<p>Lieve allemaal,</p><p>Momenteel ben ik 20 weken (ongepland, had spiraal maar toch) zwanger van mijn eerste, ben 35 jaar en woon momenteel nog samen met de vader van de kleine.</p><p>Afgelopen maandag de 20 weken echo gehad. Alles was goed en het is een jongetje.?</p><p>Mijn vriend is nog nergens mee naar toe geweest, controles etc. Wat mij ook veel verdriet doet.</p><p>De vader is een stukje ouder en heeft al oudere kinderen waarvan 1 met autisme en down syndroom, hij wil geen kinderen meer en wil zelf het liefst dat ik het weg had laten halen maar daar stond ik niet achter. Sinds ik zwanger ben en duidelijk is dat ik het niet weg wilde laten halen heeft mijn vriend een enorme muur om zich heen gebouwd en dat komt naar ons idee niet meer goed. Hij ziet ook in dat het voor mij beter is om het te houden maar dat gaat ten koste van onze relatie.</p><p>De band die ik met het kindje met down heb is heel moeizaam, het is een enorm papa's kindje (wat logisch is aangezien hij geen moeder meer heeft) maar ik heb altijd geprobeerd om een goede stiefmoeder te zijn voor alle kinderen maar heb het gevoel dat ze mij niet moeten. De kleine met down is soms zo onhandelbaar dat hij krabt, schopt, slaat, haren trekt, bijt etc. (niet alleen bij mij) ik ben ook bang dat hij dingen naar de kleine gaat gooien als hij geboren is en wat dan??</p><p>Nou zitten we hier ook nog in een situatie dat mijn vriend geen werk heeft omdat het niet te combineren was met die kleine en is hij zijn baan kwijtgeraakt en heeft nu een tijdelijke uitkering. Ik werk 32 uur maar het is heel intensief werk en heb nu al lichamelijk moeite om het vol te houden (ben al met uwv bezig omdat er een mogelijkheid is dat je door ze zwangerschapgerelateerde klachten ook een uitkering kan krijgen).</p><p>Ik woon nu in het westen van het land maar ik kom uit het oosten en denk er overna om naar mijn zwangerschap terug te gaan omdat ik daar nog familie en vrienden heb (niet dat hun heel veel kunnen helpen maar alle beetjes helpen) maar ik ben zo bang dat ik het onderschat, het mentaal en financieel niet aan kan of geen goede moeder zal worden. Als ik weg ga hier moet ik mijn baan opzeggen en echt helemaal opnieuw beginnen omdat ik bij hem ingetrokken ben en bijna geen inboedel meer heb. Ik zou eerste instantie bij mijn ouders terecht kunnen maar dat is ook niet ideaal.</p><p>Kortom een heleboel onzekerheid hier (de hormonen zullen ook niet meehelpen)</p><p>Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven.</p><p>Liefs, </p><p> </p><p> </p>