Toetjes

Hallo allemaal,

Wat geven jullie je kindjes als toetjes? Het bureau gaf deze week aan dat Jinte af en toe wel een toetje zou mogen. Yoghurt hebben we al geprobeerd en dat gaat er wel in. Maar voor de afwisseling lijkt het me fijn ook wat andere mogelijkheden te hebben. Maar in bijna alles zit suiker. Zelfs in die speciale babytoetjes. En dat wil ik dus liever niet teveel geven. Hebben jullie nog tips? En als ik dan eens tussendoor wel een toetje met suiker wil geven....is zo'n speciaal babytoetje dan nodig? Of kan ze ook gewoon vla hebben?

Groetjes!

Wij geven Jens eigenlijk alle toetjes die wij eten. Hij vind een danoontje heerlijk, maar yoghurt of vla vind hij ook heerlijk. Op het cb zeggen ze wel dat ze alleen maar yoghurt mogen voor de suiker enz, maar ik hou er zelf niet van en hij eet met alles met de pot mee, dus ook de pap.
Je hebt ook van die beginners-danoontjes, maar ondertussen kunnen ook die gewone wel.
Probeer gewoon en alles met mate...dan is het echt niet slecht (is mijn mening hoor, doe lekker waar je zelf een goed gevoel bij hebt!)

Succes!!

Hoi,

wij geven de kids nog geen suiker dus ook vooral yoghurt. Gewoon volle yoghurt, griekse of yoghurt met vers fruit erdoor. Ook geven we Wout regelmatig gebakken appel, daar kan hij toch van smullen!!! Daarnaast ook vaak fruit als toetje, en natuurlijk mamamelk...

groetjes Natasja

wij geven ook altijd volle yoghurt als toetje. Dat gaat er prima in, wel na lang oefenen hoor.. soms fruit of een beschuitje erdoor..
Met suiker wacht ik ook liever nog even, ik wil haar niet nu al te veel zoet aan leren. Ze heeft er ook totaal geen behoefte aan dus waarom zullen we dat nu al geven? En ze snapt echt niet dat wij een ander toetje eten.. Maar goed, dat ik mijn mening. Je moet vooral kijken hoe je eigen kindje reageert en waar je jezelf goed bij voelt!

Terug
Bovenaan