Toch weer even op het forum...

He Dames,

Ik kom hier echt bijna nooit meer. Lees af en toe nog wel mee maar plaatsen doe ik niet meer. Te frustrerend....Wel fijn om te zien dat er inmiddels een aantal vertrokken zijn naar het zwanger zijn forum.
Maar goed moet even wat kwijt..
IEDEREEN OM ME HEEN RAAKT ZWANGER!!! Ik word er stront ziek van....En ja ik gun iedereen een kindje natuurlijk begrijp me niet verkeerd. Maar elk hyves berichtje met "Woehoeee wij zijn zwanger." is toch een dikke vette klap in je gezicht. Maar ja zal er mee moeten dealen..
Ik ben ook gewoon wat zenuwachtig...Deze maand startten we met IUI wanneer mijn menstruatie begint. Dat was voor mij erg emotioneel en confronterend. Maar aan de andere kant ben ik opgelucht dat er iets gebeurt.
Ik moet zelf hormonen spuiten, fostimon. En pregnyl voor eisprong. En ik ben als de dood voor naalden dus dat word nog feest. Prik les al gehad was ook dramatisch :( Ik ben zo bang dat het me niet lukt..Nou ja maar zien, verder zie ik de IUI heel erg zitten. Ben daar positief over maar prikken is bij mij altijd al een drama en nu moet ik het ook nog zelf doen..
Even voor de dames met ervaring, hoe is fostimon. Hoe zit het met bijwerkingen? En hoe hebben jullie het prikken ervaren? En natuurlijk hoe zit het op de dag van inseminatie. Kan me er niet echt een voorstelling van maken. Uiteraard hebben ze me wel iets verteld maar ja...

Heel verhaal sorry daarvoor maar moest het even kwijt...

Thanxx

Het enige dat ik kan zeggen is: maak je niet druk.

Ik ben ook helemaal niet van het prikken, bij de simpelste bloedprikactie viel ik altijd al flauw, maar uiteindelijk heb ik mezelf met 5 IUI's en 1 IVF altijd zelf geprikt. De eerste keren zijn het moeilijkst en het beste is om gewoon een huidplooi te pakken en de naald er meteen in te zetten. Zelf doen vond ik minder erg dan laten doen. Het is na een keer of drie al gewoner en als je langer spuit dan went het heel erg snel. Prettig wordt het nooit, maar het is prima te doen.

Qua bijwerkingen kan ik je niet helpen, ik heb GonalF gespoten. Van pregnyl heb ik geen bijwerkingen gehad.

De IUI zelf stelt eigenlijk vrij weinig voor. Een beetje als een uitstrijkje maken. Je krijgt een eendebek ingebracht (da's altijd een vervelend gevoel) en vervolgens brengen ze een slangetje in, daar voel je eigenlijk niets van. En dan is het eigenlijk al gebeurd. Tja, en je man / vriend moet natuurlijk vantevoren wat inleveren. Je gaat dus eerst inleveren en dan na een uur of anderhalf mag je zelf komen. De hele IUI is echt met 5 minuten gebeurd. Het doet verder ook geen pijn of zo en je voelt er niets van.

Succes, het komt allemaal goed!

Esk

Idd - maak je niet teveel zorgen, verstand op 0 - dat heeft bij mij gewerkt!

Ook geen ervaring met GonalF, ik heb Menopur gebruikt. Amper last gehad (beetje hoofdpijn misschien). Maar ik heb uiteindelijk ook maar twee rondes hoeven spuiten. We zijn na poging twee zwanger geraakt van een tweeling....

Succes

Hey meis,

Lange geleden idd......

Frustrerend, he. Heb er ook last van, iedereen in m'n omgeving is of zwanger of bevallen. En maar blij zijn voor een ander, wanneer wordt ons dit geluk gegund?!

Zitten ook middenin de IUI behandelingen en ik moet zeggen dat het reuze meevalt! Heb geen ervaring met fostimon. Spuit Menopur, waar ik geen bijwerkingen van heb overigens. Ik weet ook eigenlijk niet wat het verschil is tussen al die hormonen? Het prikken is het in het begin wat spannend, maar het wordt bijna routine. Klinkt nu heel gek (vond ik namelijk ook), maar het hoort nu gewoon bij de dagelijkse bezigheden :)

Het insemineren stelt niks voor. Had daar echt meer van verwacht! Wij leveren 's ochtends vroeg het sperma in van m'n man en ongeveer 2 1/2 uur later kunnen we het ophalen. Dan mag je bij de gyn in de behandelkamer liggen met je benen in de beugels. Er word een eendenbek ingebracht (vind ik het minst fijne, kan echt pijnlijk zijn), dan krijg je een slangetje tot aan je baarmoeder en spuiten ze het bewerkte zaad naar binnen. Hier voel je helemaal niks van!! Ik moet dan nog een kwartiertje blijven liggen en mag weer naar huis. In spanning afwachtend..... Na de behandeling kan je nog wat kleine krampjes voelen in je buik, maar dat is echt minimaal.

Heel veel succes!! En lekker veel afleiding zoeken!

Liefs Anna

hey

wij zijn met de 3e ronde iui bezig
vond het prikken ook een drama
ging bij de cursus goed maar durfde
niet dus prikt mn vriend me elke dag

prik menopur en pregnyl als je de pregnyl
moet spuiten haal het dan 45 min voor je
moet spuiten uit de koelkast, dan voel je
er niks van.

heel veel suc6

greetz tessa

Bedankt voor jullie reacties.. En inderdaad ik moet me niet zo druk maken maar het komt zo dichtbij gewoon. Pijn in mn rug alweer dus menstruatie laat vast niet lang meer op zich wachten..
Nou ja zal proberen mn zinnen te verzetten lukt me ook niet echt. Net 2week vrij. Ben ik aan het klussen, groot project waar ik zelf aa werk en wat ik niet kan doet mn vriend. Maar zelfs dan denk ik continu aan baby shit misschien nog wel meer dan anders. Zo vervelend..Blij dat ik straks weer kan werken. Daar kan ik echt mijn zinnen verzetten..
Nou zal me even ontspannen nog. Ben jarig vandaag :D

thanxx meiden!

X

Het was bij mijn ook een drama de eerste paar keren prikken, toen had ik eindelijk de naald erin toen dacht ik héhé dat is toch alles. Maar kwam ook gelijk tot de conclusie dat hij nog leeggespoten moest worden. Maar na 3 dagen weet je niet beter.
Ik begrijp je volkomen dat je het spuugzat bent, ik kan er over meepraten.
Wij zijn inmiddels 10 jaar bezig en nog steeds geen wondertje in onze armen kunnen sluiten.
En ik kan je zeggen dat na al die jaren dat het nog steeds zeer doet om iedere keer weer te horen van joepie we krijgen een kleine.
Ik wens je veel s6 toe met het spuiten, en verstand op 0.
Dikke knuffel pxdt44

Hoi lieve PrinsesL,

Ik wil je even laten weten dat ik nog veel aan je denk en steeds even hier keek of je weer op het forum verschenen was. Ik wil jou en je man heel veel succes wensen met alle IUI-perikelen en duim voor je dat je ook eindelijk goed nieuws krijgt.

Groeten Louise

Terug
Bovenaan