Toedienen van medicatie bij kinderen

<p style="text-align: right;">Hallo dames, Momenteel volg ik de opleiding tot apothekersassistente, ik moet hiervoor een onderzoek gaan uitvoeren en was benieuwd naar de volgende stelling: -Wat ervaren ouders bij het toedienen van medicatie bij kinderen?   Deel je ervaringen, ik ben benieuwd!  </p>
 
Hoi,
Wat leuk! :)
Bedoel je dan elke vorm van medicatie?
Onze dochter heeft een ab kuur gehad bij 10 maanden dacht ik.
We konden dit gewoon via het spuitje doen en ze zoog de ab zo op. Heb wel begrepen dat weinig kindjes dit doen.

Mijn gevoel vooraf was wel of ze niet allergisch of iets is. Vind elke vorm van medicatie toch wel spannend voor zon kleintje omdat ze niet kunnen praten.

Gelukkig heeft ze nooit in het ziekenhuis gelegen en kan ik daar niks over zeggen.
Succes met de opleiding.
 
Hier is zowel neusspray(zout oplissing) als ooit eens ab een drama. Neusspray accepteert ze nu wel omdat ze begrijpt dat dan bijv. De oorpijn ook overgaat. Bij de ab kuur was ze jonger. Reageerde er ook erg sterk op. Van 40 graden naar 35 graden. Logisch dat ze t daarna helemaal niet meer wilde 
 
Mijn zoontje was prematuur en dysmatuur. Doordat hij een geboortegewicht van 1818gram had, moest hij tot 6 maanden ferrofumaraat innemen. Dit dienden wij toe met een spuitje in zn mond. Onze kleine man vond het gelukkig lekker en helemaal niet erg. Het enige wat lastig was, was dat het een half uur voor de voeding gegeven moest worden of 2uur na de voeding. Dit was soms wel een strijd, omdat hij sliep van voeding tot voeding en dan erg honger had als hij wakker werd en een half uur moest wachten. Nu is hij 10 maanden en gelukkig 4 maanden van de ferro af! 
 
Hier wordt het ook uit het spuitje opgelikt. Of door de fles heen.
Ik vind het wel lastig dat sommige medicatie suuuuper zoet wordt gemaakt. Zo zoet dat dochter het soms zelfs niet meer lekker vindt en echt aangelengd moet worden met water of melk. 
 
Als het nieuwe medicatie is ben ik bang dat hij weer reageert. Heeft al redelijk vaak allergische reacties gehad. 


verder krijgt hij nexium met een spuitje. Hij drinkt het zo op. Dat hij kleiner was deden wij het altijd in de speen van de fles omdat dat makkelijk was en er minder naast ging. 


neusspray blijft het aller lastigste. Hij weet nu als je er mee aan komt dat wanneer hij zijn handen ervoor doet dat het moeilijker gaat... Als daar een oplossing voor was Haha 
 
Onze zoon kreeg Nexium tot hij 1 jaar was (vanaf 7 weken). Hij vond het heerlijk smaken, dus het was nooit een probleem. Dat is eigenlijk met alle medicatie uit een spuitje zo (sinasspril, nurofen). Verder gebruiken we dentinox en vsm hoestspul als het nodig is, vindt hij ook lekker. Zetpillen ook nooit problemen mee. Alleen een zoutoplossing vindt hij verschrikkelijk. 
 
Mijn kindje wil niets door een spuit krijgen, dan wordt hij helemaal hysterisch. Dus wij mengen alles in zijn eten of door zijn drinken. Met name door zijn drinken werkt goed. 
 
Terug
Bovenaan