Toch zwanger, vriend laat me in de steek

<p>Beste dames,</p><p>Ik weet niet meer wat te doen. Toen ik een jaar geleden mijn vriend ontmoette was het duidelijk dat wij beide kindjes wilde. Een half jaar lang hebben we er veel over gefantaseerd en bedacht hoe het zou zijn. Een paar maanden geleden kwam hij echter met de mededeling dat hij zichzelf wilde laten knippen. Dit was een nachtmerrie voor mij, ik was toen ook dagen ten einde raad. Hierna hebben we het er een tijdje niet meer over gehad tot ik ziek en moe werd. <br /><br /></p><p>Woensdag belde de dokter dat ik al ruim 2 maanden in verwachting ben. Na dit nieuws is hij een tijdje weggegaan en kwam terug met het nieuws dat ik moest kiezen tussen de baby of hem. Voor mij was deze keuze meteen gemaakt. Volgende week heb ik dan ook mijn eerste echo. Nu wil hij mij echter het huis uitzetten en zegt hij nooit iets gevoeld te hebben voor mij. Ik ben zo in de war en weet niet meer wat te doen......</p><p>Zijn er dames die ook in zo’n pakket zitten of hebben gezeten? Elk goed verhaal of advies is zo meer dan welkom</p><p>x</p>

Wat vervelend zeg tegen hem prima je keus maar ga met mij mee naar de echo als dat kan zo niet dan zal ik als je de foto's kring die naar hem sturen. En zeggen dit is van jou en mij we wilde dit eerst toen niet en ik zal lkkr voor je zelf daarna gaan als die het niet wil

Poeh wat een rotsituatie.. en de verandering in houding is opvallend. Maargoed, je zal nu even praktisch moeten zijn: woonruimte vinden (als je in zijn huis woont nu) als eerste. Ik zou de deur open laten voor als ie ineens wel papa wil zijn, maar niks forceren. Bedenk je of je een bijdrage van hem verlangt, bijv financieel, en zoek uit hoe dat precies werkt.. dat zouden iig dingen zijn die ik zou doen.

Lekker zo'n dreigement! Ik zou de eer aan jezelf houden en zo snel mogelijk eigen woonruimte zoeken. Ik zou misschien al direct vertrekken, wellicht kun je tijdelijk bij familie of vrienden terecht?
Ik zou de deur voor hem open houden, maar heel duidelijk voor jezelf en je kindje kiezen. Hij klinkt als iemand die niet weet wat hij wil (eerst wel kindjes, dan sterilisatie en nu jij er uit?) en daarom als eerste aan zichzelf denkt. Je kunt beter op zoek naar iemand die wel volledig voor je gaat.
Sterkte!!

Wat enorm rot en verdrietig!
Die verandering bij hem is opvallend, maar kan je nu niet zoveel aan doen. Zoals eerder gezegd is, zoek woonruimte voor jezelf en richt je op jezelf en je baby. Wellicht komt je vriend tot inkeer en kan er nog contact opgebouwd worden met jullie kindje. Het is verdrietig, maar je kan hem niet veranderen. Laat hem duidelijk weten wat je van hem wil/verwacht, ook als de baby er is. Veel sterkte!

Terug
Bovenaan