toch wel erg onzeker :S ( beetje smerig verhaal eigenlijk)

hallo allemaal..ik schrijf ook weer eens even wat..haha..ik ben meer van t "volgen" sorry ;)

maar ik word door mijn lichaam heel onzeker gemaakt..en t bevalt me eigenlijk niks :S
nou is dat ook de reden waarom ik neit heel erg actief ben mijn mijn "eigen" verhalen"

ik heb al 2 weken bloedverlies,

vanaf 5 april :S dit was gelukkig ook de dag dat ik naar de VK moest..dus kon toen vragen hoe of wat..

zij zegt..zolang t niet veel is, je geen extreme kramp in je buik heb, en t niet rood is...is er eigenlijk niks aan de hand, sommige vrouwen hebben dat 9mnd lang :O en toevallig een collega van mij vertelde dat ook..dat ze dat de 1e 3/4 maanden had..maar toch

t is dus 5 april ( donderdag) begonnen tot de dag erna..toen was t over...(vrijdags)
daarna is t de maandag weer begonnen, en toen was t afgelopen zondag weer ff over, en toen s'avonds weer begonnen..

t is dus niet rood, t is niet heel veel, soms wat meer,maar over t algemeen niet heel veel, en k heb geen pijn in mijn buik,
ik heb inlegkruisjes is, en hier komt niet heel veel "bloed" op..als ik heb geplast , dan komt eigenlijk t "meeste" eruit, en als ik "afveeg"

maar ondanks wat de verloskundige zegt..ben ik toch wel een beetje bang voor een miskraam...

en dan kan ik wel de verloskundige bellen, maar die kan ook niks doen, ja oke, wel een echo maken, maar die heb ik volgende week evengoed, en dan heeft mijn vriend spreciaal daarvoor vrij gekregen van zijn werk, en als ik bijv wel eerder mag komen, en alles is wel goed, dan ben ik in mijn 1tje als ik t hartje zie kloppen, en dit wil ik eigenlijk samen voor de 1e keer met mijn vriend mee maken...want dat is ook waarom hij heeft vrij gevraags en gekregen..

en tja..als ik van de VK uit moet gaan..stelt t nu nog niet veel voor..en hoe raar t ook klinkt...als er een miskraam aan komt...dan komt ie toch..hoe naar t ook is...maar VK kan dat ook niet tegen houden..

voor de rest heb ik eigenlijk weinig kwaaltjes...maar dat is al vanaf t begin..dus opzich maar ik me daar niet heeeeeeel druk over...adertjes op m'n borsten komen nu ook "boven" te liggen, borsten doen nog wel pijn, kramp in mijn onderbuik wat ik altijd al had, heb ik ook nog steeds...buien door hormonen heb ik ook gewoon..

manamnaman...wat een langdradig verhaal, sorry hoor,, ook hormonen misschien??? haha..

zouden jullie mij wat meer duidelijkheid kunnen gevne misschien? door bij dames..hoe vervelend ook...ook MK hebben gehad, en hoe dat ging en voelde?? sorry als ik nare herinneringen omhoog haal dan..

kus hilmar

Hai Hilmar,

Jeetje. kan me goed voorstellen dat je je onzeker voelt en indd, hoe naar het ook is, als er een miskraam aan komt dan hou je dat toch niet tegen maar ik heb ook vaker gehoord dat er dames zijn die hun gehele zwangerschap bloed verliezen en toch een heel mooi en gezond kindje krijgen dus indd niet iets om je super zorgen om te maken.....

Vaak is het zo dat bij een miskraam je helder rood bloed gaat verliezen en enorme buikpijn gaat krijgen en dat heb jij niet! Ook al heeft je vriend speciaal vrij gekregen en wil je dat bijzondere moment van een kloppend hartje zien, samen delen.....Zou ik toch proberen eerder naar je vk te gaan, je wilt tenslotte ook weten hoe het met jullie wondertje gaat en een week wachten, lijkt mij dan best wel lang!

Het is natuurlijk je eigen beslissing!
Sterkte meid en ik hoop voor jullie dat alles gewoon goed is. Oh ja...ik heb trouwens een boek waar van alles en nog wat in staat over zwangerschap en de ontwikkeling van de baby en daar staat ook in dat je bloed kan verliezen in de eerste weken (baby-tje is zich goed aan het innestelen)

Zo, ook een heel verhaal, hopelijk heb je er wat aan.

Liefs Lynn.

