Toch weer die onzekerheid!!!

A

Anoniem

Guest
He hallo allemaal,

Wat ben ik onzeker en daar vind ik helemaal niks aan.
5 weken geleden gestopt met de pil en deze week niet ongi geworden, dus spannend...
Ik ben 25 jaar en wil heel graag mama worden. Maar toch ben ik zo nu en dan erg onzeker over, stel je voor dat het straks gewoon ook echt is, dat je zwanger bent snap je. Hebben jullie dat ook?
Hoe oud zijn jullie en hoe wisten jullie dat jullie er klaar voor waren?
Hebben jullie zelf ook een onzeker gevoel gehad toijdens het zwanger worden?

Kus Kim

Hoi Kim,

Dat onzekere gevoel denk ik dat we allemaal wel herkennen. Ik had het ook voor mijn vorige zwangerschap, en toen ik enmaal zwanger was, werd het in eerste instantie alleen maar erger. Het is ook zo moeilijk te zeggen wanneer je echt aan kinderen toe bent! Het kan best zijn dat je vandaag denkt dat je er inderdaad heel erg aan toe bent, en morgen blij bent dat je er nog geen hebt. Of zo was dat bij mij alleszins! Maar je moet gewoon vertrouwen hebben. En het feit dat je nu al afvraagt of je het allemaal wel gaat kunnen en zo, is eigenlijk alleen maar een goed teken. Het geeft aan dat je er serieus mee bezig bent, en ook de minder leuke dingen alvast ziet. Veel succes! Je zult het vast geweldig doen!

Groetjes,
Marian

Hoi Kim!
Wat jij zegt heb ik ook wel een beetje.. Maar ik denk dat iedereen dat wel een beetje heeft. Het is toch een grote stap maar je bent niet voor niets gestopt met de pil toch? Ik ben 21 en ik voel gewoon dat dit de juiste stap is voor mij, en voor mijn vriend geldt hetzelfde natuurlijk. Het is gewoon een hele spannende tijd die er aan zit te komen, en iedere moeder in spé heeft wel haar onzekere dagen.
Heel veel plezier met het zwanger worden en hopen dat ik je gauw kan feliciteren!

Dikke kus Bren.

Hoi hoi,

Ik heb het ook wel een beetje. Aan de ene kant kan ik echt niet wachten tot ik zo'n kleine freubel heb, aan de andere kant zit ik druk op de kalender te kijken wanneer het uit zou komen. Slecht hè!  Wij gaan namelijk in augustus trouwen en zijn net gestopt met de pil. Nu willen we pas vanaf eind juni gaan proberen omdat ik anders niet meer in mijn jurk pas. Hoezo gepland?!
Maar dan denk ik ook steeds: wat als het een jaar duurt, dan kan ik beter nu al beginnen met proberen, het lukt vast niet in 1 of 2 keer! Twijfels dus! En dan heb ik het nog niet eens over twijfels of je wel een goede moeder zal zijn, of alles wel goed zal zijn met de kleine hummel, enz. ZUCHT!

Liefs,
Kat

He hallo,

Ik ben 33 en wil dolgraag zwanger worden en mijn vriend ook en we zijn al tijden bezig. Ik ben helemaal van slag als ik ongi word.

En toch word ik af en toe zwetend wakker en denk dan:
'Help, straks gebeurt het echt, en hoe combineer ik dat met mijn werk, en hoe weet ik wanneer het honger heeft en straks laat ik het vallen en wil ik het wel naar een opvang brengen?'
Kortom de kriebels en stress die ik af en toe voel...

Ja, ik ben ook onzeker.
Maar de wens naar een kleintje wint het toch elke keer weer.

M(33)

Heel erg bedankt voor jullie snelle reacties!!
Ben erg blij te horen dat het er allemaal gewoon bijhoort, al wist ik dat wel natuurlijk, maar erg fijn dat er andere meiden zijn die hetzelfde voelen als ik.
Wat is het spannend!!!
Ik ben nu zo'n 5 dagen overtijd.....heb eergister een test gedaan, want die kan je doen als je al 1 dag overtijd bent, tenminste dat staat op de verpakking hahahahahaha.
Maar helaas daar kwam niks uit. Ik ben nog steeds niet ongesteld, dus heb mijn vraagtekens er een beetje bij....Volgende week maar weer een test doen als ik dan nog steeds niet ongesteld ben. Ach we zien wel hoe het verloopt.
Ik ben blij met jullie reacties!!!!!!

Dikke kussiesssssen succes allemaal met zwanger worden!!!!!!

Hoi,

Ik begrijp je angst wel een beetje. Maar als je zwanger bent neemt dat gevoel steeds meer af en kan je niet wachten totdat je kindje geboren wordt. En dan komt dat oerinstinct naar boven. Sommige dingen moet je inderdaad ontdekken. je moet je kindje toch een beetje leren kennen maar dat gebeurt zo snel. Je bent zo ontzettend verliefd op zo'n kleintje dat het allemaal wel een beetje vanzelf gaat. (althans, zo heb ik het ervaren) En als je het niet meer weet zijn er altijd wel genoeg mensen waar je bij terecht kan. Maar het belangrijkste is altijd je eigen gevoel volgen en dan komt het allemaal goed.

grtjes Monique

Terug
Bovenaan