Toch voor een tweede

Dit is de eerste keer dat ik het hardop uitspreek (of nouja schrijf) buiten de gesprekken met mijn man natuurlijk. Wij hebben een zoontje van nu 4 en hebben HEEL LANG gezegd dat het goed was zo. Er zou geen tweede meer komen. Nu heb ik een afspraak staan om de spiraal te laten verwijderen en gaan we er toch voor. Ja veel leeftijdsverschil en ja ik ben best gespannen want na mijn zoontje een PND gehad in combinatie met angstaanvallen aangewakkerd doordat mijn zoontje een extreme huilbaby was (17 uur per dag huilen gemiddeld voor minimaal 9 maanden). En toch willen we het weer proberen. Nu ben ik ineens bang dat het niet gaat lukken. De eerste ging vrij gemakkelijk. Gestopt met de pil en de derde ronde zwanger en nooit een mk oid gehad. Hele fijne zwangerschap. Nu we besloten hebben dat we er voor gaan denk ik ineens wat als het niet meer lukt. Ik ben nu 36 en heb wel het besef dat ik "minder kans" heb. Iemand ervaringen na een spiraal, deze leeftijd of een tweede met groter leeftijdsverschil. Wij duiken in ieder geval weer in het diepe!
 
Hoi hoi. Ik heb mijn eerste met 33 gekregen en de tweede wordt bijna geboren, ik ben nu 38. Er zit straks precies 4,5 jaar tussen de kindjes. Bij mij heeft het wel wat langer geduurd deze tweede keer om zwanger te worden (eigenlijk derde keer want ook een mk gehad met 8 weken vorig jaar met kerst). Het leeftijdsverschil lijkt me eigenlijk heel leuk nu want mijn zoontje leeft zo mee en kijkt enorm uit naar zijn zusje. Ik vind 36 nog niet zo oud hoor dus ik zou zeggen ga ervoor! Heel veel succes!
 
Ik werd op mijn 38e gewoon nog zwanger, zonder hulpmiddelen. Dus leeftijd hoeft geen probleem te zijn.
Groot leeftijdsverschil betekent waarschijnlijk een wat meer beschermende rol van de grote broer. Die zal nu makkelijker in staat zijn rekening te houden met de kleine.
 
Hier is het een nog groter verschil hoor.. mijn zoontje is net 10 geworden.. ware eind 2021 gestopt met de prikpil.. alleen had de pech dat het meer als een jaar duurde voordat ik überhaupt een menstruatie kreeg.. dus heb nu '' pas '' een jaar een normale cyclus helaas dus nog niet gelukt om zwanger te worden ( ik ben nu 36jr)
 
Dankjewel voor jullie reacties! In mijn hoofd ben je voor een baby ineens oud als je de 35 voorbij bent maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Ik ben ook benieuwd hoe mijn cyclus gaat zijn na de spiraal. morgen gaat hij eruit. De dr zei dat ik daarna direct vruchtbaar ben dus we gaan het zien.
 
Mijn broertje en ik schelen op 2 weken na, 5 jaar. Ik heb een hele goede band met mijn broertje. Mijn moeder noemde als voordeel dat ik al naar school was en zij tijd had voor mijn broertje. Soms is leeftijdsverschil lastig omdat je verschillende interesses hebt (bijv op vakantie), maar het kwam altijd goed. Ik kan me ook nog alles herinneren van dat mijn moeder zwanger was en mijn broertje klein was. Dus wat dat betreft best een leuk leeftijdsverschil. En zou zomaar kunnen met de snelheid waarvan ik zwanger was van de 1e dat dit leeftijdsverschil er met mijn 1e en een 2e ook is.
 
Terug
Bovenaan