Kan je helaas niet helpen.. Heb 2 miskramen gehad maar die kwamen niet vanzelf. Bloed zegt in veel gevallen niks, maar ik snap dat je je zorgen maakt! Hoe ver zou je nu zijn? Misschien kan je - als je meer dan 6,5 week bent - een keer s avonds kunnen komen voor een echo. Sterkte meid!

dank je wel voor jullie reatie's :)

@ lynn : heb jou nog helemaal niet gefeliciteerd met jullie verrassende nieuws..een tweeling!!! super meid...als eerste dus...gefeliciteerd!!!

ik heb idd ook gelezen over in de 1e weken bloedverlies..door idd innesteling..en verloskundige kon mij 2 weken geleden wel vertellen dat ik heeeeel veel slijmvlies leek te hebben..ik zat te denken..misschien kan dat ook..en gaat t slijmvlies wat "te veel" is er uit..net als bij vitamine c..haha wat je teveel krijgt..plas je uit..
t is ook nietaltijd heel erg vloeibaar zeg maar...t zijn o.a. ook "vlokjes" maar niet de hele tijd..
en doordat t eigenlijk alleen vooral naar buiten komt als ik heb geplast..hoop ik ook echt dat alles goed is..en t idd zoals als andere vrouwen is...let it be let it be..
en idd ik zit wel in twijfel om toch naar de VK te gaan..offf bij eerdaags nog een test te doen..en kijken of mijn hcg nog steeds hoog is..als ik bijv een clearbleu test koopt met idicatie..als t vruchtje niet meer levenvatbaar is..zal de test toch neit 5+ aangeven dan..denk ik??

ik zit namelijk nu in mijn 7e week...hmmz...moeilijk moeilijk moeilijk..hoop iig dat t idd mee valt..

@ charlotje....

ik zou nu in mijn 7e week zitten..als t goed is..en bij 5 weken heb ik ook al een echo gehad...hieruit bleek dat ik toen idd 5 weken was, en er leek heeeel veel slijmvlies te zitten, vruchtje lag goed achterin baarmoeder, en er leek zelfs een hartactie te zijn, maar omdat t nog zo kort was..kan de VK dat niet met 100% zekerheid zeggen..omdat t nog zoooo klein was, en daarom onduidelijk..mja dat zegt op dat moment wel veel natuurlijk..maar dit kan ook in eens anders zijn...dus tja..

misschien ga ik toch ff bellen ofzo...misschien is t ook iets van.."angst" waarom ik zou wachten tot volgende week ofzo..wanneer ik de geplande afspraak heb..en wat ik al zei..en t klinkt heeeeee naar..maar als er een miskraam gaat komen..komt deze toch..en kan niemand er helaas wat aan doen..

wat erg dat jij al 2 miskramen heb gehad..dat zal wel heftig zijn geweest...gaat nu alles tot nu toe nog goed met jou en je uk? en hoelang ben jij?

xxx

Vervelend dat je bloedverlies hebt. Toen ik een miskraam had begon het bij mij met iets een beetje krampen (maar daar maakte ik me niet druk over, dacht dat het bij de zwangerschap hoorde). Een aantal dagen later had ik een paar druppeltjes donker bloed verloren. Ik heb na 2 dagen met de vk gebeld. (zat toen in mijn 9e wk) En ik kreeg de volgende dag gelijk een echo om zeker te weten of het wel of niet goed zat. Wat je ook in de gaten kunt houden is of je ook stolsels enzo verliest, want dan lijkt het wel op een miskraam.
Wat je misschien toch het beste kunt doen, denk ik, is de vk bellen en dan toch eerder een echo krijgt (misschien kan je vriend wel vrij krijgen). Dan weet je waar je aan toe bent. En als alles wel goed is, dan kun je ook gaan genieten.
Meid succes ermee.

Meid mijn miskramen waren altijd gepaard met helder bloed en zeer veel krampen. Maar geen miskraam is het zelfde.

Zoals ik het nu hoor is het oud bloed en dat kan van alles zijn. Een wondje, innestelling of iets anders.

Ik hoop dat je een mooie echo hebt. Zolang je geen krampen en helder bloed verliest hoeft het niets te betekenen. En het is altijd fijner om met je vriend de echo te zien.

Als je, je echt druk maakt moet je gewoon de verloskundige bellen. Daar zijn ze voor.

Ik heb vorige week ook 2x een beetje bloedverlies gehad. Ook geen krampen gehad en het was bruin, dus niet ernstig denk ik.
toevallig kwam net de consulente van mvm langs die avond, dus ik heb het tegen haar verteld en zij had het over een innestellingsbloeding en ze vertelde ook dat het vaker voor komt.
Ik was op dat moment precies 6 weken, du svond het wat laat voor een innesteling.
Als je je zorgen maakt moet je gewoon effe bellen hoor.
Bij mij is het opgehouden en tot nu toe weggebleven. (heb zelf ook niet gebeld hoor!)
Sterkte meid.

het zijn niet echt stolsels die ik verlies...zoals bij ongesteldheid...t zijn meer "vlokken" en ze zijn een beetje paars/grauw gekleurd...t geen wat t meest in de buurt komt van "rood" is roestbruin..zeg maar...en de ene keer wel "vlokken" de andere keer niet..ik voel me ook niet meer of minder dan voor die tijd..zeg maar

fijn dat jullie reageren :)

xxx

Terug
Bovenaan