Toetje voor een kind van 2 maand

A

Anoniem

Guest
Ik zit met het volgende..

Gister waren we op bezoek en iemand was chocolade en vanille vla aan het eten en dei vroeg me of mijn dochtertje van 2 maand iets mocht en voordat ik antwoord gaf zat de lepel al in de mond en ik heb wel gezegt dat ik dat nooit doe maar volgens haar kon het geen kwaad en deed het nog 2 keer.
Ik zat me helemaal op te vreten want wou het eigenlijk niet hebben maar was te bang om er iets van te zeggen.. stom he
Ik kan me nu wel voor de kop slaan hoor!

Maar ik wil graag weten of het kwaad kan dat zo'n jonge baby al een paar hapjes van een toetje krijgt.

Grotejs meimams

Of het kwaad kan weet ik niet, maar ik denk dat je er gewoon wat van kunt zeggen
de volgende keer. Het is jou baby! Ik zou het ook absoluut niet willen met 2 mnd.
Maar ik vind het afgezien daar van gewoon erg brutaal van die persoon om gewoon
door te gaan met voeren!
Als iemand dat bij 1 van mijn kinderen had gedaan was ik erg boos geworden.

groetjes Daan (35,3 wkn zwanger)

Ja dat is alweer een leer voor de volgende keer!
Ik vind het ook erg brutaal en er komt geen volgende keer meer nu maar hopen dat diegene het niet doet als er niet bij ben.
Ik had wel gehoord dat een baby nog geen gewone melk mag drinken dat dat gevaarlijk is maar in dat toetje zit toch ook melk?

xxx

Wat een brutaliteit. Ik had denk ik mijn kind onder mijn arm genomen had en weg gegaan.
De spijsvertering van een zuigeling is niet klaar voor "grote mensen eten". vanaf 5-  6 maanden mag je mondjes maat je kindje gaan leren andere  dingen te eten dan pap en melk. Je krijgt hierover info bij het consultatiebureau. Ik zal het consultatiebureau zeker even bellen als ik jou was.  Denk niet dat je direct in paniek hoeft te raken, maar met de info die je van hun krijgt,  kun je die brutale persoon onderbouwd uitleggen dat het verkeerd is  voor een kindje van 2 maanden. En als je bang bent dat het  gebeurd als jij er niet bij bent:  niet je baby achterlaten bij iemand die je niet volledig kunt vertrouwen!!  

succes
xxx
Annette  

Ik heb ook zoiets meegemaakt. Mijn oom gaf mijn kind van een paar maanden een lik slagroom en nadat ik boos werd, nog een lik.
Ik was toen echt heel boos en heb dat ook gezegd.

Achteraf denk ik (mijn kind is nu bijna 4 en ik ben zwanger van de tweede) dat ik wel wat overdreven boos reageerde, maar ik vind het dan ook echt verkeerd dat je zulke kleine kinderen eten in de mond stopt, dat niet voor hen geschikt is.

Je hebt dan ook volkomen gelijk.

Of het kwaad kan deze ene keer, dat denk ik niet hoor, maar het is gewoon niet de bedoeling. Het is niet voor niets dat je in bepaalde etappes je kind laat wennen aan bepaalde produkten.

gr mama van MD

Hoi,

Een hapje zal wel niet veel kwaad aangericht hebben, maar ik zou deze persoon heel goed duidelijk maken dat jij (en je partner) degenen zijn die de regels bepalen t.o.v. je kind en dat als zij zich daar niet aan kunnen houden, dat 'daar de deur is'. Nu is het een hapje vla, maar straks iets anders (gevaarlijkers).

Wat gewone melk voor jonge zuigelingen betreft. Deze is niet gevaarlijk voor zich, maar gewoon niet goed vanwege het feit dat gewone melk uit een pak te veel zout bevat voor zo'n klein kindje. Zelfs voor een kind van 1,5 is te veel gewone melk niet goed.

Annemarie
(26 weken zwanger van nr. 2)

Hoi Annemarie,

Ik was even nieuwsgierig waarom gewone melk volgens jou niet goed is voor kindjes van 1,5 jaar? Ik ben nl zwanger van de derde en heb mijn beide dames op advies van
het consultatie bureau na een jaar gewone melk gegeven.
Ik heb dus na 7 mnd borstvoeding maar een half jaar opvolg melk gegeven.
Volgens het consultatie bureau is dat prima en mijn kids hebben er ook prima op gereageerd. Ze zijn nu 5,5 en 2 en gek op halfvolle melk.
Ik heb nog niet eerder gehoord dat het niet goed is voor kleine peuters dus vandaar dat ik benieuwd ben waarom het niet goed zou zijn?

liefs Daan

Hoi Daan,

Als het consultatiebureau dat gezegd heeft, dan is dat prima. Ik baseer het op het advies van mijn consultatiebureau-arts (helaas zijn de artsen het zelden het helemaal eens met elkaar) en zij zei dat kinderen met mate 'gewone melk' moesten drinken i.v.m. de hoeveelheid zout daarin en dat ze niet te veel calcium binnen krijgen. Het schijnt dat als je kind meer dan 500 ml per dag melkproducten (is ook kaas en boter en zo) dan krijgt het te veel calcium binnen en dat zou dan weer de opname van andere belangrijke mineralen storen.

Hopelijk heb je hier voldoende aan.

Groetjes,

Annemarie

Terug
Bovenaan