Toch weer testen?

A

Anoniem

Guest
Hi meiden,
Hier weer eens een vraagje van mij.

Ik heb (dacht ik tenminste) rond 17,18,19 aug. m'n eitje gehad. Dacht dat zeker te weten door dat ik cervix slijm had.

Maar ik denk toch dat het geen ei was want ik ben inmiddels 3 weken en 3 testen verder en nog geen ongi en 3 negeatieve testen. De laatste test heb ik afgelopen zaterdag gedaan. (romed en daarvoor predictor)

Nu heb ik morgen een feessie (voor m'n verjaardag dus bij mij thuis) en normaal drink ik nogal wat. Nu wil ik niet dat mensen argwaan krijgen. Een vriendin van mij is al zwanger en er wordt al zo aan m'n kop gezeurd dat ik eens op moet schieten met kinderen krijgen dat ik het idee hebt dat iedereen op me let en het dus zeker opvalt als ik niet drink...
En de smoes ik moet rijden kan ik niet gebruiken omdat het dus bij mij thuis is haha!

Wat denken jullie. Ik kan toch niet zwanger zijn?? Heb al 3 negetieve testen gehad. Verder ook niet echt symptonen op het moment. Behalve zere borsten en krampjes in de buik en last van de onderrug. Ik ga er van uit dat dat ivm met de oprukkende ongi is maar voorlopig nog niets te bekennen...

Zal ik toch nog een keer testen?? Het lijkt me zo onzinnig. En dus weggegooid geld.

Ik weet dat het weer lekker belangrijk is (maar niet heus) maar ik denk ik zet het toch ff op het forum en ben benieuwd naar jullie reacties.

Alvast bedankt weer.
Liefs Bieb.

Hoi Bieb,

Alvast gefeliciteerd met je verjaardag!

Dat is moeilijk. Ik weet van een vriendin van mij dat zij ook eerst negatieve testen had. Dat was echt pas 2 weken later dat ze een positieve test had. Dat verschilt per persoon hoe snel het HCG in je urine terechtkomt. Ik zou voor de zekerheid gewoon toch nogeens testen en als je volgende week nog niet ongi bent, dan naar de huisarts gaan, die hebben weer andere testen.

Een glaasje wijn kan echt geen kwaad! Ik heb gelezen dat zeker in de eerste paar weken van je zwangerschap alcohol geen kwaad kan. (hoeveel kinderen worden er 9 maanden na een carnavalsperiode geboren??!!). Als ik zeker zou weten dat ik zwanger zou zijn, zou ik echt geen druppel meer drinken, maar je weet het nog niet eens zeker. Dus ik denk dat een paar wijntjes geen kwaad kunnen.

Gezellige verjaardag en ik duim voor je dat de volgende test positief is!!

Groetjes Cath

Hoi Bieb,

Ik begrijp je dilemma, heb er zelf ook voor gestaan. Heb toen niet gedronken en dacht ook dat iedereen het nu wel zou raden.

Tja, je zou nog eens kunnen testen of gewoon een glaasje drinken en er dan heel erg lang mee doen! En zoals Cath al zei, pas als je het zeker weet niet meer drinken, maar hield me daar zelf ook niet aan!

Sterkte met dit dilemma en fijne dag!

Groetjes,
Jade

Wat ik meestal doet is een bierflesje vullen met water, het dopje er weer op. En dan zo wegzetten dat alleen jij hem zal pakken. Of limonade drinken in plaats van rose/wijn. Of dubbel fris lijkt op witte wijn.

Succes en veel plezier!

Nance

Hoi Bieb
Alvast gefeliciteerd, wieweet heb je wel een leuk kadootje op je verjaardag, je weet t niet.
Maar als ik jou was zou ik gewoon lekker gaan feesten. Zeker omdat je pas in de eerste ronde zit. Voor het zelfde geld duurt het nog een jaar, moet je je dan zolang in gaan zitten houden en je gderagen of je zwanger bent, (dan heb je onderhand een mammoetdracht haha). Ik heb van een vriendin begrepen dat als je zwanger bent, het vruchtje pas na 2 dagen in contact komt met dingen uit jouw lichaam, dus alcohol en nicotine en zo, dus als dat zo is, dan is dat op het moment dat je weet dat je zwanger bent. Dus als je morgen weer een test zou doen en hij is negatief dan zit je in principe zoiezo binnen die twee weken.
Nou nou, een heel veel verhaal, maarre... ik zou zeggen kies wat voor jou goed voelt en maak er een leuk feestje van.
Groetjes gabrielle.

Hi meiden, bedankt voor jullie reacties, ik denk allen niet dat ik nog 1 druppel alcohol ga drinken de komende maanden.

Ik heb nl. vanmorgen (tegen beter weten in dacht ik) weer getest en tot mijn grote verbazing is hij POSITIEF!!

Ik kan het eigenlijk nog niet geloven. Stond helemaal te shaken. Maar er verscheen direct een 2e streep! Gelukkig is m'n mannetje vrij relax en daardoor kalmeerde ik ook weer. Hij is zoooo blij!!

GEWELDIG hoor. Niet verwacht maar toch gekomen. Wat een boffert ben ik toch!

Maar voor de zekerheid ga ik morgen ochtend nog een test doen. Ik heb nl. de romed test gedaan en zal me toch zekerder voelen als cb of predictor het ook bevestigd. Maar voor mij kan de dag niet meer stuk.

Vannavond dus dubbel feest. (ik was trouwens de 7e echt jarig maar vier het vanavond) Nu m'n mond houden tegen de visite HAHA!!

Dikke kus van Bieb

Terug
Bovenaan