Toch ziekenhuis :-(

Hoi dames,

Ik moet eventjes mijn verhaal ergens kwijt...

Ons zoontje heeft een erfelijke syndroom waarbij hij een ernstige oogafwijking heeft en een hartafwijking. We weten dat kindje nr 2 ook 50% kans heeft op dat syndroom. Ons zoontje heeft het redelijk ernstig, maar er is ook een grote kans dat nr 2 het niet zo ernstig heeft (mijn vriend heeft het bv ook en die wist tot 2 jaar terug nog niet eens dat hij het had). Wij hebben heel bewust gekozen voor een 2e kindje, maar dat was dus niet heel vanzelfsprekend voor ons.

Vanmorgen zijn we met ons zoontje op controle bij de kinderarts geweest. Alles goed met hem, maar we hebben ook kindje nr 2 alvast besproken. Ik hoopte van de 2e thuis te kunnen bevallen, maar de kinderarts en de klinisch geneticus adviseren nu toch een ziekenhuisbevalling. Dat valt me toch wel even tegen, maar als hun het adviseren dan doen we dat natuurlijk wel. Maar ik hoopte dat mijn zwangerschap en bevalling zo min mogelijk medisch had kunnen verlopen, dat we daarna weer in de medische molen terecht zouden komen dat wisten we wel.

Kortom, gewoon even een tegenvaller voor mij! Ik hoop wel dat we na de bevalling en controle van de baby snel naar huis mogen. Maar van bevalling nr 1 heb ik al wel geleerd dat je niet te veel een beeld in je hoofd moet hebben van hoe je het wilt, het loopt meestal toch anders....

Dank je wel dat jullie even mijn verhaal wilden aanhoren!
Groetjes en prettig weekend alvast.
Irene

Wel zo veilig dat de kinderarts de baby gelijk kan nakijken.
En vergeet niet dat er heel veel geplande thuisbevallingen in het ziekenhuis eindigen, je zal ook hier niet de enige zijn.

Ja meis, ik weet hoe je je voelt.
Ik wil ook graag thuis bevallen en de gyn riep gelijk dat ik in het ziekenhuis moet bevallen.
Mij viel dat ook erg zwaar. Nu heb ik geluk, de VK heeft gezeurd en als alles goed blijft gaan tot het einde dan mag ik alsnog thuis proberen,
Maar ik snap dus heel goed je teleurstelling.
Juist het niet medische, lekker in je eigen omgeving leek mij wel wat.

Maar goed nu weet je dat het moet, kan je je erop instellen en bedenk maar zo, voor je baby is het het verstandigst. Zolang alles maar goed gaat, dat ik het belangrijkste toch?

Liefs

Hoi Irene,

Dat is inderdaad balen. Maar zoals Reisa ook zegt, weet je dat je kindje gelijk na kan worden gekeken en er desnoods in kan worden gegrepen indien nodig. Natuurlijk zullen ze je niet langer dan nodig is in het ziekenhuis houden, en kun je misschien na drie uurtjes weer naar huis?
Ik baalde in eerste instantie ook enorm toen ik hoorde dat ik in het ziekenhuis moest bevallen, maar nu ben ik blij dat ik dit allemaal van te voren weet en het kindje goed in de gaten wordt gehouden. Zodra alles goed blijkt kunnen we lekker naar huis, enne... hebben we ook geen rommel thuis ;)

Balen voor je Irene! Ik hoop net als de anderen dat je snel na de geboorte naar huis mag. In elk geval weet je nu wel waar je aan toe bent en kun je je er enigzins op voorbereiden, hoewel het natuurlijk helemaal niet leuk is. Ik krijg 15 december mijn derde keizersnede, mocht het van de gyn niet eens zelf proberen. Ik zie ook wel op tegen de tijd in het ziekenhuis vooral omdat ik mijn andere twee kindjes vreselijk zal missen en zij mij, maar ik kan ze er nu wel op voorbereiden en ze komen vaak op bezoek. Sterkte met de laatste loodjes en succes met bevallen!

hallo irene,

Ja kan me voorstellen dat je ervan baalt maar bekijk het zo in het ziekenhuis ben je op de goede plek en goede verzorging om je heen.
Kan me voorstellen dat het voor jullie erg spannend is of jullie 2e kindje ook de afwijking heeft.
Geniet lekker van je laatste weken en niet teveel proberen te piekeren.

Kan me wel voorstellen dat je ervan baalt dit keer eigenlijk niet zelf je keuze kan maken voor thuis of ziekenhuis bevalling Maar idd wel net zo velig natuurlijk voor je kindje dat hij gelijk goed nagkeken kan worden! Geniet wel lekker van je laatste paar weken!

Terug
Bovenaan