Toeslagen aanvragen?

<p style="text-align: left;">Hoihoi mama’s (to be),</p><p> </p><p>Ik (31w5) vroeg me een paar dingen af, en ik dacht misschien kan een van jullie mij erbij helpen! </p><p>Ik weet dat ik straks recht ga hebben op kinderbijslag en kindgebonden budget, maar moet ik dat nog ergens aanvragen ? Of gaat dat automatisch.</p><p>En in mijn situatie zou ik best veel kindgebonden budget krijgen, aangezien ik niet samen ben met de papa en ik een niet heel hoog inkomen heb. </p><p> </p><p>De papa wil de baby wel erkennen, zal ik daardoor minder kgb krijgen? </p>Ik ben hier zelf helemaal niet zo handig mee, dus vandaar dat ik jullie om hulp vraag.

Na de bevalling online met je digi d, kinderbijslag aanvragen op de site van de SVB. Daarna word het verwerkt en kijkt de belastingdienst of je recht hebt op kindergebondenbudget en dan maken zij dit in orde voor je. Er gaat wel wat tijd overheen. De belastingdienst betaald in dat geval met terugwerkende kracht. 
Erkennen van de baby is niet hetzelfde als er ook daadwerkelijk voor zorgen. Waarom zou je hem überhaupt de eer geven het kind zijn naam te geven als je alles alleen gaat doen. Succes met alles meid. Het is mooi maar soms ook zwaar 

Ik kreeg van de kinderbijslag vanzelf bericht in mijn digid-box. Met een link om hem aan te vragen.
Ze kijken daar dan of je ook recht hebt op kindgebonden budget

Terug
Bovenaan