Over het algemeen drama. Heb een zoon van 2 en die heeft al aardig wat meegemaakt.
Hij heeft puffers gehad van een half jaar tot zijn tweede, maar word panisch van angst als er iets op zijn gezicht moet komen. Dus 2 mensen nodig, 1 voor het kind in de houtgreep, 1 voor de puffer. Misschien scheelt het dat de puffer alleen hoefde bij extreme benauwdheid, hij heeft er dus nooit aan hoeven wennen voor dagelijks gebruik.
Oordruppels, even vervelend, huilend kind en je moet hem in de houtgreep nemen anders druipt het er net zo snel weer uit. Deze heeft hij vaker gehad en begonnen uiteindelijk iets makkelijker te gaan, maar nog steeds zielig.
Antibiotica, vloeibaar tegen oorontsteking, geen probleem. Het smaakte blijkbaar prima want deze lepels gingen er zo in!
Zetpillen, minimaal 5 keer uitpoepen voordat er eentje blijft zitten. En hartverscheurend krijsen.
En de meest hopeloze, antibiotica tegen ontsteking bij een wondje. Overlegd met de arts, verteld hoe goed de antibiotica tegen oor ontsteking ging en toen gekozen voor naar ik dacht, de zelfde vloeibare antibiotica. Blijkt het toch een ander soort met een ander smaakje te zijn, super bitter. Was nog geen halve lepel van binnen en daarna duwde mijn mannetje het gewoon weg. (roze spetters overal) Echt als je dan niet precies dezelfde krijgt als waar je om gevraagd heb... heel stom. Gelukkig konden we hem omzetten naar een zalfje, dat was nog een beetje te doen, maar daar was het probleem dan weer dat hij er ook aan wilde zitten en wilde helpen met smeren en daarna de vingers in de mond wilde doen etc.
Al met al zijn medicijnen een noodzakelijk kwaad. Gelukkig lijken we het minder vaak nodig te hebben het laatste half jaar. Maar op 1 soort na waren ze allemaal moeilijk toe te dienen en had ik een overstuur kind. Moet ik wel bij zeggen, een 2 jarige is ook overstuur als hij moet stoppen met spelen en een schone luier krijgt, of niet de koelkast open mag laten staan, of niet zelf op het lichtknopje mocht duwen etc etc etc. Dus je kan niet alles aan de medicijnen wijdden. Maar bij de meeste andere dingen is het minder erg als het niet goed gaat. Van de oordruppels vond ik het vreselijk dat de verpakking zo klein was dat je precies genoeg had voor de hele kuur. 1 keer een kind wat zijn hoofd weg draait en je hebt dus te weinig. En geloof me, in 7 dagen tijd met 3x per dag druppels gaat het vaker mis dan 1 keer.
Hoop dat je er wat aan hebt!