Toetje???

Hallo zomermama's,

Degenen die hun kindje al een toetje geven na de warme hap, wat geven jullie?
Danoontje, volle yoghurt of halfvolle yoghurt (ik las op het net dat de cb's daar ook hele wisselende adviezen over geven, de een zegt volle en de ander halfvolle), kwark of niet iets anders?
Ik heb Isa (7 maanden en een wk) vandaag haar eerste Danoontje gegeven (ze vond het gele bakje nog interessanter dan de inhoud!) maar wat zijn de alternatieven??

Ben benieuwd naar jullie toetjes !

Grtz. Poppetje71

Ik ga yoëll zo rond een uur of drie, na z'n slaapje, een danoontje start en een sapje.
Hij vond het heerlijk en at alles zonder te knoeien. Twee dagen later weer gegeven en toen heeft hij alles uitgespuugd na een uur. Na een paar dagen weer geprobeerd en weer na een uur overgeven. Dus nu krijgt hij even geen danoontje meer.
Hij krijgt 's avonds om half vijf een fles en om kwart over zes groente, zonder iets toe. Hij zit dan al vol.
Nu krijgt hij 's middags een bambix koekje met sap en dat gaat prima.
Ik wachdus nog even met yoghurt, kwark en dat soort dingen.

Pauline

Tygo krijgt 's avonds na zijn groente een danoontje start. Hij vindt ze heerlijk. Op heb cb hebben ze gezegd dat je ook biogarde mag geven met een scheutje diksap erdoor of roosvicee. Gaan we binnenkort wel een keer proberen, da's wel wat goedkoper...
Groetjes happyM.

Yari krijgt na zijn warme hap een danoontje start, hier op het cb zeggen ze dat ze vanaf 9 maanden pas halfvolle yoghurt mogen hebben.

Zo zie je maar, bijna elk cb zegt iets anders......

Groetjes Marina.

Hey hoi,

Wij geven Yoëll een Yogolino, dit is een toetje die gemaakt is uit opvolgmelk...is er in banaan en aardbei...ze zijn wel vrij prijzig.....4 voor 2,49 maar hij vind ze zow lekker en er zit 100 ml in dus komt op hetzelfde neer als een halve fles....

Hij zit er echt zo in te smikkelen dat ik eerst nog wel ff wacht met wat anders geven...danoontje start vond hij absoluut niet lekker...de gewone danoontje krijgt ie zow af en toe want daar zijn papa en mama ook verzot op   hahaha

Hai hai,

Tja, ookal zijn danoontjes errug lekker, er schijnt echt mega veel suiker in te zitten (ookal zijn de danoontjes dubbelsmaak gezoet met druivesap en geen kristalsuiker (de andere danoontjes wél!!)) en dat krijgen ze nog genoeg in hun leventje!
Gister heb ik biologische biogarde gegeven (niet speciaal omdat het biologisch is maar omdat er op de verpakking "extra mild" stond), met een klein scheutje diksap (tja, is ook zoet, ik weet het) en dat vond mevrouw ook erg lekker!
Dus... we gaan gewoon een beetje afwisselen denk ik!

Grtz. Poppetje71

hallo,

Mexx krijgt geen toetje ik vind dat persoonlijk niet nodig. Het geeft geen toevoeging en ben bang dat ze straks der groenten niet meer eet maar haar toetje wil. Nee ben niet voor en die suikers krijgt ze nog genoeg in haar leventje. Maar ieder moet dat zelf weten natuurlijk.

groetjes Wendy

Terug
Bovenaan