Toe aan vast voedsel?

Hoi allemaal,

Wat zijn tekenen dat een kleintje toe is aan vaster voedsel?
Ik meen me te herinneren dat sommige van jullie zeiden dat het eten uit je mond gekeken werd enzo...

Ik merk hier nog he-le-maal niets....

Groetjes, Karin
Mama van Christian (19 weken)

Hai Karin

Net als bij alle adviezen, lopen daar volgensmij alle meningen ver over uiteen. Ik heb gehoord dat het idd uit je hand gekeken moet worden. Maar ik heb ook gehoord dat dit alleen betekent dat ze mee willen doen, niet zozeer dat ze zelf willen eten, maar wel ook eten in hun hand willen hebben en je nadoen... Ik zou de 'waarheid' niet weten. Misschien gewoon een keer uitproberen??? En kijken wat hij doet? Lijkt me geweldig om te zien hoe die eerste hapjes overal terecht komen, behalve waarschijnlijk in zijn maagje

Bedankt trouwens voor je lieve reactie op mijn topic!

Groetjes
Rosanne

hoi karin
eten uit de mond kijken vind ik geen teken dat ze eten willen.ze weten niet eens wat het is.boas kijkt altijd naar onze gezichten en handen,dat is gewoon reuze interressant.als hij aandachtig kijkt naar hoe iemand een peuk rookt,wil hij er dan ook 1?
als ze dingen in de mond gaan stoppen kun je eens proberen of dat "ding" een lepel of stukje groente/fruit kan zijn.als ze er iets mee doen(smakken,zuigen,slikken),dan zijn ze er aan toe.laten ze het regelrecht uit de mond lopen,dan zijn ze er niet aan toe.ik ben al een paar weken met boas aan het proeven,en pas sinds een week hapt,kauwt en slikt hij echt goed.dus NU is hij er aan toe en ga ik hem elke dag wat geven.
de eerste maanden is het toch meer leren en experimenteren dan eten.ze hoeven er nog niet van te leven.
groetjes kari(n)

Terug
Bovenaan