Toetjes - danoontje

Ik lees meestal mee, maar heb nu zelf een vraagje:
Onze jongen (8 maanden) is verzot op toetjes, die van ons kijkt hij bij wijze van spreken uit onze mond en ik laat hem dan ook af en toe een 'pinkie' meeproeven.

Wanneer mag je eigenlijk Danoontje geven of hebben jullie andere voorbeelden van toetjes?

Groetjes
Desiree

Hoi Desiree

Ik weet niet wanneer ze gewone toetjes mogen.
Maar ze hebben van danoontje ook een start-variant.
Deze is bereid met opvolgmelk en mogen ze dus vanaf 6 maanden.

Kan hij in ieder geval een toetje meeeten.

Groetjes Jessica

Hoi,
Ik geef mijn zoon, die ook verzot is op toetjes, vanaf 9 maanden yoghurt (eventueel met fruit en roosvicee), danoontje en allerlei andere dingen. Behalve toetjes met chocolade, veel slagroom of grote stukken fruit. Maar dat lust hij ook niet!

In een formuliertje van het cb staat dat je vanaf 9 maanden met yoghurt mag beginnen!
Daarvoor alleen de Yogolino enzo start variant vanaf 6 maanden.
Ik vind die alleen wel vrij duur, vandaar dat ik nu andere dingen probeer!

Groetjes Loes

Ik zou als ik jou was beginnen met yoghurt. De meeste kinderen vinden dat erg lekker, ook al is het vrij zuur. Je kunt er altijd een klein beetje roosvicee of diksap doorheen doen als ie het echt te zuur vindt. Ik geef zelf milde yoghurt van Campina of boerenlandyoghurt, dat is minder zuur. Mijn dochter vind het heerlijk en moet niks van vla en andere toetjes hebben. Ja, Danoontjes vindt ze nu wel lekker (eerst niet) maar die koop ik bijna nooit want er zit ontzettend veel suiker in! Yoghurt is echt veel gezonder!

Hooi!

Tom eet al sinds hij warme hap eet (vanaf 6,5 maand) danoontje start als toetje.
Yogurt hebben we geprobeerd, maar wil hij niets van hebben.. ook niet met diksap of fruit erin. Wel eet hij soms vanille yogurt, van friesevlag is dat geloof ik... 0% vet.

Hij vind zoetigheid ge-wel-dig! Lijkt op zijn ouders:p
Maar we letten wel goed op!

Nens

Terug
Bovenaan