al op voorbereid dat het slecht zou zijn?
Mijn man heeft ook slecht zaad.
Voordat ik alle onderzoeken kreeg is eerst zijn zaad onderzocht en de uitslag daarvan was erg slecht. De score die hij toen had was alleen goed genoeg voor IVF of IXCI, hij zat toen onder de 1 miljoen.Bij het 2de onderzoek was het iets beter, toen had hij 1,1 miljoen zaadjes. Dus goed genoeg voor IUI. Bij IUI moet de man boven de 1 miljoen zitten.
Toen we uiteindelijk aan IUI begonnen, was het zaad nog beter. Hij schommeld nu telkens rond de 3 miljoen. Dat is dus ruim voldoende voor IUI.
Ondanks het slechte zaad ben ik na de 1ste IUI wel zwanger geworden (miskraam na 7 wkn). Dus het kan wel, er hoeft er maar 1 door te zwemmen.
Hoe is je man er verder onder? Het tast bij de meeste mannen toch wel hun mannelijkheid aan. Mijn man voelt zich toch wel vaak schuldig, dat ik alles moet ondergaan, terwijl het aan hem ligt. Blijf er goed over praten met elkaar, is erg belangrijk. Het is toch iets wat je samen moet ondergaan.
Succes ermee.

Kruimel

ja ergens onbedwust, het gevoel gehad dat er iets niet goed zou zijn. Ik ga altijd vh het ergste uit, en het is mogelijk dat we kinderen krijge met 10 % zaad kwaliteit.

Net bij de ha geweest..... we doen nog een zaadonderzoek, zijn ballen heeft ze bekeken en er zit 1 spatader op. Mocht dit onderzoek nog niet oke zijn, dan worden we doorverwezen naar de uroloog.

bedankt voor jullie lieve berichtjes!

ik zelf heb eer gister helder rood bloed gehad.... heb een erg ongi gevoel... nee het kan geen innesteling zijn! Want ik ben pas een week geleden ongi geweest,... en met 16 dagen ertussen kan je pas een ei sprong hebben gehad.

liefs LA

Terug
Bovenaan