toeschiet reflex

Al een aantal dagen merk ik dat een van mijn borsten niet meer goed toeschiet. (mijn zoontje krijgt 2 borsten) Het duurt even en dat gebeurt er wel wat maar heb hier nooit last van gehad (hij is nu 11,5 week) Heeft iemand hier ook last van, wat kan het zijn en wat doen jullie hier aan?

Grts,
Minke
 
Hoi Minke,

Het antwoord dat ik kreeg op mijn vraag, zie een stel berichten  naar beneden, van o.a. Jann, heeft mij vanmorgen al goed geholpen.

Zij adviseerde o.a. om de spray Syntocinon te vragen bij de huisarts. Deze is speciaal voor het toeschietreflex. Ik kolfde de laatste dagen maar ca. 30-50 ml af, vanmorgen was het 250!! ml . Ook haar andere tips en die van de andere dames moet je maar even doorlezen. Voor mijn gevoel zijn ze zeer goed en opbeurend.

Groetjes en succes,

Marianne
 
Hoi Minke,

Het is wel normaal hoor. Als je kindje verder te vrede is goed drinkt, tevrede is en plast hoef je je geen zorgen te maken.

Rond deze tijd is de bv van vraag en aanbod steeds beter op elkaar afgesteld en kan het idd zijn dat je het toeschietreflex wat minder voelt.

Mocht je twijfelen kan je je kindje wat vaker aanleggen zodat het de bv opkrikt of idd de neusspray halen.

succes en groetjes joyce
 
De spray is idd alleen op recept te krijgen.

Mijn huisarts deed er erg moeilijk over. Weet niet hoe jou huisarts is maar laat je niet uit het veld slaan hoor. Want mijn ha zei dat het tussen je oren zit dat het kolven niet gaat. Pfff echt en mannen opmerking vond ik dat maar goed. Ik heb het uiteindelijk wel gekregen. En het werkt echt heel goed.

Deed ff sprayen alles klaarzetten voor het kolven (2 a 3 minuten en dan kolven en dat ging heel goed.

Succes
 
Hoi,

De huisarts deed bij mij helemaal niet moeilijk. Ik kreeg zelfs meteen een herhalingsrecept mee. Wel kreeg ik het advies mee om regelmatig aan te leggen of te kolven, maar daar was ik al mee begonnen.
Ik heb alleen gister morgen de spray gebruikt, toen ben ik bij 250 ml gestopt met kolven van beide borsten, omdat mijn dochter ca. een uur later waker zou kunnen worden. Vanmorgen heb ik een borst afgekolfd toen had ik 170 ml. Ook bij een borst gehouden omdat weer bijna waker wordt tijd was van mijn dochter.
Ik ben dus nu een paar dagen al eerder opgestaan om af te kolven. Daarna kreeg mijn dochter om 06.30 bv, daarna kolf ik 3x af op het werk. Om 09.30 - 12.15 - 15.30 en thuis krijgt mijn dochter weer bv. Bij de oppas krijgt ze mijn afgekolfde bv. Nu in het weekend leg ik haar aan zodra ze een kik geeft en als het mij te lang af duurt kolf ik af. Al stelt het zo tussen door niet zo veel voor. Maar voor mij op dit moment geen reden om de spray er bij te gebruiken.
Geen idee of dit allemaal te danken is aan de spray, maar ik ben er in ieder geval zeer gelukkig mee!

Groetjes, Marianne
 
Bij mij werkte de spray voornamelijk psychisch... (laat die huisarts dat niet horen), want alleen door de gedachte dat ik hem zou kunnen gebruiken kolfde ik als een tierelier! Maar ja als het werkt, werkt het, zeg ik dan!
 
Terug
Bovenaan