toetje??

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Wij zijn nu begonnen met groente en fruit te geven aan Nathan. Hij is nu ook ruim 6 maand. Dit gaat erg goed maar hij krijgt na het warm eten ook nog vaak een fles omdat ik het idee heb dat hij nog wel wat lust. Hij eet het hele potje op van 6 maand. Nu las ik ergens dat zo ook een toetje mogen hebben alleen weet ik niet meer wat ze mogen hebben. Misschien dat jullie een idee hebben.

En ik heb nog een vraag, misschien een hele stomme vraag maar ik stel hem toch maar. Als je de groente hap zelf maakt moet er dan verse groente inzitten? om de groentehap te kunnen invriezen?
Ik hoop dat iemand een idee heeft

Groetjes Karin

Hoi Karin.

Ja ze mogen dan een toetje.
Je hebt van danoontje de "start" toetjes. Dat is gewoon danoontje, maar dan gemaakt met opvolg melk.
En zo heb je meer beginners toetjes.
Al moet ik zeggen dat ik die al niet meer geef.
Gewone danoontjes reageert mijn dochtertje ook goed op.
Ik weet dat veel mensen dat "raar" of "apart" vinden, maar ja iedereen doet het anders !!
Maar goed... waar het om gaat.. er zijn dus toetjes voor kindjes vanaf 6 maanden.
Moet je maar eens kijken bij de toetjes in de supermarkt, daar zal je vast wat tegen komen.
Succes Karin !!

Liefs van Irene mv
Bjorn 07-01-03
Anka 08-05-07

Ow en nog even op je andere vraag: Ik maak ook wel eens groentenhapjes met groenten van bonduel uit die blikjes.
Kan prima hoor
Maar het is wat jezelf het beste lijkt natuurlijk.

Liefs van Irene mv
Bjorn 07-01-03
Anka 08-05-07

Hai,

Onze cb arts zei afgelopen donderdag toevallig dat ze danoontjes sterk afraad omdat kindjes er snel dik van worden. Ik hoor wel goede berichten over yoghurt. Mss is dat iets?

Ik maak altijd van verse groenten de potjes. Voor mijn gevoel kan ik anders net zo goed olvarit kopen namelijk. Nou jaa...eigenlijk is olvarit beter want daar zit geen zout in.  In de normale potten en blikken groenten voor volwassen zeg maar  zit dat dus wel en dat mogen ze dus echt niet hebben!!
Ik koop een vaak van die voordeelzakken groenten van AH bv de wortels of de sperciebonen. Koken, pureren met wat kookvocht erbij (daar zitten de vitamientjes ook in) en invriezen maar!

Succes!
gr.Ing

Het CB raadde ons aan om volle yoghurt als toetje te geven.
Maar dan zonder iets erin.
Dit heb ik een paar dagen aangeboden, maar meneertje bleef zich uitschudden en een zuur gezicht trekken.
Dus doe ik er een heel klein beetje diksap bij.
Gaat prima nu... Hij is er zelfs dol op!!

Groente maak ik ook allemaal zelf.
Int weekend kook ik voor heel de week, en da vries ik dan in.
Ook gebruik eigenlijk nix uit een potje, maar koop alles vers.
Wel gebruik ik sperzieboontjes uit de diepvries... zit geen zout in (dus daar moet je wel ff op letten).

Succes ermee!!

Groetjes Debby.

hi

djaimy krijgt een potje groente van 6 maanden meestal eet hij het helemaal op en daarna krijgt hij een danoontje maar ik denk dat ik ook maar eens yoghurt ga proberen.

groetjes angela

Hoi hoi,

Voor wat betreft de verse groente: die mag je wel invriezen en dan max. 2 tot 3 maanden in de vriezer houden.
Ik las in het boek van AH ( heet 'opperdepop') dat je groente die al ingevroren zijn geweest niet nog eens mag invriezen.
Had ik net 2 pakken diepvrieserwtjes gehaald om te gaan maken voor Sven, kan ik ze niet nog eens invriezen. Nou ja, dan eten papa en mama die maar op.
Ik maak ook altijd hapjes die ik in 3 bakjes kan verdelen. Zo kan ik meteen een aantal dagen vooruit.

Van de toetjes heb ik nog geen verstand want die krijgt Sven nog niet.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Daan krijgt altijd als toetje kwark met een scheutje diksap erdoor, lepelt makkelijker dan yoghurt. En dit gaat erin als koek.

Liefs Saskia

Terug
Bovenaan