Toch weer onzeker!

Ik heb in nov 2007 een miskraam gehad en in januari 2009 een gezond meisje gekregen. Ze heet Loïs.
Nu ben ik opnieuw zwanger, 5 weekjes, en ik vind het weer zo enorm spannend. Ben weer gigantisch op mijn lichaam aan het letten, wat natuulijk helemaal niet goed is. Ik voel me namelijk heel anders dan toen bij Loïs en ook bij die miskraam. Gewoon minder tot geen klachten, zelfs weinig last van mijn borsten terwijl ik dat in de vorige twee zwangerschappen wel heb gehad.
Vanmorgen heb ik opnieuw getest: dikke knalstreep die nog donkerder was dan de controlestreep en veel duidelijk dat de test van afgelopen zondag, die trouwens ook duidelijk was. En daar was ik superblij mee, want ik had verwacht dat die test niet of nauwelijks meer positief zou zijn. Stom hè? Je haalt je vanalles in je hoofd.
Nu voel ik me weer rustig, maar ik wil zo graag rustig blijven. Ik vind het eerste trimester zo verschrikkelijk!
Over 4 weken hebben we de echo! Dan ben ik 9 weken dan moet er echt wat goeds te zien zijn.... 4 weken! Hoe kom ik ze door!

Wie heeft er tips om rustig te worden en niet teveel op je lichaam te letten, want de vk zei dat zelfs mensen die kotsmisselijk zijn een miskraam kunnen krijgen en dat je lichaam gewoon niet al teveel reactie geeft op de hormonen als je niets voelt. dat is eigenlijk alleen maar prettig! En waarom voelt het andersom dan beter?

Ik kan proberen wat dingen te verzinnen maar helaas blijft het een slopende tijd met wachten. Ik heb nu ook bijna geen klachten en ik zou ze soms toch echt wel liever hebben om maar te weten dat ik toch echt zwanger ben.(inmiddels 12 weken en 5 echo's verder) Ik twijfel soms ook nog en voel me onzeker. Kan je dus niet helpen maar ik begrijp je probleem helemaal.

Veel sterkte met afwachten en gefeliciteerd met je zwangerschap.

(ik mocht trouwens al heel snel komen en kreeg om de twee weken een echo ongeveer vanwege de eerdere 3 miskramen)

hey bloempje27, we hebben ook al samen geschreven in het april2009 forum, ik ben toen ook bevallen van een dochter.

Ik heb ik juli 2010 een miskraam gehad, na 8wk. Ik ben er vandaag achter gekomen dat ik zwanger ben, al ben ik na de miskraam nog maar 1x echt ongesteld geweest, dus ik neem aan dat ik daarna al zwanger ben geworden. In september dacht ik wel ongesteld te zijn, maar dat duurde maar 1,5 dag (heel licht) dus ik ga van die ongesteldheid in augustus uit. Zou betekenen dat ik nu 7wk ben.

Wat wist jij het al lekker vroeg zeg! Maar ik herken wat je zegt, bij de 1e zwangerschap merkte ik aan alles dat ik zwanger was, alle symptomen waren er.
Bij de miskraam werd ik alleen maar niet ongesteld, 3 testen gedaan met alle 3 een hele lichte streep. Ik voelde meteen dat het niet goed zat.
Nu ben ik alleen erg misselijk, al een week of 3. Maar verder nergens anders last van. De test was wel overduidelijk, een super dikke streep!
Als ik eet ben ik niet misselijk, dus ik eet al flink..!

Ik moet van de HA juist wachten tot ik 11wk ben voordat ik naar de gyn ga, hij wil er zeker van zijn dat het niet weer zo heel snel mis gaat.
Dat wachten gaat dus héél lang duren...

Ik ben super nerveuws, wil niet blij zijn, maar ben het toch. Ben alleen erg bang dat het weer mis gaat, het is nog zo pril..

Hey Bloempje,

Ik ken je nog van juli 2010, toen had ik net een miskraam gehad. Jij hebt me toen erg geholpen met je reacties!
Ik ben erg benieuwd of je intussen meer (en hopelijk goed) nieuws hebt!!

Ik hoop het zo ontzettend voor je!

Zelf zit ik ook weer in dezelfde situatie, as zondag 6 weken en erg onzeker!
Toch is zo'n duidelijke streep in ieder geval positief!

Succes, Jenny (toen schreef ik als "moeilijk")

Terug
Bovenaan