Toetje

Hallo!

Mijn dochtertje weegt volgens het CB wat te zwaar en voor haar lengte, ze is 8,7 kg en 68 cm lang. Ik kan beter geen diksap geven, maar daarvoor in de plaats thee en als toetje magere yogurt zonder diksap ipv volle yoghurt met diksap. Nu lust ze dus geen thee en geef ik toch maar wat diksap. Probleem is dat ze de laatste dagen absoluut geen yoghurt meer wil, ze gaat dan keihard huilen. Ook als ik er toch diksap doorheen doe. Andere toetjes lust ze wel, maar ja daar wordt ze dan weer dik van. Weet iemand wat een gezond mager lekker toetje is?

Bedankt,

groetjes
Petra
 
wat denk je van magere vla met wat fruit erdoor.
of yoghurt met fruit erdoor.

en over dat wat te dik zijn zou ik me geen zorgen maken hoor.
zodra ze kan lopen heeft ze het er zo weer af.
mijn kindje is 6 maanden en heeft ook al maatje 80 aan.
vanavond gaan we naar het cb en ik ben benieuwd wat ze nu weegt want ze is niet ligt.
die van mij zit gewoon in een groeispurt.
en die was met 64.7 cm ook al 7630 gram.
dus ook al ruim   zeven en een halve kilo bij een ruim 64 cm.
dus ach en toen zij het cb hier dat ik me geen zorgen hoefde te maken ze krijgen vanzelf een groeistop.

of gewoon fruit ook een lekker toetje
 
Hoi,

Wat is nou te dik of te dun bij een kind?

Ik heb op het werk zo veel verschillende kinderen gezien. Van heel klein en iel tot klein en "dik" groot en dun groot en "dik".

En ze zijn allemaal uitgegroeid tot "normale" peuters en kleuters!

Nu vind ik ook wel dat het bij het cb wel heel gemiddeld moet zijn. Want mijn dochtertje vinden ze weer te mager/licht met 6 maanden 6900gr en 66 cm. Ze kreeg alleen bv tot die tijd ivm allergieen bij haar.En met net 3 maanden vonden ze het nodig dat ik ging bij voeden omdat ze niet goed groeide.

Nou ondertussen is ons meisje 18 maanden maat 74/80 maar ontwikkeld zich prima dus ik zou zeggen maak je niet te druk het komt wel goed met je kind.

Ik zou wel gewoon lekker een toetje blijven geven en diksap kan ook niet veel kwaad als je het maar zo "slap" mogelijk maakt.
Verder kan je denk ik beter matigen met tussendoortjes (als ze die al krijgt) dus ipv een langevinger een rijstwafeltje?

Veel plezier met je kleine.
doei
 
Ik vind het toch een beetje raar dat ze dat zomaar zeggen, ik bedoel ieder kind is anders zowat als ze wat zwaarder is dan anderen, daarom hoeft ze nog niet te dik te zijn.
Misschien kun je een keer naar de ha en het daar even vragen, kan nooit geen kwaad toch?

groetjes monique
 
Terug
Bovenaan