toch spruw.....

bjorn is nu 7 weken en 4 weken geleden heeft hij al een kuur gehad voor spruw.
ik zag toen een klein plekje achterin zn keel, de dokter wist niet zeker of het spruw was dus toch medicijnen mee gekregen.

nu dronk hij de laatste tijd wat onrustig en zag ik deze week dat zijn tong wit was.
maar goed dat kan van de melk zijn, en aangezien hij ok rustig nog spuugd VOOR zn fles dacht ik niet aan spruw..... tot vandaag.... (ja tuurlijk weer op zaterdag hahahaha)
ik zag witte plekjes op zn lip en keek toen eens goed in zn mondje..... ja hoor... SPRUW..... hij heeft dus weer een kuur gehad.
dat word dus de aankomende dagen weer veel uitkoken en wassen op minstens 60 graden.

hebben er nog meer kinderen spruw? of gehad?

Ja hier 4 weken last van gehad!

1e 3 kuren nystatine sloegen niet aan. Uiteindelijk orale gel (daktarin) ervoor gekregen (mag normaal niet bij zo'n jonge kinderen, maar niets hielp.

Dit heeft wel geholpen. We hebben het iedere keer voorzichitig aangebracht met een babywattenstaafje in het mondje. En echt elke keer na gebruik alles uitkoken of in de sterilisator.

succes en liefs

Hier ook spruw, al weken:(
Nystatine meerdere kuren, hielp niks( las op internet dat 45% resistent is voor Nystatine)
Een week kolven om elkaar niet te blijven besmetten( in combinatie met medicijnen), hielp niks.
homeopathische middeltje, hielp niks.
Ben nu aan de gentiaan Violet. Heb het idee dat het iets werkt maar dat heb ik vaker gedacht.

O ja dat Violet is wel heel erg duidelijk, het mondje blijft best lang heel erg paars, maar daar was ik voor gewaarschuwd.

En tja ook het wassen en uitkoken. Karlijn heeft een speen en ook die kook ik na elke voeding uit en wekelijks een nieuwe speen.

Hoop zo dat wij er snel vanaf zijn!

Heel veel succes met de strijd tegen de spruw!!!

Onze kleine had ook een beetje last van spruw en de billetjes waren rood,Voor de billekes hebben we sudocrem gebruikt bij iedere nieuwe pamper en ze heeft weer mooie billekes.ik smeer t soms toch nog ff extra weer een beetje op.
Voor de spruw ben ik toch maar naar de huisarts gegaan,die gaf me een middeltje wat ik een paar keer in dr mondjes (op t gehemelte) moest smeren.
Ze vond t wel ni lekker maar t hielp best wel.

het helpt hier wel de nystatine , bij de andere 2 heb ik ook die daktarin gehad.
ik vind persoonlijk de nystatine fijner want die is niet zo dik maar ja idd als die niet helpt!

mijn nichtje vertelde dat wat appelsap op de witte plekken smeren ook helpt (als ze het nog niet zo erg hebben)
smaakt misschien wat beter dan die medicijnen allemaal hahahahaha

Terug
Bovenaan