toch weer broek en bedplassen

Onze zoon is nu zo'n 9 maanden zindelijk. Ook 's nachts ging het heel goed. We maakte hem eerst nog wakker om ca. 23.00uur, maar sinds er bijna geen plas meer komt laten we hem lekker slapen. Maar nu wordt hij 's ochtends om 5 uur wakker omdat hij toch in zijn bed heeft geplast. Ook zijn broek is steeds een beetje nat. Ik wil er niet boos over worden, maar ik baal zo van die stapels was... Dus een uitbrander of een geïrriteerde opmerking is snel gemaakt. Hoe komt deze terugslag en hoe komen we hier weer doorheen? (bij oma en de oppas heeft   hij nergens last van) Groetjes Jesca
 
Hallo,

Mijn zoontje heeft het ook. Hij is al 1,5 jaar zindelijk. S'nachts ook. Maar inderdaad heeft hij soms wel 5 natte broeken op een dag. En je hebt gelijk....die geirriteerde reactie is snel gegeven.
Ik heb met mezelf afgesproken dat ik er gewoon helemaal niet meer op reageer. Niet boos, teleurgesteld of zelfs niet zeggen dat het niet uitmaakt. Ik pak een schone broek, was hem even schoon, doe zijn schone broek aan en ga verder met waar ik mee bezig was.
Het gaat nu een stuk beter. Hij had vandaag toevallig op school een keer in zijn broek geplast maar verder heb ik geen klagen.

Groetjes Mama van Rayen (4 jr), Milan (bijna 2) en Roos (11 wkn)
 
Niet boos worden helpt toch niet word hij alleen maar banger van gaat hij alleen maar meer bedplassen. stel hem gerust , achteraf wel balen.Maar voor hem moet je op   dat moment kalm en rustig zijn moeilijk maar werkt wel zijn vruchten af.Zet de wekker om half drie of iets eerder wat handig is, en je kunt ook weekkalender (hokjespapier) maken om hem te stimuleren. het werkt alsvolgt een zonnetje als het droog is geweest een regenwolk als het nat is, er is ook een tussen in beetje droog en beetje nat   dan doe je   halve zon met een kleine regenwolk. en als hij de hele week droog is krijgt hij een stikker. is hij bijna de hele maand droog geweest krijgt hij een kadootje   hoeft niet duur te zijn een autootje   klein knuffelje koop iets voor in de trommel kan hij kijken wat hij wil. het duurt misschien wel even maar voor hem is het leuk en   ook voor jou. Is iedere keer weer een feest dat hij droog is. doe dit als het anders niet lukt, hij is nog jong. Voor je het weet is hij zindelijk. heb je helemaal geen weekkalander nodig ik zal me maar niet druk maken. nogmaals niet boos worden ik ben zindelijk geworden met een plaswekker en stikkers   informatie bij de thuiszorg,   als alles niet lukt is ook de plaswekker een uitkomst vooral als hij later op schoolkamp gaat.
k

 
Terug
Bovenaan