toch thuis bevallen of toch niet...??

<p>Ik ben nu voor de 3e keer zwanger en zou dolgraag thuis willen bevallen.</p><p>alleen de eerste zwangerschap verliep niet zo goed omdat de kleine niet goed groeide dus met 37.1 wk ingeleid in het ziekenhuis. De tweedde zwangerschap verliep gelukkig wel goed qua groei zeiden ze in het ziekenhuis daar deden ze extra groeiecho's om er zeker van te zijn maar toen ik in het ziekenhuis beviel met 39.6 wk zakte haar hartslag weg en waren we haar bijna kwijt met de bevalling. mijn man neeft daar best wel een trauma van opgelopen. maar omdat ik nu voor de 3e keer zwanger ben en nu 31.1 wk ben en toch echt wel twijfel om toch eens thuis te bevallen heb ik er dit keer wel een goed gevoel bij maar omdat ik eigenlijk wel het advies heb gekregen van mijn verloskundige om in het ziekenhuis te bevallen ( iets te hoge bmi, valt mee) maar voor mij dit niet goed voelt sta ik enorm in twijfel dit keer omdat de vorige bevalling best wel snel ging zal het waarschijnlijk nu nog sneller gaan en vind ik het nogal een gedoe om supersnel naar het ziekenhuis te reizen... sta dus enorm in twijfel.... </p><p>zal ik dan toch dit keer mn gevoel nagaan of wat denken jullie ???</p><p>alvast bedankt !!!! :) </p>

Sorry maar ik zou geen risico nemen en dan toch naar t zh gaan.  Stel je gaat thuis bevallen  en moet nog om wat voor reden ook tijdens je bevalling naar t zh. Dat lijkt mij veel vervelender en te risico vol.  

Waarom wil je dit eigenlijk? Mannen hebben al vaak het gevoel dat ze ‘vergeten’ worden, ik zou persoonlijk zijn mening hierover zeker in acht nemen. Het lijkt me daarnaast echt niet leuk om direct na de bevalling halsoverkop naar het zkh te moeten gaan. 
Ik ben vorige week van onze 3e bevallen, in het zkh. Had daarvoor geen behoefte om dit thuis te doen, meer om praktische redenen en natuurlijk niet voor niets een medische indicatie gekregen. 

In jouw geval zou ik toch echt voor het zkh kiezen, zal indd het risico niet nemen. Als je vk het ook aanraadt, en ik gok dat je man zich daar ook prettiger bij voelt.. 

Ik snap sowieso niet waarom vrouwen het risico nemen en zo nodig thuis moeten bevallen. Het welzijn van je kindje gaat hopelijk voor alles. 

Als de vkk het advies geeft zou ik dat aannemen en ook omdat je man een trauma heeft van de vorige bevallingen. Het is fijn als je er samen met een goed gevoel op kan terug kijken. Voor een thuis bevalling moet alles gaan zoals het hoort. Ik wilde perce in het ziekenhuis door mijn eigen ervaring in mn werk. Uiteindelijk toch thuis bevallen, omdat het allemaal goed ging.
De vkk zijn hier echt goed voor opgeleid en nemen geen onnodige risico's. Praat er nog eens over zou ik zeggen met de vkk en je man.
Succes

Hoe een bevalling zal gaan, weet je nooit van te voren. Alles kan er prima uitzien, maar tijdens de bevalling kan er ineens iets gebeuren, waardoor de situatie totaal verandert. Daarom vind ik het echt onverstandig om thuis te blijven. Tuurlijk kan het goed gaan en in veel gevallen gaat het prima, maar het risico dat je neemt vind ik onverantwoord. Je weet nooit of jij die ene bent waar het wel ineens misgaat. Je slaat jezelf toch voor je hoofd als je dan niet in het ziekenhuis bent?

Nou wat een negativiteit tov thuis bevallen zeg hier! Ik ben thuis bevallen en ga dit nu weer doen. Is relaxter voor mijn kindje en voor mij! Ik kan heel veel voordelen benoemen van thuis bevallen en zou er niet snel voor kiezen om naar het ziekenhuis te gaan. Echter in jou situatie is het afgeraden door de verloskundige, dan zou ik wel heel erg goed overwegen of het de risico's waard zijn. Kan je niet naar een kraamhotel? Dan heb je een beetje van beide? Succes! 

Terug
Bovenaan