toeval of niet?

Hallo allemaal

Een paar dagen geleden schreef ik dat Loek zo slecht sliep. Omdat hij veel rustiger is en gaat slapen met de regelmaat van voeden als hij wakker wordt, kwam ik vaak aan 8-9 voedingen per dag. Da's veel! Dat had hij in de kraamweek ook en nu is hij 4 maanden...
Ik heb 2 dagen hem gewoon niet uit bed gehaald! Wel erbij gebleven en heel actief geprobeerd hem weer in te laten slapen. Soms lukte dat, soms niet. Maar sinds die dagen slaapt hij ineens beter!!!! De slapen zijn langer en vannacht hadden we maar 1 voeding tussen 19.00 en 6.00 uur!!!! Voor het eerst! De nachtvoeding viel niet weg, maar de avondvoeding is verschoven. Ook goed wat mij betreft, als het maar richting minder voedingen gaat!!!!!!!

Joepie!

Hij si weer wakker nu. Weer bijna 2 uur geslapen! Wat is íe goed!!!!!

ps. Het lijkt me een kwestie van de aanhouder wint. Misschien had hij het idee nodig dat jij in de buurt was als hij in slaap viel en heeft hij dat nu omdat je hem geholpen hebt om in te slapen.

Fijn dat het slapen beter lijkt te gaan!
Misschien drinkt hij nu overdag dan wat grotere porties, omdat hij 's nachts niet heeft gehad, en dan kom je misschien vanzelf wel aan minder voedingen. Wie weet...

Overigens zit ik hier met dik vijf maanden nog op zeven voedingen hoor. We hebben een tjdje op zes gezeten, met riante nachten, maar al een paar weken wil ze om half zes 's ochtends ook nog een voeding. Ik heb het maar losgelaten, die aantallen voedingen, ga er vanuit dat ze het zelf wel regelt. Als zij er nog zeven wil.... Over een maandje krijgt ze ook al weer groente en fruit dus dan zal er vanzelf wel een verdwijnen misschien.

Gr Irene

Hallo Irene

Ik had me er ook al bij neergelegd dat ik veel voedingen had en de nachten erbij. Ik voed Loek niet omdat hij honger heeft, want dan zou ik op veel minder uitkomen, ik denk ook wel 6. Ik voed hem als hij wakker wordt, want van die regelmaat is hij veel rustiger en kan hij zelf inslapen. Ik heb dat een paar weken niet gedaan (op advies van het CB om de drie uur voeden) en toen ging het helemaal mis. Nu weer na het wakker worden en het was binnen 2 dagen weer rustig. Ik probeer hem nu weer in te laten slapen als hij na 45 min wakker wordt. Als dat lukt, scheelt dat met een paar slaapjes ook soms 1 voeding. Als hij vandaag zo goed slaapt als gisteren en de voedingen van vannacht zetten zo door, dan kom ik ineens wel op 6 voedingen uit! En hij komt niet hongerig over op mij. Vanmorgen had hij wel trek, maar geen honger.
Ach, en als hij straks meer wakker is, minder vaak slaapt en bijvoeding krijgt, gaat dat vanzelf beter. Ben dit ook gewend, dus het kan wel.

Maar als ik dan soms de verhalen van de moeders met KV lees: 4 voedingen en doorslapen, dan ben ik soms daarop jaloers, ookal sta ik volledig achter de BV. Daarmee ga ik waarschijnlijk door tot ruim na 6 maanden nu het eenmaal goed loopt. Geen probleem!

Hoi,

Wij zitten hier ook nog op minimaal 7 voedingen per dag. Het leek ook even minder te worden (een weekje 5 a 6), maar nu is het weer 'gewoon' 7 of 8.

En ook hier duren de slaapjes overdag maximaal een uur, meestal 45 minuten. Daar staat tegenover dat hij 's nachts goed slaapt, soms wel 12 uur (onderbroken door 1 voeding vroeg in de ochtend). En hij is overdag eigenlijk altijd goedgemutst.

Laatst  was hij  bij mijn moeder, en daar sliep hij wel 3 uur overdag . En zondag op visite sliep hij ook ruim 2 uur achterelkaar. Blijkbaar slaapt hij in een andere omgeving langer. 'tZal wel

Hallo,

Wou ff laten weten dat t met kv ook niet altijd even goed gaat. Tessa sliep ook erg slecht, kon moeilijk zelf in slaap komen (ook dankzij de vele krampjes ) Ze hoort volgens het cb op 5 voedingen per dag te zitten en zat op 7 voedingen per dag. Tessa heeft (na lang zoeken wat er toch allemaal aan de hand was) een strak ritme nodig. een half uur voor de voeding mag ze uit bed, een half uur na de voeding weer terug erin.  en s avonds rond 8 uur komt ze gezellig beneden bij ons.. sinds we haar aan dat ritme houden slaapt ze meer, beter en zit ze nu aan 5 voedingen per dag.. Af en toe komt het nog eens voor dat ze s nachts ook nog honger heeft..

Gr Carla

O, wat ben ik blij te horen dat andere babies ook zulke korte slaapjes doen! Amber slaapt overdag ook maar 30 a 40 minuten achter elkaar. Soms ineens langer, bij voorkeur bij andere mensen (schoonouders). Ze kan slecht zelf in slaap komen, ben haar dit echt aan het leren. Zit erbij en zij ligt in de wieg. Doekje over haar hoofd, knuffel in haar knuistjes, soms een speentje, maar dat wil ze niet echt. Daarnet ging het weer moeilijk na een half uurtje huilen. Vorige week kreeg ik haar soms na 5 minuten al in slaap. Kwestie van het juiste moment denk ik. Ik vind het best lastig. Volhouden maar.
Gr. Sonja

Terug
Bovenaan